دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مدارک لازم برای اثبات تهدید و آشنایی با جرم تهدید و حکم آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۵ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

تهدید کردن دیگران چه به صورت شوخی و چه به صورت جدی جرم محسوب می شود و می تواند مشکلات بسیاری برای شما ایجاد کند. در واقع افرادی که مورد تهدید واقع می شوند می توانند شکایت کنند تا دادگاه حکمی برای فردی که تهدید کرده است صادر کند اما باید بدانید که این شکایت ها باید با مدارک موثق صورت بگیرد در غیر این صورت مشکل ساز خواهد شد.

تهدید یکی از جرم هایی می باشد که بسیاری از افراد نا خودآگاه به آن دچار می شوند و گاها فکر نمی کنند که حرفی که از روی عصبانیت بیان شده است می تواند برای آن ها دردسر ساز باشد و فرد تهدید شده نیز می تواند از او شکایت کند. در ادامه مدارک لازم برای اثبات تهدید را برایتان بیان می کنیم.

موارد مورد نیاز برای ثبت کردن تهدید

مدارک لازم برای اثبات تهدید

تهدید کردن مانند تهمت زدن یکی از جرم هایی می باشد که بسیاری از افراد ناخواسته مرتکب آن می شوند و برای اثبات این امر باید از طریق جرائم کیفری استفاده کنید. مدارکی که می تواند به شما کمک کند تا این جرم را ثابت کنید را یک به یک برایتان بررسی می کنیم.

اقرار کردن تهدید کننده

اقرار کردن امری می باشد که فردی در دادگاه چیزی را بیان می کند که به نفع فرد دیگری است و برای خود فرد می تواند دردسر ساز باشد. این مورد بسیار کم می باشد و افرادی که تهدید می کنند کم تر به جرم کیفری خود اعتراف می کنند و هرگز راضی نمی شوند و قبول نمی کنند که این کار را انجام داده اند ولی برای افرادی که این کار را انجام می دهند اقرار آن ها پذیرفته می شود.

شهادت شهود

یکی دیگر از روش هایی که می توانید با استفاده از آن جرم تهدید را ثابت کنید آوردن شهود می باشد. برای این که این روش مورد قبول دادگاه باشد باید دو نفر مرد عاقل و بالغ شهادت بدهند تا فردی دیگری را تهدید کرده است.

علم قاضی برای اثبات شهود

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

علم قاضی

قاضی ها می توانند با شواهد و مدارکی که در دست دارند از علم خود استفاده کنند و در رابطه با این که یکی دیگری را تهدید کرده است حکم صادر کنند. در نظر داشته باشید که شواهد و مدارکی که به دادگاه ارائه می شود مورد تحقیق قرار می گیرد و در صورتی که درست باشد می توان از آن ها برای حکم دادن و اجرای حکم استفاده کرد.

مدارک دیگر

باید بدانید که بسیاری از مدارک دیگری هم هست که می تواند ثابت کند که فردی شما را تهدید کرده است. برای مثال می توان به نامه، پیامک، صدای ضبط شده و …. اشاره کرد. در صورتی که درستی این مدارک ثابت شود دادگاه می تواند حکم این نوه تدید ها را اعلام کند.

جرم تهدید و حکم آن

باید بدانید که در ماده ۱۰۳ قانون مجازات اسلامی ایران نوشته شده است که همه جرم ها غیر قابل گذشت می باشد به غیر از جرم هایی که در قانون از آن ها به عنوان جرم های قابل گذشت یاد شده است. این جرم ها را می توانید در ماده ۱۰۴ قانون مجازات مشاهده کنید. قابل گذشت بودن بدین معنا می باشد که اگر شاکی از شکایت خود صرف نظر کند دیگر حکمی برای فرد تهدید کننده اجرا نمی شود.

مدارک لازم برای اثبات تهدید

نقش وکیل

زمانی که به جرم های کیفری مرتکب می شوید باید به دنبال یک وکیل باشید زیرا افرادی که شکایت می کنند به دنبال مجازات شما می باشند. در واقع وکیل های کیفری افرادی هستند که به تحصیلات تکمیلی حقوق جزا و جرم شناسی آگاه اند و می توانند به راحتی شکایت کیفری شما را پیگیری کنند و به شما در تنظیم شکایت کمک می کنند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *