دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

جلوگیری از چرب شدن مو با چند توصیه معجزه آسای طبیعی

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

توجه داشته باشید که راهکارهای جلوگیری از چرب شدن مو ها چندان سخت و پیچیده نیستند و شما می توانید با مطالعه این مقاله با راه حل های خانگی و کاملا طبیعی یرای رفع چربی موهای خود آشنا شوید با ما همراه باشید.

به طور کلی فولیکول هایی که در بافت سر و منافذ آن قرار دارند اغلب تحت عنوان غدد سبابه شناخته می شوند که این غدد ماده روغنی به نام سبوم تولید می کنند که قادر است مو و پوست را مرطوب نماید و به عبارتی از خشک شدن آن جلوگیری نماید اما گاهی اوقات به دلایل مختلفی مانند احتلالات هورمونی تولید بیش از حد این ماده در غدد سبابه باعث چرب شدن بیش از حد موها می شود.

جلوگیری از چرب شدن مو ها

همانطور که می دانید موهای هر شخص نشان دهنده شخصیت او محسوب می شود که این موضوع برای زنان قطعا درست است. هر زنی به زیبایی موهای خود اهمیت می دهد زیرا موها سلاح ویژه ای هستند که باعث می شوند آن ها زیباتر و جذاب تر به نظر بیایند. البته با این حال مراقبت از مو ها و نرم، صاف و براق نگه داشتن آن ها کار ساده ای نیست زیرا که عوامل زیادی باعث بیش از حد خشک، کثیف و چرب شدن موها می شوند. توجه داشته باشید که در میان شکوه و شکایت هایی که مردم اغلب از موهای خود دارند چرب شدن موها یکی از آزاردهنده ترین موارد محسوب می شود که بسیار طاقت فرسا است. جالب است بدانید که فولیکول های موجود در بافت پوست سر و منافذ که تحت عنوان غدد سایه شناخته می شوند ماده روغنی به نام سبوم را تولید می کنند و این ماده قادر است پوست و موی سر را مرطوب کرده و به تدریج از خشک شدن آن ها جلوگیری نماید. البته گاهی ممکن است بنا به شرایطی تولید بیش از حد این ماده در غدد سبابه منجر به چرب شدن موها شود.

چگونگی جلوگیری از چرب شدن مو ها

راهکارهای جلوگیری از چربی موها:

توجه داشته باشید که پیش از معرفی راه حل های طبیعی برای جلوگیری از چرب شدن موها سعی داریم چند نکته کوتاه را در زمینه تمیز و بدون چربی نگه داشتن موهای چرب بیان کنیم که ممکن است اطلاعاتی در مورد آن ها نداشته باشید:

از شستشوی مکرر موها به شدت پرهیز کنید زیرا این کار غدد تولید چربی را تحریک خواهد کرد.

از خاراندن و مالش کف سر زمانی که چرب است پرهیز نمایید زیرا این کار ممکن است سبب بروز عفونت های دیرالتیام و بدقلقل شود.

غذاهای غنی از ویتامین A، اسید های چرب امگا ۳ و پروتئین را برای حفظ سلامت موهایتان بیشتر مصرف نمایید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

از نرم کننده ها تنها بر روی ساقه موها استفاده کنید و اجازه دهید در مدت زمان ۵ دقیقه باقی بماند و سپس از آب تمیز برای شستشوی آن استفاده کنید.

توصیه می شود که از شامپوهای مخصوص موهای چرب استفاده نمایید.

هر دفعه که موهایتان را شامپو می زنید به صورت کامل آن را شستشو دهید تا بتوانید پوست کف سرتان را دور از مواد شیمیایی مضر نگه دارید.

همانطور که مشاهده می کنید این نکات بسیار ساده هستند و به راحتی می توانید آن ها را به یاد داشته باشید و از آن ها برای جلوگیری از چرب شدن مو های خود استفاده نمایید. البته که این نکات نمی توانند به صورت کامل شما را از شر موهای چرب خلاص کنند و به همین خاطر در ادامه سعی داریم به بیان برخی از دستورالعمل های طبیعی برای جلوگیری از چرب شدن موها بپردازیم:

چگونگی مراقبت از موها

استفاده از جوش شیرین:

بهتر است بدانید که این محصول طبیعی دارای مواد جذب کننده روغن است که باعث می شود درمانی عالی برای پوست سر چرب باشد. ماهیت قلیایی جوش شیرین نیز کمک می کند چربی سطح پوست سر متعادل شود و همچنین بو را از بین ببرد. برای استفاده از این راهکار بایستی در ابتدا جوش شیرین را با ۳ لیوان آب ترکیب کنید و خمیر را بر روی موهای چرب به مدت چندین دقیقه قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید. توصیه می شود که برای نتیجه گیری بهتر این روش را یک الی دو مرتبه در طول هفته امجام دهید.

استفاده از ژل آلوئه ورا:

ژل آلوئه ورا دارای ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم های است که برای کنتزل این مشکل بسیار مفید هستند. همچنین ناخالصی های پوست را تخریب خواهد کرد و تولید سبوم را تعیین می کند و از این طریق ریشه های مو تغذیه خواهند شد. این گیاه دارای طبیعت خنک کننده و تسکین دهنده ای است که باعث سالم ماندن موها می شود. برای استفاده از این روش یک قاشق غذاخوری آب لیمو را در یک فنجان با هم ترکیب کنید و درون شامپو بریزید. توجه داشته باشید که این این روش درمانی باید ۲ الی ۳ مرتبه در طول هفته تکرار شود. همچنین می توانید یک قاشق ژل آلوئه ورا را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترکیب کنید و درون شامپو خود بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی سرتان اعمال نمایید.

استفاده از ژل آلوئه ورا برای موها

استفاده از سرکه سیب:

یکی دیگر از روش های مفید برای جلوگیری از چرب شدن مو ها استفاده از سرکه سیب است زیرا استیک موجود در آن کمک می کند تا PH سطح پوست سر به تعادل برسد. معمولا این امر در کنترل تولید روغن بیش از حد کمک می کند و پس از آن باعث کاهش تولید روغن روی پوست سر می شود و آن را نرم و براق خواهد کرد. برای انجام این روش در ابتدا باید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک فنجان آب اضافه کنید. موهای خود را با استفاده از شامپو های ملایم شستشو دهید و سپس با استفاده از این محلول بشویید. چندین دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد شستشو دهید. توصیه می شود که این روند را ۲ الی ۳ مرتبه در طول هفته تکرار نمایید تا نتیجه ایده آل تری بگیرید.

استفاده از آب لیمو:

آب لیمو نیز یک محصول بسیار موثر طبیعی برای بسیاری از بیماری های پوستی و مشکلات مو از جمله روغن است. در واقع این ماده دارای ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی می باشد که سلامت پست و موها را افزایش می دهد. هچچنین املاح اسیدی آن نیز سطوح PH پوست سر را متعادل می کنند و از اینرو تولید ماده سبوم را تنظیم خواهد کرد. برای استفاده از این روش دو لیمو ترش را برش دهید و آب آن را در دو فنجان آب مقطر فشار دهید. همچنین برای نتیجه گیری بهتر می توانید مقداری عسل هم اضافه نمایید. ترکیب به دست آمده را بر روی پوست و مو خود به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید و برای رسیدن به نتیجه دلخواه می توانید ۳ مرتبه در طول هفته تکرار کنید.

استفاده از آب لیمو برای موها

استفاده از چای سبز:

بهتر است بدانید که این چای دارای مقداری اسید تنییک است که میزان چربی سر را با سفت کردن حفره های پوستی کاهش می دهد و برای تهیه آن بایستی در ابتدا یک قاشق چایخوری از برگ چای سیاه را به یک فنجان آب اضافه نمایید و سپس حدود ۱۰ دقیقه آن را جوش بیاورید. سپس در محیط اتاق خنک کنید و بر روی سرتان بمالید. توچه داشته باشید که این روش می تواند مشکلات را به صورت موقت یا دائمی رفع کنند اما اگر از این روش های طبیعی و خانگی نتیجه نگرفتید به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

 

چگونگی جلوگیری از چربی مو ها

پیشنهاد می شود که در ادامه با کلیک بر روی لینک های مقابل با مطالب انواع ماسک درمان موی چرب و همچنین اصول درمان موی چرب نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *