دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه سس هالندز با طعم اصلی

  • مهتاب علی پناه
  • ۲ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

سس هالندز یکی از انواع سس های بسیار خوشمزه و خوش رنگ است که طرفداران زیادی داشته و به راحتی تهیه می شود، در این مقاله قصد داریم به شما عزیزان طرز تهیه سس هالندز را آموزش دهیم.

همانطور که می دانید بسیاری از غذاها نیاز به تهیه سس داشته و هر کدام از غذا ها نیز سس مخصوص خود را دارند که سس هالندز یکی از سس هایی است که در کنار غذا های گوشتی و یا سبزیجات و به خصوص غذا های فرنگی مورد استفاده قرار گرفته می شود، این سس ابتدا در هلند تهیه شد و طرز تهیه آن نیز بسیار ساده و راحت است، بنابراین اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به تهیه سس در منزل دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

آموزش تهیه سس هالندز

سس هالندز در آشپزی های فرنگی کاربرد فراوان دارد و طرفداران زیادی را نیز به خود جذب کرده زیرا، در مدت زمان کمی تهیه می شود و به وقت زیادی نیاز ندارید، در مطالب قبلی شما عزیزان را با طرز تهیه سس خردل، سس پنیر و سس سفید لازانیا آشنا کردیم در ادامه مطلب به شما عزیزان نحوه تهیه این سس را آموزش خواهیم داد تا آن را تهیه و کنار غذا های بسیار خوشمزه نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • زرده تخم مرغ : چهار عدد
  • آب لیمو ترش تازه : دو قاشق غذا خوری
  • کره : یک پیمانه
  • آب : یک قاشق غذا خوری
  • نمک : یک دوم قاشق چای خوری

طرز تهیه سس هالندز با طعم عالی

در روش تهیه این سس بسیار خوشمزه و خوش رنگ، ابتدا باید داخل یک قابلمه کوچک کره بگذارید و اجازه دهید بر روی حرارت ملایم کره شروع به آب شدن کند و در این فاصله زمانی که کره در حال آب شدن است داخل یک قابلمه مناسب آب ریخته و بر روی حرارت قرار دهید.

حالا بعد از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد حرارت را ملایم کرده سپس زرده تخم مرغ، آب لیمو ترش و آب را داخل یک کاسه ریخته و کاسه را داخل قابلمه آب جوش گذاشته به گونه ای کاسه برخوردی به کف قابلمه نداشته باشد.

نحوه تهیه سس هالندز

حالا مواد داخل کاسه را با کمک همزمان دستی با هم ترکیب کنید و بعد کره آب شده را قاشق قاشق به مواد داخل کاسه بیفزایید و با هم رمان دستی به شکل مداوم هم بزنید تا سس به غلظت مورد نظرتان برسد و حتی پس از تمام شدن کره نیز دست از هم زدن برندارید تا سس خودش را بگیرد.

  •  آرون گروپس

مراحل تهیه سس هالندز

حالا به مواد نمک بیفزایید و آن را با هم مخلوط کنید سپس حرارت را خاموش کنید و تا گرم است در کنار غذای مورد نظر نوش جان کنید.طرز تهیه سس هالندز با طعم بی نظیر

نکات تکمیلی :

۱. این سس دارای بافتی غلیظ و کرمی است و در صورتی که غلظت آن بیشتر از آنچه که مورد نظرتان است شده باشد به آن مقدار کمی آب گرم بیفزایید و مجدداً بر روی حرارت به روش بن ماری هم بزنید.

۲. در صورتی که طعم این سس ترشی مورد نظرتان را نداشت می توانید به آن کمی آب لیمو ترش بیفزایید.

۳. در زمان افزودن کره به مواد داخل کاسه، باید کره را به صورت کم کم به مواد بیفزایید تا سس بافتی خوبی به خود بگیرد.

ضمن سپاس از همراهی شما دوستان عزیز، امیدواریم با دستور تهیه سس هالندز به خوبی آشنا شده باشید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع سس می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *