دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دلیل موخوره چیست؟ و چطور با آن مقابله کنیم؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب قصد داریم عادت های اشتباهی که منجر به ایجاد موخوره می شوند را برایتان بررسی کنیم و شما می توانید با رعایت نکات ساده و کاربردی از ایجاد موخوره در مو هایتان جلوگیری کنید.

یکی از مشکلاتی که امروزه بسیاری از خانم ها با آن درگیر می باشند موخوره است. در واقع این مشکل بیش تر برای خانم هایی ایجاد می شود که مو هایشان را همیشه می بندد و یا از رو بالشتی های نا مناسب استفاده می کنند. در ادامه دلیل ایجاد موخوره را بررسی می کنیم.

دلیل موخوره

دلیل موخوره چیست؟

همه شما حداقل یک بار در زندگی خود دچار این مشکل شده اید و می دانید هیچ چیزی نمی تواند جلودار این مو خوره  ها در مو های شما شود. بنابراین بهتر است عادت هایی که این مشکل را ایجاد می کند بشناسید.

جمع کردن مو ها

باید بدانید که اگر مو هایتان همیشه بسته می باشد احتمال این که دچار موخوره شوید بسیار زیاد است. زمانی که شما همیشه از یکروش برای بستن مو هایتان استفاده می کنید ممکن است آسیب های بسیاری به آن وارد کنید. این آسیب ها می تواند با گذشت زمان منجر به شکستگی مو ها و یا ایجاد مو خوره شود. بهتر است برای بستن مو های خود از کش هایی استفاده کنید که راحت هستند و موجب کشیدگی و گره خوردن مو هایتان نمی شوند. بهتر است برای جلوگیری از آسیب های احتمالی مو های خود را همیشه در یک نقطه نبندید و سعی کنید همیشه یک بخش خاصی از مو هایتان را تحت فشار قرار ندهید.

استفاده نا مناسب از شامپو

نحوه صحیح شستن مو  از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. بهتر است شامپو را به ساقه های مو هایتان نزنید و مو های خود را با روش اصولی و درست بشویید. بهتر است ابتدا کف سر خود را بشویید و برای ساقه مو ها از شامپو اضافی استفاده نکنید. خشکی ساقه مو یکی از اصلی ترین دلیل ها و مستعد ترین محل ها برای ایجاد موخوره می باشد. می توانید برای از بین بردن خشکی ساقه مو و سلامت مو هایتان از سرم مو استفاده کنید.

استفاده نا مناسب از شامپو می تواند دلیلی برای آسیب دیدن مو ها باشد.

  •  آرون گروپس

عدم استفاده از شامپوی خوب

در بیش تر موارد ممکن است بدون این که متوجه شوید از محصولات بد استفاده می کنید که مواد شیمیایی درون آن ها بسیار زیاد می باشد و به هایتان آسیب می رساند و با خشک کردن بیش از حد مو هایتان آن ها را شکننده کرده و مستعد موخوره می سازد. نیازی نیست به دنبال محصولاتی برای درمان موخوره باشید بهتر است از شامپو های سالم برای شستن مو های خود استفاده کنید.

شستن بیش از اندازه

گاهی اوقات دلیل موخوره چیزی جز شستن بیش از حد مو ها نمی باشد. باید بدانید شامپو هایی که در بازار موجود می باشند ممکن است چربی طبیعی مو ها را از بین ببرند. بنابراین باید به اندازه مو هاتیان را بشویید تا از خشک شدن مو ها و ایجاد موخوره جلوگیری کنید. اگر مو های چربی دارید و نیاز است تا هر روز آن ها را بشویید باید از شامپو های مخصوص مو های چرب استفاده کنید و در صورتی که مو های شما معمولی می باشد می توانید دوبار در هفته آن ها را با شامپو های معمولی بشویید و در صورتی که مو های شما خشک می باشد باید یک بار در هفته آن ها را بشویید و حتما باید از شامپو های مخصوص برای مو های خشک استفاده کنید.

شانه زدن نامناسب

اگر مو هایتان گره خورده است باید آن ها را با ملایمت شانه کنید زیرا باز کردن مو ها با خشونت می تواند مشکلات بسیاری برای شما ایجاد کند و با خشک کردن مو هایتان آن ها را مستعد موخوره می سازد.

شانه زدن نا مناسب مو ها

خشک کردن نامناسب مو ها

یک دلیل دیگر موخوره زدن مو های شما خشک کردن نا مناسب آن ها می باشد. در واقع خشک کردن مو با حوله و سشوار یکی از اصلی ترین دلیل ها برای ایجاد موخوره درون مو می باشد. بهتر است زمانی که می خواهید مو های خود را خشک کنید یک حوله را به دور سر خود ببندید و مو هایتان را رها بگذارید تا خشک شوند.

شانه زدن مو های خیس

اگر شما هم عادت دارید تا مو هایتان را خیس شانه کنید باید بدانید که این کار منجر به ایجاد موخوره در مو ها می شود زیرا مو های خیس شکنندگی بیش تری نسبت به مو های خشک دارند و این کار شما علاوه بر ایجاد موخوره منجر به ریزش بیش از حد نیز می شود.

شانه زدن نا مناسب

اگر مو های شما بلند می باشد نباید شانه زدن مو ها را از بخش بالایی و کف سر شروع کنید زیرا این کار شما منجر به تجمع گره ها در بخش های پایینی مو هایتان می شود و موخوره را ایجاد می کند. بهتر است برای شانه زدن مو های بلند خود از بخش های انتهایی ساقه شروع کنید و کم کم به بخش های بالایی بروید تا مو هایتان آسیب جدی نبیند. در نظر داشته باشید که برای راحت تر شانه زدن مو های خود می توانید از اسپری های نرم کننده مو و مخصوص شانه کردن استفاده کنید تا علاوه بر آسیب ندیدن موهایتان آن ها را تقویت کنید و رطوبت مورد نیاز را به مو های خود برسانید.

دلیل موخوره

عدم استفاده درست از سشوار

دلیل دیگر موخوره می تواند عدم استفاده درست از باد سشوار باشد. همانطور که می دانید سشوار کردن مو ها یکی از آسیب رسان ترین کار ها برای مو های شما می باشد. برای این که حین خشک کردن موهایتان آسیبی به آن وارد نشود می توانید از متمرکز کننده باد سشوار استفاده کنید. این وسیله بسیار شبیه به نوک اردک می باشد و می تواند فاصله ای مناسب میان مو ها و بدنه داغ سشوار ایجاد کند تا آسیب ها را به حداقل برساند.

استفاده از ابزار های حالت دهنده مو

یکی دیگر از عادت های اشتباهی که منجر می شود مو هایتان دچار موخوره شود این است که از وسایل حالت دهنده مو استفاده می کنید. در واقع استفاده بیش از حد از این وسایل می تواند آسیب های جبران نا پذیری برای مو های شما به همراه داشته باشد از این رو توصیه می کنیم استفاده خود را از این وسایل به حداقل برسانید زیرا بسیاری از این وسایل با برق و حرارت کار می کنند و حرارت بسیار زیاد می تواند منجر به شکستگی و سوختن مو های شما شود. اگر بنا به هر دلیلی مجبور هستید از این وسایل استفاده کنید توصیه می کنیم حتما از وسایل مراقبت کننده مو استفاده کنید تا آسیب ها را به حداقل برسانید.

کوتاهی به موقع مو ها می تواند برای جلوگیری از موخوره مفید باشد.

عدم کوتاهی به موقع

کوتاه نکردن مو ها می تواند منجر به ایجاد موخوره شود. بهتر است بدانید که کوتاه کردن مو ها می تواند از ایجاد موخوره جلوگیری کند و باید بدانید که هیچ راهی برای ترمیم مو های موخوره زده شما وجود ندارد جز کوتاه کردن آن ها بنابراین بهتر است قبل از ایجاد موخوره و پیشروی آن مو های خود را به موقع مرتب کنید. در واقع این کار به شما کمک می کند تا موهایتان سالم بماند و مو خوره ها باعث آسیب کلی مو هایتان نشوند. زمان مناسب برای کوتاهی مو های شما هر ۴ ماه یک بار می باشد.

رنگ کردن بدون کوتاهی

باید بدانید که رنگ کردن می تواند بافت اصلی مو های شما را تغییر دهد. بنابراین بهتر است در هر زمانی که مو های شما رنگ می شود نسبت به کوتاهی آن نیز اقدام کنید تا از مو خوره زدگی جلوگیری کرده و مو های سالم و با طراوت داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *