دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خوردن پنیر پیتزا در بارداری مجاز یا غیر مجاز؟

  • سحر هودانلویی
  • ۴ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

بارداری دوره ای حساس از زندگی ات ه باید توجه کافی در رابطه با خوراکی های مصرفی و تغذیه خود داشته باشید. برای آشنایی با نحوه مصرف پنیر پیتزا در بارداری در این بخش از مجله آرگا با ما همراه شوید.

به طور کلی به آن علت که پنیر پیتزا از چربی اشباع، کالری بسیار زیاد و نمک غنی است، برای مصرف در دوران بارداری چندان مناسب به شمار نمی آید. باید به این امر توجه داشت که زیاده روی در مصرف آن می تواند به افزایش چربی و فشار خون در بارداری منجر شود که در نهایت بروز عارضه های قلبی و عروقی در پی آن پدید می آید. برای آشنایی بیشتر با نحوه مصرف پنیر پیتزا در بارداری و نکاتی که در حین مصرف آن باید در نظر داشته باشید در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

معایب مصرف پنیر پیتزا در بارداری

استفاده از پنیر پیتزا در بارداری

طبق تحقیق محققان و عقیده پزشکان، استفاده بیش از حد پنیر پیتزا به افزایش اسید های چرب اشباع در بدن منجر می شود  که در نهایت به ایجاد بیماری های قلبی و عروقی می پردازد. قابل به ذکر است که هر ۱۰۰ گرم پنیر پیتزا از چیزی در حدود ۴ گرم اسید چرب اشباع برخوردار است که در عبارتی دیگر چیزی معادل ۲۲ درصد بیش از مقدار توصیه شده در طی روز است که به همین علت باید در مصرف آن نهایت احتیاط و توجه قائل گردد. همچنین این خوراکی خوشمزه در صورتی دیگر دارای سدیم می باشد که تقریبا چیزی در حدود ۳۳ درصد از نیاز روزانه را در طی روز تامین می کند.

طبیعی است که باید به روی هر یک از مواد خوراکی، مقدار موادی به مانند چربی، پروتئین، نمک و کالری درج شده باشد که با کمال تاسف این مورد در ایران چندان جدی گرفته نمی شود. در رابطه با مقدار کلسیم در این خوراکی نیز باید این چنین گفت که پنیز پیتزا نیز به مانند دیگر لبنیات از کلسیم برخوردار است، اما به دلیل آن که مقدار نمک و چربی در آن بسیار است در مقایسه با ۱ لیوان شیر کم چرب چندان به صرفه و موثر نیست. از این رو نمی توان گفت که با مصرف پنیز پیتزا هم می توان مقدار کلسیم مورد نیاز بدن را تامین کرد.

نکاتی که در تغذیه دوران بارداری باید در نظر داشت

  • نکته قابل توجه برای کاهش معایب

گفتنی است که خوب می باشد؛ پنیر پیتزا را به همراه سبزیجات فراوانی میل نمایید تا در این صورت از جذب بیش از اندازه معایب آن به بدن جلوگیری کنید. همان طورکه مطالعه کردید، چربی به کار رفته در این خوراکی از نوع مفید نیست و اشباع شده است که از این رو ترانس نیز می باشد. نکته قابل توجه آن است که چربی ترانس به کش دار شدن پنیر پیتزا می انجامد که از سویی دیگر به کاهش کیفیت این خوراکی نیز می پردازد. اسید چرب ترانس با تاثیر گذاری به روی عروق خونی، می تواند پیامد های منفی در پی داشته باشد که از این رو پیشنهاد می شود، مبتلایان به بیماری های قلبی در مورد مصرف پنیر پیتزا نهایت توجه و ملاحظه را به خرج دهند.

مصرف پنیر پیتزا در بارداری توصیه می شود که به همراه سبزیجات فراوان صورت گیرد تا در نهایت به جذب کمتر مواد ناسالم موجود در آن منجر شود. همچنین کالری بیش از حد این خوراکی به اضافه وزن شدید نیز می پردازد که این عامل نیز در حاملگی خود مشکل بزرگی به حساب می آید.

آیا پنیر پیتزا در بارداری مضر است؟

  • معرفی خوراکی های نامناسب بارداری

خانم های باردار در این دوره حساس از زندگی خود باید توجه کافی در مصرف خوراکی های گفته شده در ادامه مطلب داشته باشند.

  1. ادویه و چاشنی های بسیار تند
  2. نوشابه
  3. انواعی از سوسیس و کالباس ها
  4. غذا های فست فودی
  5. کنسرو تن ماهی
  6. پنیر پیتزا
  7. آب میوه های مصنوعی
  8. پنیر محلی
  9. شیر های فاقد پاستوریزه
  10. بستنی های غیر بسته بندی
  11. سبزی و سالاد هایی که نسبت به شستشوی آن ها اطمینان ندارید
  12. آب های آشامیدنی که از پاکیزگی آن ها اطلاع ندارید

در صوتی که این مطلب برای خانم های باردار بسیار موثر واقع شد، پیشنهاد می کنیم که با کلیک به روی دیگر مطالب مرتبط همانند مصرف سیب زمینی در بارداری و پاستیل در بارداری اطلاعات خود را در این دوره حساس از زندگی تان افزایش دهید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *