دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

ترمیم سوختگی موکت با ترفندهای فوری

  • حکیمه فهیمی
  • ۴ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

چنانچه موکت یا فرش منزل شما در اثر افتادن تکه ای زغال، افتادن اتوی داغ و موادی مانند این دچار سوختگی شده باشد، اگر محل سوختگی عمیق نباشد می توان با ترفندهایی آن را رفع نمود. برای فرا گرفتن روش های ترمیم سوختگی موکت کافی است تا پایان این مطلب همراه آرگا باشید.

برای ترمیم محل سوختگی موکت یا فرش که به دلایلی مانند افتادن تکه زغال یا مواردی نظیر آن به وجود آمده است ترفندهایی وجود دارد که در این مطلب فرار خواهید گرفت.

ترفندهای سریع ترمیم سوختگی موکت یا فرش

همانطور که می دانید هر محلی از موکت یا فرش منزل که دچار سوختگی شود، منظره ای نازیبا و ناراحت کننده را ایجاد می کند. چنانچه به دنبال روشی برای رفع این مشکل هستید. نگران نباشید ما در ادامه این مطلب شما را با ترفندهایی برای رفع سوختگی موکت یا فرش آشنا می سازیم. البته اگر محل سوختگی عمیق نباشد و این که محل مورد نظر به چه طریقی سوخته است. با زغال، سیگار ، اتو و …

سوختگی با زغال

اگر موکت یا فرش با زغال دچار سوختگی شده است برای رفع سوختگی محل مدنظر ابتدا سطح سوخته شده را با کاغذ سمباده کشیده تا سوختگی ها ساییده شده و از فرش جدا گردد. بعد باقی مانده های سوختگی را با یک دستمال تمیز کنید. در ادامه یک قیچی مناسب برداشته و انتهای پرزهای سوخته فرش را کوتاه نمایید. سپس روی آن محل شامپو فرش بریزید و صبر کنید تا شامپو خشک شود.

بعد سطح سوخته را جارو کشیده و اگر هنوز آثار سوختگی مشاهده می شود می توانید از محلول رنگ بر بهره بگیرید. در نهایت یک جسم سنگین زیر محلی که سوخته شده و شسته شده قرار دهید تا سریعتر خشک شود. توجه داشته باشید برای شستن فرش هرگز از صابون استفاده نکنید و چنانچه سوختگی فرش خیلی عمیق بود آن را به افراد متخصص این کار سپرده تا رفو نمایند.

  •  آرون گروپس

سوختگی با سیگار

برای رفع سوختگی ناشی از سیگار ابتدا سطح سوخته موکت یا فرش را با کاغذ سنباده خوب بسابید. سپس سوختگی ها را با جاروی شارژی یا جارو برقی از روی موکت یا فرش جمع کنید. چنانچه اندکی لکه باقی ماند می توانید با قیچی و به دقت آن ها را کوتاه کنید. اگر لکه ها کاملا پاک نشدند، ترکیب آب اکسیژنه و آب را به نسبت یک به ده تهیه کنید بعد یک پارچه را به این ترکیب آغشته و روی محل سوخته شده بکشید. در پایان کار سطح ساییده شده را با آب شسته و خشک کنید.

سوختگی با اتو

در این حالت اگر سوختگی سطح موکت یا فرش عمیق نشده و کمی زرد شده باشد. اول یک پیاز را به دو نیم تقسیم کرده و روی سطح لکه دار بگذارید. سپس محل مدنظر را با آب خنک بشویید. چنانچه سطح سوخته شده عمیق باشد ،فرش را به افراد خبره برای رفو بسپارید. اما در مورد موکت قسمت سوخته شده را با یک کاتر برش داده و تکه ای نو را جای آن قرار دهید. پس از چسباندن تکه موکت جدید برای یکدست شدن آن را جاروبرقی نمایید.

سوختگی با قابلمه

برای ترمیم سوختگی موکت ناشی از قابلمه می توانید روش های بالا را اجرا کنید اما اگر سوختگی موکت خیلی کم بود و تنها میزان کمی در اثر سوختگی حالت زبر پیدا کرده باشد از یخ استفاده کنید. سپس آن قسمت را شانه کشیده تا سوختگی محو شود.

سوختگی با شمع

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *