دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مصرف جوش شیرین در دوران بارداری مجاز است؟

  • سحر هودانلویی
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

بارداری از دوران حساس در زندگی هر خانم به شمار می آید که از این رو باید به مصارف خوراکی ها خود توجه کافی داشته باشند. از این رو در این مطلب به تاثیر مصرف جوش شیرین در بارداری پرداخته ایم.

سوزش معده از دیگر عوارضی است که بسیاری از خانم های باردار در طی این دوران حساس از زندگی خود تجربه می کنند. علت بروز این عارضه، تغییرات هورمونی است که بدن در شرایط جدید قرار می گیرد. اگر شما نیز از جوش شیرین برای درمان بیماری های معده کمک می گیرید، گفتنی است که در ابتدای استفاده از جوش شیرین در بارداری باید توجه داشته باشید که به صورت پودر تهیه شده باشد. اما باید در این شرایط توجه داشت که معایبی برای آن در نظر گرفته است که باید به صورت محتاطانه و یا تحت نظر پزشک مصرف گردد.

معرفی کاربرد های جوش شیرین

جوش شیرین در بارداری

در این مطلب به معرفی مزایا و معایب مصرف این پودر در بارداری و دیگر کاربرد هایی که می توانید از آن داشته باشید، پرداخته ایم.

  • خواص

طی تحقیقات انجام شده؛ تا به کنون نتیجه مشخصی بر اساس تاثیر منفی بی کربنات سدیم بر جنین و نوزاد های تازه متولد شده، قرار نگرفته است. اما خواص و مزایای استفاده از این پودر به شرح زیر است؛

  1. جوش شیرین با تاثیرات ضد اسیدی در بارداری به ترشح اسید هایی در این رابطه به درمان سوزش معده می پرازد.
  2. جوش شیرین با تاثیر گذاری به روی اسید معده به ایجاد آب، کربن دی اکسید و نمک در بخش های دیگری از بدن می پردازد.
  3. به هنگام ترش کردن های بیش از حد، نوشیدنی جوش شیرین در این دوران بسیار موثر است. از این رو نصف قاشق چایی خوری جوش شیرین را در نصف فنجان آب حل و سپس میل کنید.
  • پیامد های منفی

  1. جوش شیرین غنی از سدیم است که در نهایت به احتباس آب در عضلات می پردازد. در این شرایط ورم پا در بارداری بسیار اتفاق می افتد.
  2. همان طور که مطالعه کردید، جوش شیرین در درمان سوزش معده و کاهش اسید معده بسیار تاثیر گذار است، اما این شرایط برای خانم هایی که به ادیما و یا ورم مبتلا هستند، برعکس این خاصیت عمل می کند.
  3. در صورتی که بی کربنات با تزریق به بدن وارد شود، به تحریک پوست می انجامد.

استفاده از جوش شیرین برای تعیین جنسیت به چه صورت است؟

  • تست تعیین جنسیت با جوش شیرین

در گذشته بساری از خانم های باردار با این روش به تعیین جنسیت جنین در رحم خود می پرداختند. اگر چه این موضوع با نوسانات هورمونی در خانم ها بسیار متغیر اتفاق می افتد و از خطای بسیاری برخوردار است، اما باز هم طبق باور افراد قدیمی صورت پذیر است. همچنین این روش هیچ اثبات علمی ندارد و نمی توان گفت که درست است یا غلط.

برای انجام این تست به ۲ قاشق غذا خوری جوش شیرین، ادرار خود و یک لیوان تمیز برای انجام تست نیاز دارید. پیشنهاد می شود که این کار در صبح به علت بالا بودن غلظت ادرار، انجام گیرد.

تنها کاری که در این روش باید کنید؛ آن است که ادرار را با جوش شیرین در یک ظرف تمیز ترکیب کنید. اگر ادرار در ظرف حباب کرد، بدین معناست که جنین شما پسر است، و اگر بدون هیچ واکنشی بود؛ یعنی این که جنسیت جنین شما دختر می باشد.

  •  آرون گروپس
  • عفونت واژن در زنان باردار

عفونت واژن در خانم ها از مشکلات رایجی است که برخی اوقات در بارداری نیز بروز پیدا می کند. حالا سوال اینجاست که آیا در این دوران نیز می توان از ترکیب جوش شیرین برای رفع این عارضه استفاده کرد؟

طبق نظر پزشکان متخصص مامایی؛ پاسخ بدین صورت است که این کار هیچ نظریه و ثبات علمی ندارد، چرا که در هیچ کتاب پزشکی به آن اشاره و توصیه نشده است. در این شرایط می توانید از شامپو بچه استفاده کنید که علاوه بر بی خطری به مرطوب نگه داشتن سطح رحم نیز می پردازد. گفتنی است که جوش شیرین در طی مدت خشکی واژن را در پی دارد که مشکلی به مشکلات دیگر اضافه می کند.

وجود جوش شیرین در ترکیب خوراکی های

  • وجود جوش شیرین در ترکیبات عذایی

طبیعی است که جوش شیرین در تهیه خمیر مایه، کیک و کلوچه مورد استفاده واقع می گردد. گفتنی است که در صورت ترکیب این پودر با دیگر مواد برای تهیه خوراکی، تاثیر بدی به روی نوزاد و یا جنین قائل نمی باشد که از این رو به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

  • جوش شیرین و خاصیت پاک کنندگی

جوش شیرن در بارداری هنگامی که به صورت یک پاک کننده قوی، مورد مصرف قرار گیرد؛ بسیار بی خطر و موثر واقع شده است. در این زمان می توانید به راحتی از این پودر استفاده کنید و در صورت تماس با پوست نیز دچار نگرانی و ترس نشوید.

قبل از جارو و یا پهن کردن فرش و قالیچه به مقابل آفتاب می توانید از مقدار کمی پودر جوش شیرین برای سفید شدن آن ها استفاده کنید و در این صوت نیز ترسی نداشته باشید. این پودر در صورت ترکیب با آب برای براق کردن برخی از سطوح و وسایل آشپزخانه بسیار موثر شده است که سبب تسهیل کار ها می شود.

آشنایی با تاثیر مصرف جوش شیرین در بارداری

و در آخر نیز گفتنی می باشد که مقدار تاثیر جوش شرین در بارداری برای سلامتی تان به میزانی بستگی دارد که در طی روز، از آن استفاده می کنید. اگر هر چند وقت یک بار از آن بخورید و یا در کارهایتان استفاده کنید، ضرری برایتان در پی ندارد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *