دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه راه ساده برای بستن برنامه های هنگ کرده در ویندوز

  • شقایق ایران دوست
  • ۴ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

بسیاری از مواقع ممکن است زمانی که با کامپیوتر خود کار می کنید با این پیغام Not Responding مواجهه می شوید. این پیغام نشانه هنگ کردن سیستم شما می باشد. در این مطلب شما را با بستن این پنجره ها آشنا می کنیم.

زمانی که کامپیوتر ها قفل می کنند و شما نمی توانید آن را از این حالت خارج کنید مجبور به ریست کردن می باشید. در واقع خارج کردن از حالت هنگ و بستن برنامه های هنگ کرده در ویندوز نیازمند تکنیک هایی می باشد که آن ها را به شما آموزش خواهیم داد.

بستن برنامه های هنگ کرده در ویندوز

کامپیوتر ها یکی از بزرگ ترین اختراعات می باشند که کار انسان ها را راحت تر کرده اند و باعث شده اند در زمان صرفه جویی شود. در واقع این سیستم ها می توانند بسیاری از مشکلات انسان ها را حل کنند ولی این سیستم ها نیز ممکن است دچار مشکلاتی شوند. در نظر داشته باشید که اگر برنامه های سبک استفاده می کنید هرگز با پیام هنگ کردن سیستم رو به رو نمی شوید ولی اگر از برنامه های بسیار سنگین استفاده کنید حتما با پیام Not responding  رو به رو خواهید شد. این پیام با ریست کردن درست خواهد شد ولی باید بدانید که ریست کردن سیستم می تواند آسیب های جبران نا پذیری به کامپیوتر شما وارد کند.

بستن برنامه های هنگ کرده در ویندوز

بستن برنامه های هنگ کرده در ویندوز کار بسیار راحتی می باشد و تکنیک های خاصی دارد و شما می توانید بدون ریست کردن سیستم خود را از حالت هنگی خارج کنید.

استفاده از سه کلید

در نظر داشته باشید که استفاده از سه کلید به طور همزمان می تواند برنامه های هنگ کرده در سیستم را ببندد. این سه کلید شامل  Ctrl و alt و Del  می باشد. زمانی که شما از این سه کلید به طور همزمان استفاده کنید و به طور همزمان آن ها را فشار بدهید پنجره ای برای شما باز می شود و شما می توانید در این پنجره گزینه Task Manager را انتخاب کنید و بعد از آن برای شما پنجره ای باز خواهد شد که برنامه های زیادی نمایش داده می شود و شما می توانید با انتخاب برنامه مورد نظر و انتخاب گزینه End Task برنامه هنگ کرده را بسته و سیستم خود را از حالت هنگ نجات بدهید.

استفاده از Alt و F4

یکی دیگر از راه های بستن برنامه های باز در سیستم که به صورت هنگ در آمده است استفاده از کلید Alt و F4 می باشد. در واقع این دو کلید بسیار کاربردی می باشند و شما می توانید با استفاده از آن ها به راحتی سیستم خود را از حالت هنگی خارج کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

هنگ کردن سیستمو راه های رهایی از آن کدام است؟

ریست کردن

آخرین راهی که می توانید برنامه های هنگ کرده در سیستم را ببندید و سیستم را از حالت هنگ کرده خارج کنید ریست کردن می باشد. این راه به عنوان آخرین راه پیشنهاد می شود زیرا ممکنم است به سیستم آسیب های بسیاری وارد شود. بهتر است تا حد الامکان از روش های قبلی برای خروج از هنگ استفاده کنید و در صورتی که موفق نشدید از این روش استفاده کنید تا سیستم شما طول عمر بیش تری داشته باشد.

در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر سایر مقالات آرگا را در زمینه دیجیتال، نصب ویندوز۷ و نصب ویندوز ۱۰ را مشاهده کنید و اطلاعات خود را افزایش دهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *