دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

پماد ژانولوما چه کاربردهایی دارد؟ و چطور از آن استفاده کنیم؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۶ دی ۱۴۰۱
  • ۰

یکی از راه های درمان ملاسما استفاده از لایه بردار ها و پماد های لایه بردار می باشد. پماد ژانولوما یکی از این پماد ها می باشد. تا پایان این مطلب با ما باشید تا با این پماد آشنا شوید.

پماد ژانولوما یکی از اصلی ترین موادی هستند که بسیاری از متخصصان برای روشن شدن پوست و از بین رفتن لک های پوستی به شما پیشنهاد می دهند. باید بدانید که این پماد ها می توانند بسیار بهتر از لایه بردار ها عمل کرده و عارضه هایی مانند کک و مک را از بین ببرند.

پماد لایه بردار طبیعی صورت

اطلاعات دارویی پماد ژانولوما

پماد ژانولوما یکی از پماد هایی می باشد که شما می توانید در درمان ملاسما از آن استفاده کنید و نتیجه ای مناسب بگیرید. این پماد درمانگر در ایران ساخته شده است و نشان سیب سلامت را نیز دارد. بهتر است قبل از مصرف خود سر این پماد با پزشک خود مشورت کنید.

مواد تشکیل دهنده

در نظر داشته باشید که مواد تشکیل دهنده این پماد بسیار مهم می باشد و شما با دانستن آن می توانید بفهمید که به این پماد حساسیت دارید یا خیر. البته شایان ذکر است که این پماد مقدار کمی از پماد هیدروکینون را نیز دارد. مواد تشکیل دهنده پماد ژانولوما عبارتند از :

  • ۴ درصد هیدروکینون
  • ۰.۰۵ درصد ترتینوئین
  • ۰.۰۱ درصد فلوئوسینولون استوناید

شرایط نگهداری

  • برخی از پماد ها را بهتر است در یخچال قرار بدهید و این پماد هم از این قاعده مستثنی نمی باشد و باید در یخچال قرار داد شود و دمای یخچال باید حدودا ۲ تا ۸ درجه باشد.
  • بعد از هر بار استفاده از این پماد باید درب آن را محکم ببندید تا از فاسد شدن آن به وسیله هوا جلوگیری شود.
  • این پماد ممکن است برای کودکان مضر باشد از این رو نباید در دسترس آن ها قرار بگیرد.

مقدار مصرف

باید بدانید که دوز  این پماد را پزشک با توجه به میزان بیماری شما تعیین می کند و ما نمی توانیم دوزی برای مصرف پیشنهاد بدهیم.

نحوه استفاده از پماد

در نظر داشته باشید که این پماد باید قبل از خواب مصرف شود. بهتر است قبل از استفاده از این پماد سایر مواد آرایشی روی پوست خود را با شیر پاک کن پاک کنید و مقداری که پزشک تجویز کرده است را بر روی پوست بمالید. بعد از نیم ساعت صورت خود را بشویید و بخوابید.

  •  آرون گروپس

نحوه استفاده از ژانولوما

داروهای دیگر موثر در درمان ملاسما

هر چقدر رنگ لک های ملاسما به نسبت پوست تیره تر باشد به همان میزان نیز درمان آن دشوار تر است، حال برای این منظور باید از کرم های ضد لک  قوی که توسط پزشک متخصص پوست تجویز شده اند، استفاده شود :

  • هیدروکینون

این داروی موثر برای ملاسما از طریق تفکیک کردن رنگدانه ها، لکه های پوستی را از بین می برد، البته استفاده بیش از حد از داروها و کرم های دارای هیدروکینون می تواند موجب از بین رفتن رنگ پوست شود و حتی گاهی مواقع زیاده روی در مصرف این داروها موجب تیره تر و ضخیم تر شدن پوست خواهد شد، بر اساس برخی از مطالعات این دارو ممکن است، سرطان زا باشد.

پمادهای ضد لک ژانولوما

به عقیده متخصصان پوست، استفاده مناسب و بجا از پماد هیدروکینون به میزان لازم، خطری به دنبال ندارد، اما به طور کلی عده ای از پزشکان به دلیل نگرانی از عوارض جانبی این دارو، استفاده از آن را برای درمان لک مناسب ندانسته و مصرف خودسرانه آن را منع کرده اند.

  • کورتیکواستروئید موضعی

این دارو که با نام کرم های استروئیدی شناخته می شود، دارای خاصیت ضد التهابی می باشد، این کرم ها کمتر پوست را روشن می کنند؛ مثلا کرم یونیتون که به منظور کاهش لک های پوستی کاربرد دارد، دارای ترکیبات ضد لک قوی است و انواع لک های ایجاد شده بر روست که می تواند ناشی از نور خورشید، افزایش سن و … باشد را رفع می کند.

کرم ژانولوما +عکس

  • ترتینوئین

ترتینوئین از مشتقات ویتامین A است و با سرعت بخشیدن به گردش خون می تواند فرآیند جایگزینی سلول های پوست را افزایش دهد و سلول های جدید تولید کندد، حال این دارو می تواند یکی از درمان های موثر برای پیری پوست و آکنه باشد، البته اثربخشی آن به تنهایی برای درمان ملاسما کافی نیست.

داروهای مشابه پماد ژانولوما

این مقاله صرف برای اطلاع شما نوشته شده است و بهتر است تا زمانی که پزشک شما تجویز نکرده است از این دارو استفاده نکنید. ملاسما یکی از بیماری هایی می باشد که به صورت اکتسابی ایجاد می شود و در بخش هایی از پوست که بیش تر در معرض آفتاب می باشند به صورت لکه های قهوه ای تیره یا خاکستری و یا رنگی بین این دو ظاهر می شوند. از نقاطی که بیش تر دچار ملاسما می شود می توان به گونه ها، چانه و پیشانی اشاره کرد. ملاسما یکی از بیماری هایی می باشد که درمان می شود ولی اگر باز هم در برابر عوامل خطر ساز قرار بگیرید این بیماری باز می گردد و دوباره چهره شما را تحت تاثیر خود قرار می دهد. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مقابل سایر مقالات آرگا را در زمینه اطلاعات دارویی،  پماد توبرامایسین و پماد زینک اکساید را مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *