دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

زیبایی های آبشار زردلیمه و نحوه رسیدن به این آبشار زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

آبشار زردلیمه یکی از آبشارهای زیبا و مرتفع در ایران است آبشاری که در استان زیبای چهار محال بختیاری واقع شده است و به دلیل چشم اندازهای زیبای خود بسیار مورد توجه علاقه مندان است هر ساله گردشگران زیادی از جاذبه های این آبشار و جنگل های اطراف آن دیدن می کنند. دیدنی های این آبشار به رودخانه، جنگل و مراتع سرسبز آن منتهی می شود که دارای جذابیت بی شماری هستند.

آبشارها همواره یکی از مهم ترین جاذبه ها و چشم اندازهای طبیعی برای گردشگران و طبیعت گردان می باشند تجربه سفر به مناطق مختلفی از ایران که دارای مرتفع ترین آبشارها هستند برای همه گردشگران جذابیت دارد مهم ترین این آبشارها نیز در ارتفاعات زاگرس واقع شده اند سرازیر شدن این آبشارها از ارتفاعات زاگرس موجب اهمیت آن می شود زیرا همانطور که می دانید ارتفاعات زاگرس از مهم ترین ارتفاعات ایران هستند. اینگونه از مناطق دارای جذابیت های زیادی برای گردشگران و علاقه مندان خود می باشند جست و جو در این گونه از مناطق می تواند تجربه ای بی نظیری و منحصر به فرد را در اختیار شما عزیزان و علاقه مندان قرار دهد این بار نیز قرار است شما را با یک دیگر از آبشارهای مهم ایران آشنا کنیم آبشاری مرتفع که در استان زبای چهار محال بختیاری واقع شده است و هر ساله گردشگران و علاقه مندان بسیار زیادی را به سوی خود کشانده است این منطقه ویژه علاقه مندان به طبیعت گردی است و به دلیل چشم اندازهای بکر و زیبای که دارد توجه علاقه مندان زیادی را به سوی خود می کشاند. در ادامه این بخش شما عزیزان با جاذبه های بیشتری از استان چهار محال بختیاری و یکی از مهم ترین آبشارهای ایران آشنا خواهید شد.

درباره آبشار زردلیمه چه می دانید؟

استان چهار محال بختیاری یکی از استان های پر جاذبه ایران است منطقه ای که به لیل برخورداری از چشم اندازهای بکر و طبیعت دوست داشتنی خود مورد توجه است این استان دارای مرتفع ترین آبشارها است و به دلیل برخورداری از ارتفاعات زاگرس دارای اهمیت بسیار زیادی است. این استان در برخی از مناطق خود دارای جاذبه هایی است که شاید کمتر در میان گردشگرن شناخته شده باشند اما وجود چنین آبشاری مرتفع که از ارتفاعات زاگرس سرازیر می شود از دید همگان پنهان نمانده است و هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط ختلف دنیا به خود جذب می کند. این آبشار از مکان های دیدنی چهار محال بختیاری است و یکی از مناطق بکر با جاذبه های زیبای خود است که مورد توجه خیلی از علاقه مندان و گردشگران قرار می گیرد.

ارتفاعات زردلیمه

این آبشار از موقعیت جغرافیایی مناسبی برخوردار است و در منطقه غربی از استان چهار محال بختیاری واقع شده است قرار گرفتن این آبشار مرتفع در منطقه دیناران و واقع شدن آن در مسیری سرسبز و پر جاذبه موجب اهمیت بسیار زیادی آن شده است و آن را به یکی از از مناطق توریستی دنیا تبدیل کرده است. آبشار زردلیمه در فاصله ۸۰ کیلومتری از شهرکرد واقع شده است و به دلیل جاذبه های بسیار زیادی که دارد هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جلب کرده است این منطقه یکی از مناطق ییلاقی نیز محسوب می شود و به دلیل آب و هوای مطبوع و مراتع سرسبزی که دارد یک منطقه مهم ییلاقی برای عشایران است.

آبشار زردلیمه

طبیعت زیبای آبشار:

آبشار زردلیمه دارای چشم اندازهای بسیار زیادی است که در میان ارتفاعات و صخره های مرتفع منطقه واقع شده است ارتفاعات بلند زاگرس به دلیل جذابیت هایی که دارد موجب جذب توریستان بسیار زیادی شده است مسیر رسیدن به این آبشار بسیار سرسبز است و به دلیل مراتع زیبا و سرسبزی که دارد مورد توجه است. این آبشا ارتفاع ۴۰ متر دارد عرض تاج این آبشار نیز به ۶۵ متر می رسد و از این رو می توان آن را یکی از آبشارهای مرتفع دانست. شما علاقه مندان در سفر به این منطقه توزیستی می توانید مهم ترین چشم اندازهای طبیعی را مشاهده کنید و از دیدن آن ها نهایت لذت را ببرید. این منطقه دارای مرتفع ترین کوهستان ها است و به دلیل برخورداری از جنگل های پراکنده و مخروطی شکل خود بسیار مورد توجه است. از زیبایی های دیگر این آبشار می توان به رودخانه های زیبا، مراتع سرسبز، جنگل و دیگر مناظر زیبا اشاره کرد همچنین در این منطقه یک اثر تاریخی ارزشمند با قدمتی ۶۰۰۰ ساله وجود دارد که موجب شده است این منطقه ارزش تاریخی پیدا کند.

زردلیمه را بشناسید

  •  آرون گروپس

این منطقه و آبشار زردلیمه از پوشش گیاهی بسیار ارزشمندی برخوردار است و معروف ترین پوشش های گیاهی این منطقه نیز در کوهپایه های زاگرس واقع شده اند این منطقه توسط جنگل های بلوط پوشانده شده است جنگل هایی که به دلیل اهمیت زیست محیطی خود دومین منابع طبیعی در سطح کشور را تامین می کنند. این منطقه از ایران به عنوان دومین منطقه جنگلی ایران بعد از شما شناخته ده است از این رو هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند. گستردگی این منابع طبیعی و جنگل ها به میزانی است که بخش های مهمی از آبشار را می پوشاند و برای خیلی از طبیعت گردان دارای جذابیت است و از چشم اندازهای بسیار زیبایی برخوردار است.

آب های زردلیمه

در مسیر این آبشار چه سختی هایی وجود دارد؟

خیلی از گردشگرانی که به این منطقه سفر کرده اند و از این آبشار دیدن می کنند سختی هایی را در طول مسیر متحمل می شوند که موجب طولانی تر شدن مسیر برای آن ها می شود و گاهی سختی مسیر را برای آن ها بیشتر خواهد کرد پیاده روی کردن در این مسیر طولانی یکی از سختی های سفر به این آبشار است همچنین در طول مسیر نیز صخره نوردی های سنگین موجب می شود تا فشار زیادی روی شما باشد اما با وجود این سختی ها بازدید از این منطقه و آبشارهای آن ارزش زیادی خواهد داشت.

آبشار زردلیمه یکی از مهم ترین دیدنی های چهار محال بختیاری است منطقه ای که به دلیل داشتن آبشارهای مرتفع خود شناخته شده است و می توانید با دیدن چشم اندازهای زیبایی از آن نهایت لذت را از سفر خود ببرید این منطقه از گونه های درختی مختلفی برخوردار است برخی از گونه های درختی در این منطقه شامل درختان بادام وحشی هستند صنوبرها نیز گونه های درختی دیگری می باشند که دارای زیبایی های منحصر به فردی هستند و توجه گردشگران و طبیعت گردان زیادی را به سوی خود می کشانند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *