دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مکان های دیدنی چهار محال بختیاری که نباید از دست بدهید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۷
  • ۰

با سفر به غرب ایران می تواند از شهر زیبا و توریستی چهار محال بختیاری دیدن کنید این شهر که یکی از مناطق کوهستانی سر سبز ایران است دارای جاذبه های خاصی است که در این بخش با برخی از این جاذبه ها و مکان های دیدنی چهار محال بختیاری آشنا می شوید.

اگر قصد سفر به مناطق خوش آب و  هوای ایران را دارید می تواند به مناطق غربی و شهر زیبا و دیدنی چهار محال بختیاری سفر کنید این منطقه کوهستانی دارای آب و هوایی بسیار مطبوع است که تجربه یک سفر دلپذیر را برای شما به همراه خواهد داشت. شما در کنار تماشای مناظر زیبا و نقاط دیدنی چهار محال بختیاری می توانید از تاریخ و فرهنگ دیرینه و قدیمی مردمان این ملت نیز دیدن کنید و مطلع شوید.

     دیدنی های بکر چهار محال بختیاری

مکان های دیدنی چهار محال بختیاری:

طبیعت زیبا و بکری که در این شهر قرار دارد خود از مهم ترین جاذبه های آن به شمار می رود و بیشتر گردشگران برای تماشای مناظر زیبا به این شهر سفر می کنند.

آبشار چهار محال بختیاری

پارک جنگلی پروز:

طبیعتی که در پروز مشاهد خواهید کرد در فاصله ۵۰ کیلومتری از لردگان قرار گرفته است گونه های مختلف و ارزشمند درختان که در این منطقه قرار دارد در کنار چشم اندازهایی از شالیزارها دارای زیبایی خاصی هستند. این طبیعت زیبا برای قدم زدن و لذت بردن از طبیعت بسیار مناسب است.

چشمه چهار محال بختیاری

تالاب چغاخور:

این تالاب که یکی از مکان های دیدنی چهار محال بختیاری است دارای گونه های مختلفی از حیوانات دریایی و پرندگان زیبا و مهاجر است. آب و هوای مناسب این منطقه و آسمان آبی آن لذت دیدن مناظر را دو چندان خواهد کرد.

  •  آرون گروپس

مکان های دیدنی چهار محال بختیاری

منطقه محافظت شده سبز کوه:

این منطقه دارای مساحت ۶۲ هزار هکتار است و مناطقی از شهرستان های لردگان، بروجن و اردل را شامل می شود ارتفاعات سر سبز این منطقه و آب و هوای معتدل آن بر جذابیت های آن افزوده است و وجود آبشار نیز در این مناطق آن را دیدنی کرده است.

کوهستان های چهار محال بختیاری

آبشار آتشگاه:

این آبشار بلند و مرتفع محل مناسبی برای گشت و گزار است  و از جاهای دیدنی چهار محال بختیاری است این آبشار که در یکی از روستاهای چهار محال بختیاری قرار گرفته است در کنار چشم اندازهایی از روستا دیدنی و تماشایی است.

مکان های چهار محال بختیاری

دره ای که این آبشار در آن قرار گرفته است با کوه هایی برافراشته محاصره شده است و با فرو ریختن از فراز این کوه ها به ارتفاعات پایین تر جاری می شود.

تالاب گندمان:

از جمله مکان های دیدنی چهار محال بختیاری با جاذبه های طبیعی خاص و بی نظیری که دارد می توان به این تالاب اشاره کرد. که از چشم اندازهایی به شمار می رود که کمتر گردشگری در زندگی خود با آن رو به رو شده است. وسعت این تالاب ۹۸۰ هکتار می باشد.

چهار محال بختیاری غرب ایران

آبشار دره عشق:

این آبشار از جاذبه های شناخته شده در چهار محال بختیاری است نمای این آبشار نیز بسیار دیدنی است و شالیزارهای فراوانی در اطراف این منطقه وجود دارند.

جذابیت چهرا محال بختیاری

چشمه کوهرنگ:

این چشمه آب معدنی در شهرستان کوهرنگ چهار محال بختیاری قرار گرفته است و از فراز کوه های بلند کوه زرد سرازیر می شود. آب این چشمه یکی از منابع اصلی تامین آب سد کوهرنگ است که خود از دیگر جاذبه های توریستی در این منطقه محسوب می شود.

دیدنی های چهر محال بختیاری

غار سراب:

برای علاقه مندان به جاذبه های علمی می توان این غار قدیمی و تاریخی را که علاوه بر ارزش علمی و تاریخی دارای اهمیت فرهنگی و گردشگری نیز است را معرفی می کنیم. این غار در فاصله ۵۶ کیلومتری از غرب استان قرار گرفته است و دارای قندیل هایی با طول بسیار زیاد و باور نکردنی است.

چهار محال بختیاری

مکان های گردشگری چهار محال بختیاری به دلیل طبیعت گردی این منطقه دارای اهمیت است و بیشتر این جاذبه ها جاذبه های توریستی طبیعی هستند که گردشگران از آن استقبال می کنند.

از دیگر جاذبه های معروف و شناخته شده در این منطقه می توان به چشمه دیمه و روستاهای اطراف این شهر اشاره کرد که خود دارای جاذبه های متنوعی برای گردشگران هستند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *