دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های چهارمحال بختیاری و جاذبه های تماشایی که هر ایرانی باید ببیند

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

استان چهارمحال بختیاری از جاذبه های دیدنی ایران است به دلیل برخورداری از مراتع سرسبز و آب کافی چشم اندازهای بکر متعددی دارد و به همین خاطر بازدید از دیدنی های چهارمحال و بختیاری برای هر ایرانی جذابیت دارد و توریست های خارجی را نیز به خود جذب می کند.

جاذبه های گردشگری در چهارمحال بختیاری شامل چشم اندازهای طبیعی می باشد و بیشتر شهرهای این منطقه از چشم اندازهای طبیعی خاص خود برخوردار هستند یکی از مناطق گردشگری چهارمحال بختیاری شهر زیبای شهرکرد است که به عنوان پایتخت رسمی این استان نیز شناخته می شود. این استان از نواحی اطراف با استان های مختلفی همجوار است که خود به تنهایی بر مجموعه مناطق گردشگری آن می افزایند و توریست های متعددی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کنند لرستان از جمله این استان های بکر است که خود دارای جاذبه های منحصر به فردی می باشد. در اینجا علاقه مندان و گردشگران با جاذبه های مختلفی از این استان آشنا می شوند و ویژگی های گردشگری هر یک از این جاذبه ها را مطالعه می کنند که برای بسیاری از افراد جذابیت دارد.

آشنایی با دیدنی های چهارمحال بختیاری:

بیشتر گردشگرانی که به چهارمحال بختیاری سفر می کنند این استان را با وجود آبشارهای مرتفع آن می شناسند از سوی دیگر قدمت تاریخی و بستانی این منطقه موجب شده است تا به عنوان یک شهر تاریخی نیز از آن یاد شود. مردمان این استان در طول تاریخ رشادت های مختلفی داشته اند و همین موجب شده تا نام آن ها در کتاب های تاریخی به یادگار بماند. معرفی دیدنی های شهرکرد نیز برای خیلی از علاقه مندان دارای جذابیت است که می توانند در لینک مشخص شده بیشتر با این جاذبه های دیدنی آشنا شوند.

آبشار آتشگاه:

این آبشار یکی از ظبیغی ترین اماکن گردشگری چهارمحال بختیاری است که در ۱۹۰ کیلومتری از شهرکرد واقع شده است زیبایی های این آبشار تنها به چشم اندازهای آن ختم نمی شود بلکه در مسیر تردد به این آبشار می توانید از روستاهای مختلف با چشم اندازهای طبیعی خاص عبور کنید که روستای میلاس و سردشت از جمله این جاذبه ها هستند.

مکان های دیدنی چهارمحال بختیاری

غار سراب:

این غار در فاصله ۵۶ کیلومتری از شهرکرد واقع شده است و در مسیر رسیدن به این غار باید از مسیر جاده و با ماشین عبور کنید. این غار دارای دو دهانه است و از بالای آن آب سرازیر می شود جذابیت غار سراب به طبیعت اطراف، دالان های درون غار و جذابیت های تاریخی آن است.

غار چهارمحال بختیاری

چشمه کوهرنگ:

این چشمه یکی از اماکن تفریحی چهارمحال بختیاری است که در شهرستان کوهرنگ واقع شده است مسیر پر پیچ و خمی که برای رسیدن به مقصد باید از آن عبور کنید جذابیت سفر را دو چندان می کند و با رسیدن به چشمه می توانید از آب گوارای بنوشید و از جاذبه های دامنه کوه لذت ببرید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آبشار چهارمحال بختیاری

تالاب گندمان:

این تالاب یک تالاب بین المللی است و وسعت آن ۹۸۰ هکتار است که در شهرستان دیدنی گندمان واقع شده است و یکی دیگر از جاذبه های توریستی این استان محسوب می شود. اطراف این تالاب بسیار دیدنی است و دارای مناظر خاطره انگیز می باشد که حتما باید از آن ها دیدن نمایید.

تالاب چهارمحال بختیاری

چشمه دیمه:

همانطور که تاکنون مطالعه کردید بیشتر جاذبه های گردشگری چهارمحال بختیاری شامل جاذبه های طبیعی می باشند که چشمه دیمه نیز یکی از این جاذبه های طبیعی به شمار می آید.

دیدنی های چهارمحال و بختیاری

تالاب چغاخور:

این تالاب در مسیر شهرکرد به ایذه واقع شده است که محلی برای پرندگان مهاجر است تماشای این تالاب با وجود این پرندگان جذابیت زیادی دارد و از سوی دیگر آسمان آبی و توده های ابر بر جذابیت آن افزوده اند و آن را به یکی از اماکن تفریحی چهارمحال بختیاری تبدیل کرده است.

طبیعت چهارمحال بختیاری

پارک جنگلی پروز:

این پارک با طبیعت زیبای خود سالانه گردشگران و علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند پارک جنگلی پروز در فاصله ۵۰ کیلومتری از لردگان واقع شده است و دارای چشم اندازهای بکری است. از دیدنی های این پارک می توان به شالیزارها و چشمه ای آب طبیعی اشاره کرد که در پارک جاری هستند و جلوه ای خاص به آن بخشیده انداز سوی دیگر قدم زدن در این پارک و استفاده از فضای آزاد آن برای خیلی از شهرنشینان جذابیت و آرامش دارد.

 چهارمحال بختیاری

منطقه محافظت شده سبز کوه:

این منطقه یکی دیگر از  اماکن های گردشگری چهارمحال بختیاری به شمار می آید که ۶۲ هزار هکتار وسعت دارد جالب است بدانید محدود محافظتی این منطقه در شهرهای لردگان، بروجن و اردل است که نشان دهنده عظمت و وسعت آن می باشد و موجب می شود تا علاقه مندان از مکان های دیدنی لردگان و سایر شهرها نیز دیدن نمایند. از دیدنی های این منطقه طبیعی نیز می توان به کوه ها، کشتزارها، جنگل ها، مراتع مرتفع و … اشاره کرد که بسیار دیدنی و جذاب می باشند.

منطقه چهارمحال بختیاری

فارسان:

از جاذبه های طبیعی این استان که بگذریم باید به سراغ شهرهای دیدنی آن برویم شهرهایی مانند فارسان، شهرکرد و … که دارای چشم اندازهای گردشگری مختلفی برای علاقه مندان هستند. فارسان دارای ویژگی های متعددی است این شهرستان به لحاظ بومی و فرهنگی از ارزش بالایی برخوردار می باشد. قلعه هایی که متعلق به دوران آل بویه هستند  طوایف عشایر در آن ها زندگی کرده اند یکی از  مناطق تماشایی چهارمحال بختیاری و این شهرستان زیبا است.

جاذبه های چهارمحال بختیاری

جاذبه های گردشگری چهارمحال بختیاری ویژه علاقه مندانی است که می خواهند از شلوغی شهرها و مشغله های کاری خود دور باشند قرار گرفتن در فضای آرامش بخش و سنتی این منطقه موجب شده تا سالانه گردشگران زیادی از نقاط مختلف به این استان سفر کنند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *