دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آموزش پاک کردن حافظه پنهان گوشی های هوشمند با چند کلیک ساده

  • حکیمه فهیمی
  • ۶ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

هنگامی که نرم افزاری را روی گوشی نصب می کنید خود این نرم افزار فایل هایی را به طور خودکار روی حافظه گوشی به وجود می آورد. هر چه نرم افزار بیشتری نصب کنید فایل های بیشتری ایجاد خواهد شد که این موضوع موجب کند شدن عملکرد گوشی می شود از این جهت نیاز است هر چند وقت یکبار نسبت به پاکسازی آن ها اقدام کنید. برای آشنایی با شیوه پاک کردن حافظه پنهان گوشی همراه این مطلب از آرگا باشید.

گوشی موبایل فضای محدودی برای ذخیره سازی دارد از این رو پر شدن حافظه یکی از مشکلات رایج کاربران است. می توان این مشکل را با پاک کردن حافظه پنهان یا حافظه کش برطرف نمود.

آشنایی با شیوه پاک کردن حافظه پنهان گوشی

شیوه پاک کردن حافظه کش

با نصب هر نرم فزار یا برنامه ای روی گوشی به طور خودکار فایل هایی نیز همراه آن ایجاد می شود که به این فایل ها کش یا فایل اضافی می گویند. چنانچه فایل کش بیش از اندازه ساخته شود عملکرد گوشی را کند خواهد ساخت.  البته باید اشاره کرد هدف از حافظه کش افزایش سرعت دستگاه و کاهش پردازش پردازنده است. اما با نصب نرم افزارهای متعدد و ایجاد فایل های کش بیشتر حافظه گوشی پر می شود و در نتیجه سبب کند شدن آن می گردد. به این ترتیب باید هر چند وقت یکبار حافظه کش یا حافظه پنهان گوشی را پاکسازی کرد. در ادامه با شیوه انجام این کار آشنا می شوید.

شیوه پاک کردن حافظه پنهان در اندروید

هنگامی که از نرم افزار ها بهره می گیرید، فایل هایی روی گوشی جهت فراخوانی سریع تر برنامه ها ذخیره می گردد. این فایل ها در فولدری به نام کش( Cache) قرار دارند. این امر سبب صرفه جویی در زمان و اطلاعات شده ولی فضای ذخیره سازی بیشتری از گوشی را اشغال می کند. به این ترتیب باید حافظه پنهان را پاک کرد. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

پاک کردن حافظه پنهان گوشی

  • ابتدا به قسمت تنظیمات یا setting گوشی بروید.
  • بعد روی گزینه Storage کلیک کنید. چنانچه اندروید اوریو یا بالاتر دارید می توانید صفحه تنظیمات مدیریت فایل را نیز باز نمایید.
  • حالا روی گزینه internal storage کلیک نمایید.
  • سپس cached data را لمس کنید.
  • موقعی که جعبه دیالوگ باز شد، چنانچه مطمئن به انجام این کار می باشید بر روی OK کلیک نمایید. به این ترتیب حافظه پنهان گوشی اندرویدتان پاک می شود.

حافظه پنهان گوشی

قابل ذکر است که پاک کردن حافظه پنهان سبب پاک شدن اطلاعات حساب کاربری فرد در برنامه ها نمی شود.  داده های برنامه  از قسمت clear data  قابل حذف هستند و به قسمت کش ربطی ندارند. ضمنا در گوشی های فاقد کارت حافظه SD نمی توان گزینه های internal storage و SD را مجزا دید و تنها می توان وارد حافظه داخلی گوشی شد و از حافظه جانبی خبری نیست.

  •  آرون گروپس

چند نکته:

  • چنانچه مرورگر یا اپلیکیشن دیگری نمی تواند آخرین نسخه صفحه مورد نظر را نشان دهد، بهترین راه حل پاک کردن حافظه پنهان می باشد تا صفحه جدید را بارگذاری نماید.
  • اگر فضای ذخیره سازی گوشیتان اندک است و قصد ندارید ویدیو، عکس‌ و اپلیکیشن‌ های خود را پاک نمایید،می توانید   حافظه پنهان گوشی را پاک کنید. تا هم برنامه ها بهتر اجرا شوند و هم فایل های اضافی پاک شوند.
  • فایل‌ های کش قدیمی می توانند تهدیدات امنیتی ایجاد کنند. صفحات وبی که  در حافظه کش مرورگرتان ذخیره می شوند ممکن است دارای اطلاعاتی حساس باشند و چنانچه شخصی بدون اجازه به این فایل‌ ها دسترسی یابد می‌تواند اطلاعات شخصیتان را سرقت کند. به این ترتیب هر چند وقت یکبار حافظه پنهان را پاک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *