دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

علایم بارداری دختر و نشانه هایی که می گوید فرزند شما دختر است

  • ساناز براتی
  • ۴ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

برای تعیین جنسیت فرزند سونوگرافی بهترین روش است، اما علاوه بر آن می توانید با استفاده از علایم خاصی دختر یا پسر بودن جنین را طی دوران بارداری تا حدودی تشخیص دهید. در این مطلب با برخی از علایم و نشانه های داشتن جنین دختر آشنا می شویم.

از زمان های گذشته تا به امروز روش های مختلفی برای تشخیص جنسیت جنین وجود داشته است، روش هایی درست یا غلط که مردم به آنها باور داشته اند، در حال حاضر از روی برخی نشانه ها می توان تا حدودی جنسیت جنین را تشخیص داد اما باید بدانید که هیچ نشانه های نمی تواند قطعی باشد.

علایم بارداری جنین دختر

نشانه ای بارداری جنین دختر یا پسر با هم متفاوت هستند، اطلاع از جنسیت جنین در حین بارداری برای اغلب والدین بسیار مهم و هیجان انگیز می باشد اما برخی از آنها نمی خواهند از روش سونوگرافی برای تعیین جنسیت جنین خود استفاده کنند. مسلما بدون سونوگرافی نمی توان به طور دقیق جنسیت جنین را تعیین کرد. اگر فرزندتان دختر باشد یا پسر نشانه های خاصی را خواهید داشت که تجربه نشان داده است که برخی از آنها درست هستند. در این مطلب می خواهیم با برخی از نشانه ها و علایم بارداری دختر آشنا شویم.

بعضی از علایم بارداری دختر

شکم گرد رو به بالا

وقتی که مادر این حس را داشته باشد که جنین در قسمت بالای رحم قرار گرفته به احتمال خیلی زیاد فرزند دختر می باشد. همچنین اگر این حس را داشته باشد که بیشتر وزن جنین در وسط شکم قرار دارد می توان گفت که فرزند او دختر می باشد. در طب سنتی در این باره چنین گفته می گویند که: اگر شکم مادر به یک سبد گرد حصیری شبیه باشد فرزندش دختر است، بعلاوه بر این معتقد هستند که فرم شکم به شکل گرد نشان دهنده فرزند دختر و شکل بیضی نشان دهنده فرزند پسر می باشد.

حالت تهوع شدید به ویژه در صبح

اگر مادر بردار در صبحگاه البته بجز سه ماه اول بارداری، حالت تهوع شدید داشته باشد، به احتمال بالا فرزندش دختر است. این موضوع به دلیل پایین آمدن قند خون و افزایش ترشح هورمون در زنان اتفاق می افتد.

علایم بارداری تشخیص دختر

داشتن ضربان قلب سریع

اگر مادر باردار در حین بارداری ضربان قلب شدید داشته باشد فرزندش به احتمال زیاد دختر است. داشتن ضربان قلب بین ۱۴۰ تا ۱۶۰ نشان دهنده ضربان شدید قلبی است و اغلب در فرزندان دختر اتفاق می افتد. در دوران بارداری مادران باید به طور مداوم ضربان قلب خود را چک کنند.

  •  آرون گروپس

چرب شدن پوست مادر

در طول بارداری هورمون ها ترشح بیشتری دارند و به دلیل همین افزایش ترشح پوست مادر به میزان بالایی چرب می شود و احتمال به وجود آمدن جوش و بثورات پوستی در مادران بیشتر می شود، این موضوع در جنین دختر بیشتر دیده می شود و چرب شدن پوست را می توان نشان دهنده دختر بودن بچه دانست.

انواع نشانه های تعیین جنسیت دختر در بارداری

هوس بیشتر شیرینی جات

اگر مادران بارداری هوسشان بیشتر به سمت چیزهای شیرین مثل شکلات و شیرینی برود و از غذاهای تند و ترش فاصله بگیرند احتمال دختر بودن فرزندشان خیلی بیشتر است تا پسر. البته توجه داشته باشید که مصرف بیش از اندازه شیرینی جات در طی بارداری خطرهایی را به دنبال خواهد داشت و امکان وجود درد برای مادر را به همراه دارد همچنین ممکن است قند مادر را بالا ببرد

تغییرات خلق و خو

ترشح هورمون ها در دوران بارداری همچنین باعث تغییرات خلق و خو در مادران دختر دار می شود. از نشانه ای دختر دار شدن تحریک پذیری شدید، افسردگی و یا خشم می باشد. پس اگر هر یک از این علائم را داشتید به احتمال زیاد دختر دار می شوید.

برخی از نشانه ای بارداری دختر

جهت خوابیدن

یکی دیگر از علایم بارداری دختر تمایل داشتن به خوابیدن به سمت راست در سه ماهه اول بارداری می باشد، این موضوع می تواند نشان دهنده دختر بودن جنین باشد. اگر در طول دوران بارداری با خوابیدن مشکل دارید باید جهت خوابیدن خود را تغییر دهید و بهترین حالت را برای خود بیابید.

اندازه ی سینه در مادر باردار

توجه به سایز سینه ها در دوران بارداری می تواند در جهت تشخیص جنسیت جنین موثر باشد. حال اگر سینه سمت چپ شما کمی از سینه ی سمت راست بزرگتر دیده شود نشان دهنده فرزند دختر می باشد، همچنین اگر افزایش سایز زیادی در سینه ها داشته باشید باز هم نشان دهنده جنین دختر می باشد.

نشانه های بارداری دختر

خط تیره ی عمودی

یکی دیگر ار نشانه ای تعیین جنسیت در مادران باردار خط تیره عمودی روی شکم مادر است که در باور اکثر مردم اگر این خط از قسمت زیر ناف پررنگ تر باشد نشان دهنده فرزند دختر می باشد ولی اگر بالای ناف خط تیره تر باشد یعنی فرزند شما پسر است.

ندادن بوی سیر

اگر زن حامله ای در دوران بارداری خود یک حبه سیر بخورد و دهانش بوی سیر ندهد و همان حالت طبیعی را داشته باشد، احتمال دختر بودن فرزندش خیلی بالاست. اما در مادرانی که فرزندشان پسر است این چنین نیست و بوی سیر از همه جای بدنش شنیده خواهد شد.

تعیین جنسیت با پودر خمیر مایه

برای تعیین جنسیت به کمک خمیر مایع باید یک قاشق غذاخوری خمیر مایه را در یک لیوان آب حل کرده و بعد ادرار خود را به آن اضافه کنید. اگر هیچ واکنشی با انجام اینکار ایجاد نشود یعنی فرزند شما دختر است و در صورت ایجاد گاز و حباب نشان دهنده این است که فرزندتان پسر می باشد. این موضوع در مورد بیکینگ پودر و جوش شیرین نیز صدق می کند.

علائم بارداری دختر

نوع موهای مادران

اگر به موهای مادران باردار توجه کنید می توانید جنسیت فرزندشان را تشخیص دهید، اگر مادر موهای نازک و ماتی داشته باشد  یعنی فرزند دختری را به دنیا خواهد آورد اما با براق شدن موها باید در انتظار یک فرزند پسر باشد.

ادرار زرد رنگ

اگر به دنبال تعیین جنسیت جنین خود هستید مطمئنا رنگ ادرار بسیار کمک کننده خواهد بود. رنگ ادرار در زنان حامله تا حدودی تعیین جنسیت خواهد کرد. در صورتی که رنگ ادرار مار باردار زرد باشد یعنی فرزند او دختر است. توجه به رنگ ادرار و ادرار زرد رنگ یکی دیگر از علایم بارداری دختر است.

علایم بارداری جنین دختر

تغییر اندازه مشاعره مادر باردار

زمانی که مادر باردار با شروع حاملگی متوجه تغییرات اساسی در مشاعره خود شود به احتمال بالا فرزندش دختر خواهد بود این موضوع در فرزند پسر صدق نمی کند و تغییری در آن دیده نمی شود.

خونسردی و بی تفاوتی مادر

اگر یک خانم باردار در طول دوران بارداری خود خیلی خونسرد و بی تفاوت باقی بماند و خود را موقر نشان دهد یعنی او دارای فرزند دختر می باشد. وضعیت رفتار و ظاهر مادر باردار می تواند در تعیین جنسیت جنین کمک کننده باشد.

خواب دیدن فرزند پسر

جالب است که بدانید نوع جنسیت جنین داخل رحم مادر با خواب و رویایی که می بیند تفاوت دارد، یعنی اگر مادری در رویاهاش بیند که فرزند پسری دارد به احتمال بالا در آینده صاحب فرزند دختر خواهد شد.

علاقه فرزند اول به مادر باردار

یکی دیگر از علایم بارداری دختر در مورد مادرانی که برای بار دوم باردار شده اند، این است که اگر فرزند اولشان پسر بوده و بسیار به بارداری مادرش علاقه مند باشد به احتمال زیاد جنین دختر است.

انواع نشانه های بارداری بچه دختر

افزایش وزن پدر

گذشتگان ما بر این عقیده بوده اند که اگر وزن پدر در طی دوران بارداری افزایش داشته باشد به احتمال زیاد او صاحب فرزند دختر خواهد شد.

تغییر نکردن شکل بینی مادر

یکی دیگر از علایم بارداری دختر نبود تغییر در سایز بینی مادر است. اگر مادران باردار در طی دوران بارداری تغییری در بینی خود و سایز ان نداشته باشند به احتمال زیاد دارای فرزندی دختر می شوند. اما در صورتی که سایز بینی در طول بارداری تغییر کند نشان دهنده پسر بودن جنین است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *