دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی بهروز وثوقی نگاهی به هنر نمایی های وی + عکس های قدیمی و جدید

  • عاطفه میرزایی
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، بیوگرافی بهروز وثوقی بازیگر مشهور تاریخ سینما و تئاتر ایرانی همراه با تصاویر جدید و جذاب وی را تهیه و گردآوری نموده ایم که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرد.

بهروز وثوقی با نام اصلی خلیل وثوقی دوبلور و بازیگر مشهور و سرشناس قبل و بعد از انقلاب سینما و تئاتر اهل ایران می باشد. این هنرمند شناخته شده فعالیت سینمایی خود را در سال ۱۳۷۷ در سن ۲۱ سالگی آغاز نمود و تا کنون در این عرصه هنری مشغول می باشد. بدانید که آقای جنگیر و شهراد وثوقی از برادران وی هستند و هر دوی آنها در ایران هستند اما اکنون آقای وثوقی در لس آنجلس کشور آمریکا زندگی می کند. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، همراه ما باشید تا بیشتر با زندگینامه بهروز وثوقی همراه با تصاویر زیبا و کارنامه هنری وی آشنا شوید.

بیوگرافی بهروز وثوقی همراه با تصاویر جذاب و زیبا وی

بهروز وثوقی یکی دیگر از محبوب ترین بازیگران چهره های سینمای ایران متولد ۲۰ اسفند ماه سال ۱۳۱۶ که هم اکنون وی ۸۳ سال سن دارد و در شهر خوی استان آذربایجان غربی چشم به جهان گشوده است. وی همچنین فارغ التحصیل مدرک دیپلم می باشد. ایشان قبل از بازیگری، در اداره دارایی مشغول بودند و سپس به عنوان گوینده رادیو تلویزیون مشغول شد و حال یکی از ستاره های سینما و تئاتر ایرانی می باشد.

شرح زندگی بهروز وثوقی

این هنرمند معروف در یک خانواده ۷ نفره با اصالت به دنیا آمده و ۴ برادر کوچک تر از خودش به نام های فیروز، شهراد، چنگیز و بهزاد دارد. ایشان بعد از به دنیا آمدن، در ۶ ماهی به همراه والدینش به تهران مهاجرت کردند.

بهروز بعد از رد شدن در کنکور سراسری در اداره بهداشت شهر زنجان کار خود را شروع کرد ولی بعد از مدتی به دلیل توهین به یکی از بازرس های محلی از کارش اخراج شد. وی در سال ۱۳۳۱ در سن ۱۵ سالگی با دیدن فیلم ولگرد با بازی زنده یاد ناصر ملک مطیعی علاقه زیادی به بازیگری پیدا کرد و تصمیم گرفت این حرفه را دنبال کند. بلاخره در سال ۱۳۳۴ در سن ۱۸ سالگی توسط شخصی به نام مسعود صمدی به عنوان بازیگر در نقش های کوتاه در سینما ایفای نقش پرداخت.

زندگینامه جالب بهروز وثوقی

زندگینامه جامع بهروز وثوقی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

بیوگرافی بهروز وثوقی + عکس جدید

عکس و بیوگرافی بهروز وثوقی

شرح حال کامل و خواندنی بهروز وثوقی

ایشان در سال ۱۳۳۷ در سن ۲۱ سالگی فعالیت حرفه ای خود را با فیلم “طوفان”  آغاز نمود و در سال ۱۳۴۰ در سن ۲۴ سالگی با فیلم ” صد کیلو داماد” به کارگردانی عباس شباویز مورد توجه بسیاری از منتقدان قرار گرفت. در نتیجه در سال ۱۳۴۸ در فیلم “قیصر” به کارگردانی مسعود کیمیایی به ایفای نقش پرداخت. او بخاطر این فیلم به شهرت زیادی دست یافت و مخاطبان زیادی را جذب خود نمود.

زندگینامه کامل بهروز وثوقی

عکس دونفره بهروز وثوقی و شهاب حسینی

در ادامه بیوگرافی بهروز وثوقی می توان به دیگر های فیلم های شاخص وی که  در آن بازی کرده است به “سوته دلان” در نقش مجید، “ذبیح” در نقش ذبیح، “کندو” در نقش ابی، ” داش آکل” در نقش داش آکل، “خاک” در نقش صالح، ” بلوچ” در نقش بلوچ، ” تنگسیر” در نقش زائر محمد، “همسفر” در نقش علی، ” ممل آمریکایی” در نقش ممل، ” رضا موتوری” در نقش رضا موتوری، ” دشنه” در نقش قاسم، ” طوقی در نقش مرتضی، ” گوزن ها ” در نقش سید، ” سازش” در نقش دکتر رستگار، ” کاروان ها” در نقش سرهنگ نصر الله، “ملکوت”، “گرگ بیزار”، “فرار از تله” در نقش مرتضی، “قهرمانان” (مشترک با ایالات متحده آمریکا) در نقش جهان و .. اشاره کرد.

عکس و بیوگرافی بهروز وثوقی

وی در سال ۱۳۵۷ دو ماه قبل از وقوع انقلاب برای بازی در فیلم ” گربه در قفس” با کارگردانی تونی زرین دست به آمریکا رفت که بعد از بعد آن در آن کشور ماند و اخیرا صد سینماگر و هنرمند در نامه به حسن روحانی در خواست رفع محدودیت وی را شدند. در سال ۲۰۰۰ داوران جشنواره فیلم سانفرانسیسکو جایزه آکیرا کوروساوا را به آقای عباس کیا رستمی اهدا نمودند و او نیز جایزه را به وثوقی تقدیم کرد.

بیوگرافی بهروز وثوقی و همسرش

داریوش در تولد ۸۰ سالگی بهروز وثوق همراه با همسرش ونوس و کتایون همسر بهروز

بیوگرافی بهروز وثوقی بازیگر معروف و مشهور ایرانی

بهروز وثوقی بازیگر معروف ایرانی، بعد از انقلاب دوستی اش را با جمشید مشایخی و ناصر ملک مطیعی اعلام نمود و گفته که با آنها در داخل کشور همچنان در ارتباط هستم. ایشان دوستی نزدیکی با آنتونی کوئین بازیگر مشهور آمریکایی و بازیگر نقش حمزه در فیلم محمد رسول الله دارد و آنها در سال ۶۵ در فیلم سینمایی “کاروان ها” با یکدیگر آشنا شدند. وی در سال ۱۳۵۶ در فیلم کاروان ها در کنار کریستوفر و آنتونی کوئین همبازی بوده است. خوب است بدانید که او همیشه عقیده خاصی در قرارداد های خود دارد و این است که در فیلم به عنوان نقش اول و در اول فیلم اسمش نوشته، غیر از آن در آن فیلم بازی نمی کرد.

زندگینامه جالب بهروز وثوقی و همسرش

عکس جدید بهروز وثوق

زندگینامه جامع بهروز وثوقی

در ادامه بیوگرافی بهروز وثوقی آمده که وی با کارگردانان محبوبی همچون خسرو هریتاش، رضا بدیعی، شیرین نشاط، جلال مقدم، مسعود کیمیایی، شاپور قریب، امیر نادری، علی حاتمی، ژان نگولسکو، ناصر تقوایی، جیمز فارگو، فریدون گله، ساموئل خاجیکیان، و … همکاری کرده است.

بیوگرافی بهروز وثوقی + عکس های جذاب وی

عکس پرویز پرستویی و تینا پاکروان در کنار بهروز وثوقی

تاریخچه زندگی بهروز وثوقی

عکس بهروز وثوق و محمدرضا شجریان

وثوقی ستاره سینما در طی فعالیت های هنری اش چند بار نامزد و برنده جوایز جشنواره های مختلفی شده است که از مهمترین آن ها می توان به جایزه بز بالدار از جشنواره جهانی فیلم تهران برای فیلم گوزن ها و در یافت ۲ مجسمه سپاس بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم های رضا موتوری و قیصر اشاره نمود. همچنین وی به خاطر نقش قیصر لقب قیصر سینمای ایران را از آن خود کرد.

ازدواج اول بهروز وثوقی

ایشان در سال ۱۳۵۴ در سن ۳۸ سالگی با گوگوش خواننده معروف ازدواج کرد اما متاسفانه بعد از مدتی از یکدیگر طلاق گرفتند.

زندگینامه بهروز وثوقی و همسرش

عکس زیبا بهروز وثوق در کنار دخترش

ازدواج دوم بهروز وثوقی

وی برای بار دوم با خانمی به نام کتایون امجدی ازدواج کردند و حاصل این ازدواج دو فرزند به نام های ماهان و مهشید هستند و اکنون در سانفرانسیسکو زندگی می کنند.

زندگینامه خواندنی و زیبا بهروز وثوقی

بازگشت بهروز به ایران

در مورخه ۱۰ خرداد ماه سال ۱۳۹۷ چند روز بعد از فوت ناصر ملک مطیعی صد نفر از هنرمندان ایرانی از جمله ارمیا وثوقی در نامه ای به جناب حسن روحانی درخواست رفع تنگناها برای هنرمندان از جمله بهروز شدند و خواستار برگشت وی به کشورمان شدند. این نامه با واکنش محمد جعفری منتظری دادستان کل کشور ایران همراه شد. او درباره هنرمندان برای برگشت وثوقی به ایران بیان نمود:

«این اقدام حساب شده‌ای است که ما از پشت پردۀ آن مطلع هستیم. اینکه امروز عده‌ای از هنرمندان کمپینی به راه می‌اندازند و از فردی که فسادش در سینمای ایران علنی بود و پس از پیروزی انقلاب به دامان آمریکا فرار کرد حمایت می‌کنند و قصد برگرداندن او به کشور را دارند، اقدام حساب شده‌ای است که از عوامل پنهان اطلاع آن داریم. هر ایرانی‌‌‌ای حق دارد به کشور خود بازگردد و هیچ مقامی نمی‌تواند مانع او شود، اما اگر کسی کارهای خلاف و جرم مرتکب شده باید بر اساس قانون با او برخورد کرد و این‌طور نیست که هرکس بخواهد به ایران بازگردد برای او فرش قرمز پهن کنند.»

شرح حال بهروز وثوقی

عکس محمدعلی فردین، ناصر ملک مطیعی و بهروز وثوقی

بیوگرافی بهروز وثوقی + تصاویر شخصی

بیوگرافی بهروز وثوقی + جوایز و افتخارات

داخلی

جشنواره فیلم سپاس تهران

برنده جایزه مجسمه سپاس بهترین بازیگر نقش اول مرد در دومین دوره برای بازی در فیلم قیصر در سال ۱۳۴۸، برنده جایزه مجسمه سپاس بهترین بازیگر نقش اول مرد در سومین دوره برای بازی در فیلم رضا موتوری در سال ۱۳۴۹، نامزد جایزه مجسمه سپاس بهترین بازیگر نقش اول مرد در چهارمین دوره برای بازی در فیلم داش آکل در سال ۱۳۵۰

جشنواره جهانی فیلم تهران
برنده جایزه بز بالدار بهترین بازیگر نقش اول مرد در سومین دوره برای بازی در فیلم گوزن ها در سال ۱۳۵۳، نامزد جایزه بز بالدار بهترین بازیگر نقش اول مرد در چهارمین دوره برای بازی در فیلم کندو در سال ۱۳۵۴ ، نامزد جایزه بز بالدار بهترین بازیگر نقش اول مرد در پنجمین دوره برای بازی در فیلم  ملکوت در سال ۱۳۵۵، نامزد جایزه بز بالدار بهترین بازیگر نقش اول مرد در ششمین دوره برای بازی در فیلم  سوته دلان در سال ۱۳۵۶

خارجی

برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره بین‌المللی فیلم تاشکند برای بازی در فیلم داش آکل در سال ۱۹۷۱، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم دهلی برای بازی در فیلم تنگسیر در سال ۱۹۷۴، جایزه یک عمر دستاورد هنری جشنواره بین‌المللی فیلم سان فرانسیسکو ۲۰۰۶، جایزه یک عمر فعالیت هنری جشنواره فیلم توکیو فیلمکس در سال ۲۰۱۲، جایزه یک عمر فعالیت هنری برای بازی در فیلم فصل کرگدن جشنواره بین المللی فیلم تسالونیکی در سال ۲۰۱۲

شرح حال خواندنی بهروز وثوقی

امین حیایی و بهروز وثوقی

گالری + بیوگرافی بهروز وثوقی

بیوگرافی بهروز وثوقی بازیگر ایرانی

کارنامه هنری بهروز وثوقی

قبل از انقلاب

نفس بریده، کاروان ها، سوته دلانف ملکوت، بت شکن، بت، همسفر، کندو، گوزن ها، ممل آمریکایی، سازش، نفرین، گرگ بیزار، خاک، تنگسیر، غریبه، دشنه، بلوچ، یک مرد و یک شهر، فرار از تله، رشید، داش آکل، لیلی و مجنون، قهرمانان، طوقی، رضا موتوری، دور دنیا با جیب خالی، پنجره، قیصر، دنیای آبی، دزد سیاهپوش، هنگامه، من هم گریه کردم، گداب گناه، دشت سرخ، تنگه اژدها، بیگانه بیا، بر آسمان نوشته، وسوسه شیطان، زنی به نام شراب، دالاهو، ایمان، هشام خان، خداحافظ تهران، بیست سال انتظار، امروز و فردا، عروس دریا، دزد بانک، لذت دنیا، دختر ولگرد، فرشته ای در خانه من، گل گمشده، صد کیلو داماد

بعد از انقلاب

گربه در قفس، وقت گردش کننده، دفینه، ابوالهول، گروگان، چشمهایش، ترور در بورلی هیلز، وحشت در بورلی هیلز، تهدید، عبور، پل های شکسته، زرین، شب های اضطرابریال ۲ اسب نر، فصل کرگدن، آشغال های دوست داشتنی، مجموعه بلبل، مجموعه تاج فالکون

تئاتر بهروز وثوقی

موضوع جدی نیست در سال ۱۳۵۷، رستمی دیگر اسفندیاری دیگر، پروانه ای در مشت، یک رویای خصوصی در سال ۱۳۹۲

تاریخچه زندگی بهروز وثوقی و همسرش

امیدواریم از خواندن بیوگرافی بهروز وثوقی بازیگر معروف سینما و تئاتر ایرانی و از تماشای تصاویر جدید و زیبای وی لذت برده باشید و از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید بی نهایت سپاس گذاریم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *