دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طریقه تنظیم نور مانیتور در ویندوزهای مختلف

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

می توانید متناسب با شرایط نوری محیطی که در آن از سیستم رایانه ای خود بهره می گیرید روشنایی صفحه نمایش را تنظیم کنید تا استفاده مطلوب تری داشته باشید. تنظیم نور مانیتور در ویندوزهای ۷، ۸ و ۱۰ کار ساده ای می باشد با این مطلب همراه باشید تا آن را فرا گیرید.

برای بهره گیری مطلوب تر از صفحه نمایش رایانه یا لپ تاپ خود بسته به شرایط نوری محیطی که در آن قرار دارید می توانید روشنایی مانیتور خود را تغییر دهید.در ویندوزهای ۷،۸ و ۱۰ روشهای مختلفی بری انجام این کار وجود دارد. اگر با شیوه تغییر نور مانیتور آشنایی ندارید در ادامه همراه این مطلب باشید.

آشنایی با شیوه تنظیم نور مانیتور در ویندوزهای ۷ ،۸ و ۱۰

تنظیم نور نمایشگر در ویندوز

مواقعی که از رایانه تان در محیط روشن بهره می گیرید می توانید با زیادتر کردن میزان نور محتوای مانیتور را بهتر ببینید و هنگامی که در محیطی تاریک هستید با کم کردن نور مانیتور می توانید علاوه بر بهره گیری مطلوب تر از آسیب رسیدن به چشمتان نیز پیشگیری کنید. از سوی دیگر در لپ تاپ با کاهش نور روشنایی مانیتور هم در قدرت سیستم صرفه جویی کرده اید و هم موجب افزایش طول عمر باتری آن خواهید شد. در ادامه این مطلب با روشهای دستی و خودکار تنظیم نور مانیتور در ویندوزهای مختلف آشنا می شوید.

روشهای دستی تنظیم نور نمایشگر

بهره گیری از کلیدهای کیبورد

در لپ تاپ یا تبلت هایی که از سیستم عامل ویندوز بهره می برند روی کیبورد چند کلید وجود دارد که می توان از طریق آنها می نور مانیتور را تنظیم کنید. به طور مثال در لپ تاپ های Lenovo Legion Y520 با ویندوز ۱۰ با گرفتن دکمه های F+F11 می توان میزان نور را کاهش و با گرفتن دکمه های Fn+F12 مقدار روشنایی را افزایش داد.

استفاده از آیکون باتری

در لپ تاپ HP Spectre  با استفاده از کلیدهای F2 و F3  می توانید روشنایی مانیتور لپ تاپتان را کم و زیاد نمایید.

تنظیم نور نمایشگر در ویندوز 8

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

در سیستم های Surface Pro با گرفتن دکمه های Fn + DEL روشنایی زیاد  می شود و با گرفتن دکمه های Fn + BACKSPACE می توانید میزان روشنایی را کاهش دهید.

بهره گیری از کلیدهای کیبورد

تنظیم نور توسط آیکون باتری

در ویندوز ۱۰ روی آیکون باتری در نوار اطلاع رسانی کلیک نمایید و بعد نشان روشنایی را انتخاب کنید. با هر بار کلیک روی آن ۲۵ درصد به میزان روشنایی افزوده می شود. البته می توانید Action Center را باز نموده و توسط این گزینه به تنظیم میزان روشنایی سیستم خود بپرزداید.

تنظیم نور صفحه نمایش

تنظیم نور توسط گزینه Settings

در ویندوز ۱۰ برنامه Settings را از منو Start پیدا نموده سپس روی گزینه System کلیک کنید و در منو سمت چپ آن گزینه Display را انتخاب نمایید. حالا برای تغییردادن میزان نور سیستم در قسمت Adjust brightness level نوار لغزنده را حرکت بدهید. به این طریق نور نمایشگر را تنظیم خواهید کرد.

مراحل تنظیم روشنایی مانیتور

در ویندوز ۷ و ۸ این گزینه در Control Panel وجود دارد. ابتدا به Control Panel بروید بعد روی گزینه Hardware and Sound کلیک نموده و گزینه Power Options را انتخاب نمایید. در پایین پنجره Power Plans نوار لغزنده Screen brightness را  برای تنظیم نور  خواهید دید.

ویندوزهای مختلف و تغییر روشنایی مانیتور

همچنیناین گزینه را Windows Mobility Center نیز وجود دارد. در ویندوز ۸٫۱ و ۱۰ روی گزینه Start کلیک راست نموده و Mobility Center را انتخاب نمایید و در ویندوز ۷  به صورت همزمان کلید ویندوز + X را در صفحه کلید فشار داده سپس با تغییر گزینه Display brightness میزان نور صفحه نمایش را تنظیم کنید.

تنظیم خودکار روشنایی مانیتور

تنظیم خودکار نور نمایشگر

 می توان میزان روشنایی نمایشگر لپ تاپ را با توجه به این که به یک خروجی متصل شده اید یا خیر تنظیم نمایید. به طور مثال ، زمانی که به یک پریز برق متصل هستید سطح روشنایی مانیتور بسیار زیاد است، ولی زمانی که از باتری بهره می گیرید می توانید میزان روشنایی را روی کمتر تنظیم کنید.  ویندوز این قابلیت را دارد که میزان روشنایی مانیتور را به طورخودکار تنظیم نماید.

تنظیم روشنایی مانیتور

شیوه انجام کار به این صورت است که  ابتدا  Control Panel را باز نمایید بعد گزینه Power Options را انتخاب نموده و روی Change plan settings در سمت راست Power server کلیک نمایید. سپس از طریق گزینه Adjust plan brightness که در زیر On battery و Plugged in قرار گرفته به تنظیم میزان روشنایی مانیتور بپردازید. در صورت تمایل می توانید نور صفحه نمایش را برای اپ های مختلف قدرت و سوئیچ میان آن ها تنظیم نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *