دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بازدید از آبشار آب سفید و بهترین زمان برای گردش در این منطقه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۸ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

آبشار آب سفید یکی از مهم ترین آبشارهای دیدنی در استان لرستان است این منطقه دارای جاذبه های توریستی و گردشگری متعددی است که برای خیلی از علاقه مندان جذابیت دارد. جالب است بدانید که این آبشار به عنوان عروس آبشارهای ایران شناخته می شود و از جمله آبشارهای دائمی است که در هر فصل زیبایی خاص خود را دارد.

استان لرستان سرزمین دیدنی های طبیعی ایران است استانی که پر از جاذبه های دیدنی و طبیعی است از مهم ترین جاذبه هایی که می توانید در این استان از آن ها دیدن کنید  طبیعت زیبای آبشارها هستند که مهم ترین و مرتفع ترین آبشارهای ایران نیز در این منطقه قرار گرفته اند. سفر به لرستان با تجربیات متعددی برای گردشگران همراه است تماشای چشم انداز زیبایی از آبشارها هر فردی را به وجد می آورد و خاطراتی خوش از سفر را برای آن ها تداعی خواهد کرد. در این بخش نیز شما عزیزان و گردشگران می توانید با یکی از جاذبه های زیبای این استان و یکی از مهم ترین آبشارهای آن که به عنوان عروس آبشارهای ایران شناخته می شود همانطور که می دانید در استان لرستان بیش از ۳۳ رودخانه دائمی در حال جریان هستند که بسیاری از آبشارها از این رودخانه ها تامین می شوند. عروس آبشارهای ایران نیز یکی از آبشارهای مرتفعی است که از طریق همین آب ها تامین می شود و شما می توانید در ادامه این بخش با جاذبه های دیدنی بسیاری از آن آشنا شوید.

دیدنی های آبشار آب سفید:

در شهر زیبای الیگودرز از توابع استان لرستان آبشاری زیبا و دیدنی وجود دارد که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند این آبشار در ارتفاعات کوه های زاگرس و در جنوب شرقی لرستان قرار گرفته است گردشگران برای تردد در این مسیر و تماشای این آبشار مرتفع می توانند از جاده شهر الیگودرز عبور کنند این آبشار ۷۰ متر ارتفاع دارد و در بخش های پر آب آن نیز عرض تاج به ۸ متر می رسد که بیشتر در فصل های بهار و در زمان های بارندگی چنین اتفاقی رخ می دهد. این آبشار یکی از مکان های دیدنی استان لرستان و چشم اندازهای زیبای طبیعی و تاریخی این استان است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

آب های سفید آب

آبشار آب سفید از جمله آبشارهایی است که رودبار لرستان منتهی می شود و با سرازیر شدن در آب های دز از اهمیت زیادی برخوردار است این آبشار علاوه بر اهمیت طبیعی که برای گردشگران خود دارد دارای ارزش تاریخی نیز می باشد. جالب است بدانید که این آبشار در یک دره تاریک قرار گرفته است و در اثر فعالیت های آب و زمین و فرسایش هایی که در آن شکل گرفته است این آبشار ایجاد شده است. قدمت این آبشار به هزاران سال پیش باز می گردد.

پیشیه آبشار:

علت نامگذاری این آبشار با این نام به دلیل تشکیل حباب های سفیدی است که در اثر برخورد هوا با آب ها ایجاد می شود و زیبایی خاصی را به این آبشارها داده اند تشکیل این حباب های سفیدی است که موجب شده اند تا این آبشار رنگ سفیدی به خود بگیرد به همین خاطر نامگذاری آبشار سفید آب با این نام صورت گرفته است. به زبان محلی نیز نام این آبشار به “معنای او اسبید” است این آبشار نام های دیگری نیز دارد که عموما نام های محلی آن هستند.

آبشار سفید آب

در چه فصلی به این آبشار سفر کنیم؟

بهترین زمانی که می توانید برای سفر به لرستان و شهر الیگودرز انتخاب کنید فصل بهار است زیبایی هایی که در این فصل برای گردشگران وجود دارد بسیار متعدد است همچنین در این فصل آب و هوای بسیار معتدلی در منطقه حاکم است که راحتی سفر را برای گردشگران به همراه دارد.  طبیعت این منطقه در فصل بهار بسیار سرسبز و تماشایی است اما با این وجود خیلی از گردشگران در فصل تابستان نیز به این مناطق زیبا سفر می کنند. آبشار آب سفید یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری در استان لرستان است که به دلیل داشتن طبیعت زیبا و چشم نواز خود خیلی از علاقه مندان را به خود جلب می کند. زیباترین مکان های دیدنی لرستان که در سفر به این منطقه حتما باید ببینید در نواحی اطراف این آبشار نیز وجود دارند که می توانید از آن ها دیدن کنید.

  •  آرون گروپس

منطقه توریستی سفید آب

چشم اندازهای طبیعی:

در پیرامون این آبشار می توانید طبیعت چشم نوازی را مشاهده کنید پوشش های گیاهی که در اطراف این منطقه وجود دارند برای خیلی از گردشگران جالب توجه هستند رودخانه هایی که در طول مسیر وجود دارند جذابیت بسیار زیادی را به این منطقه توریستی از لرستان بخشیده اند. این رودخانه های پر آب در طول مسیر و در روستاهای بزرگ و کوچکی قرار دارند و دارای مناظری بسیار دل انگیز برای گردشگران می باشند. چشم اندازهای کوهستانی، جنگل ها و مراتع سرسبزی که در اطراف آبشار سفید آب واقع شده اند توجه هر علاقه مندی را به خود جلب خواهند کرد گردشگران و علاقه مندان در طول مسیر می توانند پیاده روی کنند و لذت بیشتری را از گشت و گزار به دست آورند.

این منطقه یکی از مناطق مهم ییلاقی است که در الیگودرز قرار دارد با سفر به طبیعت این آبشار می توانید انواع مختلفی از درختان بلوط، گردو و … را مشاهده کنید همچنین تماشای چشم اندازهای کوهستانی و ارتفاعات این منطقه جذابیت زیادی دارند. در سفر به استان لرستان و این آبشار می توانید از نزدیک سبک زندگی مردمان این مناطق را ببینید و با آن بیشتر آشنا شوید از دیگر دیدنی های مهم و شناخته شده در این مناطق نیز می توان به سد پر آب خان اشاره کرد زیبایی های این سد بسیار دیدنی و تماشایی هستند.

زیبایی های ارتفاعات سفید آب

آب این آبشار دیدنی به عنوان یکی از سالم ترین آب های معدنی مورد استفاده است تصاویر زیبا و تماشایی که از سفر به این منطقه برای گردشگران وجود دارد موجب شده تا هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا به این منطقه توریستی سفر کنند.

تفریحات:

زیبایی ها و طبیعت چشم نوازی که در این آبشار وجود از یک سو توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است و از سوی دیگر نیز گردشگران می توانید با وجود امکانات و تفریحاتی که در این مناطق برای آن ها وجود دارد از سفر خود به لرستان نهایت لذت را ببرند. قدم زدن و پیاده روی کردن در نواحی اطراف این آبشار چشم اندازهای بیشتری را برای شما نمایان می کنند و موجب می شود تا از تفریحات سالم در این منطقه استفاده کنید.

برای اینکه آبشارهای لرستان را بهتر بشناسید می توانید در لینک مشخص شده جاذبه هایی از این آبشارهای مرتفع را  مشاهده کنید و بیشتر با این آبشارهای دیدنی آشنا شوید این منطقه گردشگری از لرستان دارای امکانات رفاهی نیز می باشد که راحتی سفر را برای گردشگران به همراه دارد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *