دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

برای موفقیت در رابطه چه اصولی را رعایت کنیم؟

  • سحر هودانلویی
  • ۵ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

تمامی ما نیازمند رابطه ای خوب بر پایه توجه هستیم. انسان از بدو تولد با ارتباط برقرار کردن سعی بر تامین نیاز های خود داشته است، اما چگونگی رفع این نیاز به وسیله ارتباط بسیار مهم است. افرادی هستند که از ارتباطات بی ثمر خود شاکی هستند و به دنبال رابطه ای امن می گردند، اگر شما نیز به دنبال راهی ایمن برای دستیابی به موفقیت در رابطه هستید، این بخش از مجله آرگا را مطالعه نمایید.

بسیار پیش آمده است که با زوج هایی روبه روی می شویم که با تمام علاقه ای که به یک دیگر دارند، اما همواره در دعوا و لجبازی به سر می برند. این زوج ها از فاکتور و راز های نگهدارنده رابطه ای سالم اطلاع ندارند و همین امر موجب سرد شدن آن ها از یک دیگر به مرور زمان می شود. گفته اند که میان عشق و نفرت فاصله ی بسیار کمی وجود دارد و همین امر باعث می شود که گاه در عشق ورزی اشتباه به مشکل بر بخورند.

در این بخش با ما همراه شوید تا راز های موفقیت در رابطه را برای شما برملا کنیم تا دیگر نگران بر هم ریختن رابطه عاشقانه خود نباشید.

راه های رسیدن به موفقیت در رابطه

نکات مهم در داشتن رابطه مطلوب و مناسب

اگر می خواهید رابطه ای سالم و مناسب داشته باشید، همواره باید از آن همانند نوزادی مراقبت کنید. رابطه خوب به مانند بذری در دل است که با توجه و مراقبت به خوبی رشد می کند و در آینده ای نه چندان دور شما را از ثمرات خود بهره مند می کند. برای موفقیت در رابطه ۵ نکته وجود دارد که در ادامه بیان می کنیم، رعایت آنها سبب بهره مندی شما از نتایج مطلوب آن می شود.

  • صداقت و راستگویی

صداقت را در هر زمینه ای حفظ کنید، مهم نیست که در چه موقعیت بحرانی قرار گرفته اید باید در هر شرایطی با شریک عاطفی خود رو راست باشید. در مورد گذشته خود پنهان کاری نکنید و ترس از عواقب بد آن نداشته باشید، تمامی حقایق را برای او بازگو کنید تا در اثر شنیدن آن ها از دیگران، مورد قضاوت او قرار نگیرید. دروغگویی اعتماد را سلب می کند و در مواقعی رابطه را به دره که انتهای آن جدایی است می کشاند. روابط باید بر پایه راستگویی و اعتماد بنا شوند تا آخر و عاقبت خوشی به همراه داشته باشد. این اصل از مهم ترین عوامل کسب موفقیت در رابطه می باشد.

  • تقصیرات را به گردن یک دیگر نیندازید

یکی از اتفاقاتی که روابط را بسیار درگیر خود می کند مورد سرزنش یک دیگر قرار گرفتن است. در رابطه ای که دو نفر شما در آن نقش دارید، به دنبال مقصر گشتن امری نادرست و اشتباه است. حتی اگر اشتباهی از شریک عاطفی خود دیدید به دنبال راهی برای حل کردن آن باشید، از پتک قرار دادن اشتباهات و کوبیدن آن ها بر سر یک دیگر خودداری کنید. جملاتی همچون:

  1. تو همیشه اشتباه می کنی
  2. این بار هم مثل همیشه تقصیر توست
  3. هیچ وقت در انجام امور دقت نمی کنی
  4. چرا اینگونه رفتار می کنی

همانند زهری هستند که بر دل رابطه شما نفوذ می کنند. این جملات به طور نا خوداگاه طرف مقابل را در حالت تدافع قرار می دهد و اثرات زیان باری به دنبال دارد. توصیه ما به شما این است که به جای استفاده از جملات بالا، از جملاتی چون:

  •  آرون گروپس
  1. من احساس می کنم که اشتباه از طرف تو نبوده
  2. اشکال ندارد، اتفاقی است که افتاده
  3. شاید من هم در بروز این مشکل تقصیر داشته باشم
  4. مطمئنم که دفعه دیگر در این کار موفق خواهی شد

استفاده کنید و همواره به عنوان حامی و پشتیبان برای شریک عاطفی خود باشید.

چطور می توان در رابطه به موفقیت رسید؟

  • بخشش داشته باشید

یکی دیگر از راه های کسب موفقیت در رابطه بخشش بی قید و شرط است. همه ما انسان هستیم و گاها دچار اشتباه و خطا می شویم، پس برای گذشت از این موانع باید بخشش را سطر رابطه خود قرار دهید. بخشیدن اشتباهات یک دیگر به شما در ایجاد رابطه ای سالم و پایدار کمک می کند.

  • به سخنان یک دیگر به خوبی گوش دهید

ارتباط خوب زمانی رخ می هد که به حرف های یک دیگر به خوبی گوش دهید و فقط کسی که حرف می زند، نباشید. با گوش دادن به حرف ها و تصدیق کلام یک دیگر، حس خوشایندی به یک دیگر القا می کنید که از بروز مشکل در بین شما جلوگیری می کند.

  • محل دعوا را ترک کنید

زمانی که دعوا و بحث میان شما بالا می گیرد، بهترین راه این است که برای مدت زمان هر چند کوتاه، محل را ترک کنید. به یک دیگر فرصت دهید تا به خوبی با خودتان کنار بیایید و عصبانیتتان به اندازه کافی فروکش کند. عصبانیت قدرت تصمیم گیری را از شما سلب می کند و امکان دارد که اتفاق و حرف های جبران نشدنی رخ دهد. زمانی که زوجین در هنگام عصبانیت و ناراحتی به یک دیگر زمان فکر و تنفس می دهند در از بین بردن مشکل نیز موفق تر هستند.

چگونه می توان رابطه ای بر پایه عشق و محبت بنا کرد؟

تمامی افراد در ابتدای رابطه، یکدیگر را با معیار زیبایی می سنجند اما هرچه زمان جلو تر می رود با شناخت یک دیگر به تفاوت ها پی می برند. عشق آن چیزی نیست که در فیلم می بینید و یا در رمان های می خوانید، بلکه عشق حقیقی همان چیزی است که در رابطه ای موفق میان شما و شریک عاطفی تان رخ می دهد. اگر با رموز کسب موفقیت در رابطه آشنا شوید می توانید رابطه ای سرشار از عشق و دوست داشتن برای خود رقم بزنید که از هر لحظه کنار یک دیگر بودن خسته و کسل نشوید. در ادامه این مطلب با ۶ نکته اساسی در داشتن رابطه ای پایدار آشنا خواهید شد.

  • به صورت افراطی وابسته یک دیگر نشوید

اشتباهی که بسیار میان زوجین اتفاق می افتد، لذت نبردن از دقایقی است که کنار یکی دیگر نیستند، است. خوب است که شما همواره دوست دارید در کنار یک دیگر باشید و تمام وقت خود را صرف شریک عاطفی تان کنید، اما انجام این کار به طور مفرط طرف مقابل را از شما دلزده می کند. شما نیاز به زمان هایی دارید که تنهایی آن را سپری کنید و یا به همراه دوستانتان یادی از گذشته و دوران مجردی کنید. وابسته و کنار یک دیگر بودن خوب است اما رعایت قوانین آن خوب تر، پس قدم های خود را در راه عشق محکم و قاطع بردارید تا به مشکل برنخورید.

چه اصولی را در رابطه موفق باید رعایت کرد

  • حفظ احترام و ارزش یک دیگر

احترام مهم ترین اصل در داشتن موفقیت در رابطه است. خودتان را به جای طرف مقابل قرار دهید و یک دیگر را به خوبی درک کنید. از به کار بردن کلماتی که بذر کینه و ناراحتی را در دل می کارد دوری کنید و همواره، با محبت و نگهدار از ارزش و احترام یک دیگر با هم برخورد کنید. پیش یک دیگر خودتان باشید و از وانمود کردن به بپرهیزید.

  • خودخواه نباشید

خود خواهی و خود بینی همانند آتشی رابطه را نابود می کند. در هنگام تصمیم گیری به یک دیگر فکر کنید، شما دیگر تنها نیستید و آیندتان به یک دیگر مرتبط است. منظور از این جمله این نیست که خود را نادیده بگیرید، بلکه یک دیگر را کنار هم قرار دهید و با فکر کردن به آینده تصمیم درست بگیرید. توجه داشته باشید که جهان فقط برای شما نیست پس سعی کنید با جلب رضایت شریک عاطفی خود، رابطه عاشقانه تان را برای خود خواهی های چند دقیقه ای از بین نبرید.

  • با یک دیگر به خوبی صحبت کنید

همان طور که گفته شد صداقت و اعتماد دو اصل اساسی در دستیابی به موفقیت در رابطه هستند. گذشته تمامی افراد دارای فراز و نشیب های طولانی است، پس با پنهان کاری و دروغگویی سعی بر مخفی کردن گذشته خود نداشته باشید. مخفی کاری راهی پیش نمی برد و ممکن است باعث از هم پاشیدن روابط شود. پس با یک دیگر به خوبی صحبت کنید و یک دیگر را قانع کنید که هرچیزی بوده گذشته است.

چگونه می توان در رابطه به موفقیت رسید

  • کارهایتان را با یک دیگر انجام دهید

در میان گذاشتن کار هایتان با یک دیگر و انجام آن ها به صورت یک سرگرمی برای هر دوی شما بسیار مناسب است. با انجام این کار با یک دیگر فرصت حرف زدن مفید و برقراری ارتباط سالم و درست را می دهید. در کنار هم بودن و انجام برخی فعالیت های روزانه در کنار یک دیگر فرصت حمایت و دستیابی به اهداف مشترک را به شما می دهد.

  • دیگر افراد را با خود همراه کنید

گاهی ایجاد تنوع در روابطتتان بسیار خوب است. همیشه لازم نیست که تنها باشید و دو نفره به تفریح بپردازید، گاهی لازم است که با دیگر افراد و روابط در ارتباط باشید و به صورت گروهی به گذراندن وقت بپردازید. دایره ارتباطی خود را گسترش دهید و همواره افرادی را برای سپری اوقات انتخاب کنید که شبیه شما هستند. این عمل را می توانید آخر هفته ها و پنج شنبه ها انجام دهید تا وقت کافی برای استراحت بعد از تفریح داشته باشید.

عواملی که در داشتن رابطه ای سالم نقش دارد

روش های رسیدن به موفقیت در رابطه

شاید شما هم شنیده باشید که به مراتب دلداری از دلبری سخت تر است. اغلب افراد فکر می کنند که پیدا کردن شریک عاطفی و معشوقه زیبا، نهایت خوشبختی است. باید گفت که این نظریه اشتباه است و با انجام این کار تازه اول راه آمده اید و باید راه طولانی تر بپیمایید. عواملی که در ادامه آن را بیان می کنیم در دستیابی به موفقیت در رابطه و انسجام آن بسیار موثر است.

  • نقشه هایی که از پیش در نظر داشته اید را دور بریزید

اگر بخواهیم این حرف را به صورت ساده تری بیان کنیم، باید گفت که قبل از ورود به رابطه برنامه ریزی نکنید. ممکن است اتفاقاتی که در نظر داشته اید رخ ندهد و همین امر باعث دلسرد شدن از رابطه و شکایت پی در پی شما شود. به عبارتی اجازه دهید عشق در زمان مناسب به سراغ شما بیاید و با ورودش جهانتان را رنگی کند. هر چیزی را نمی توان از قبل برنامه ریزی کرد، بلکه خود آن ها باید در زمان مناسب اتفاق بی افتند. نقشه کشیدن از قبل به عنوان مانعی برای عدم کسب موفقیت رابطه می باشد.

  • گذشت کنید

واقعیتی که وجود دارد این است که انسان جایز الخطاست و امکان اینکه در انجام برخی امور دچار اشتباه شود، بسیار بالاست. اگر برای زندگی و شریک عاطفی خود ارزش و احترام قائل هستید، بهتر است که در شرایط سخت کنار او باشید و از سرزنش و قضاوت های بیجا بپرهیزید. همواره یک دیگر را درک کنید و با گذشت بذر کینه را از دل خود پاک کنید.

در چه مواقعی باید همدم شریک زندگی خود بود

  • هم قدم یک دیگر باشید

انسجام رابطه به تیمی بودن آن است. اگر به دنبال کسب موفقیت در رابطه هستید باید از انتظارات بیجا بپرهیزید و یک دیگر را همان گونه که هستید، قبول کنید. رابطه میان زن و مرد همانند خیابان دو طرفه است که اگر یک طرفه آن را طی کنی روزی به آخر راه خواهی رسید.

  • برای یک دیگر به خوبی وقت بگذارید

قبل از ازدواج به خوبی باید وقت بگذرانید و یک دیگر را از جنبه های مختلف بسنجید. اوقات خود را محدود به رفتن مکان های تکراری و کافی شاپ ها نکنید، سعی کنید به مکان های جدید بروید و با یک دیگر به خوبی صحبت کنید. یک دیگر را به خوبی بشناسید و زمانی که به درک درستی از اخلاقیات یک دیگر رسیدید، اقدام به ازدواج کنید. کسب موفقیت در رابطه و بعد ازدواج به زندگی زناشویی موفق منجر می شود.

  • خود را با یک دیگر وفق دهید

انتظار نداشته باشید که در تمام امور با یک دیگر تفاهم و نظری مشابه داشته باشید. اختلاف نظر در جنبه های مذهبی و سیاسی و اجتماعی به معنای پایان دادن به آن رابطه نیست، باید دانست که افراد همیشه نباید شبیه یک دیگر باشند بلکه تفاوت نظر هاست که آن ها را به ایجاد بعد جدیدی از رابطه نزدیک می کند. اگر رابطه تان برایتان ارزش دارد در مواجه با مشکلات عمیق و حاد به مشاور مراجعه کنید و با کمک گرفتن از آن مشکلات خود را حل کنید. گاهی برای رسیدن به موفقیت در رابطه باید کمک گرفت و از تجربیات دیگران استفاده کرد.

  • به دنبال علایق و سرگرمی های خود باشید

تفاهم داشتن در تمامی امور ممکن است زندگی کسل و خسته کننده ای برای شما به دنبال داشته باشد. اختلاف نظر هاست که سبب تکامل شما در رابطه می شود، پس از وجود تفاوت و اختلاف نظر با شریک عاطفی تان ناراحت نشوید و با دنبال کردن علایق و سرگرمی های دلخواه برای خود ارزش و احترام قائل شوید. با این کار می توانید طرف مقابل را از مطالب جدیدی آگاه کنید که همین امر سبب لذت بخش تر شدن روابط شما می شود.

راه رسیدن به موفقیت در رابطه چگونه است؟

  • با یک دیگر به رقابت نپردازید

زندگی دونفره میدان جنگ و مسابقه نیست. همواره به دنبال پیش گرفتن از یک دیگر نباشید بلکه در انجام امور و فعالیت ها حامی و پشتیبان یک دیگر باشید. در این مواقع بهتر است که شیپور در دست نگیرید و همه جا جار نزنید که من به این فرد کمک کرده ام چون این امر ممکن است نتیجه ای عکس به رابطه شما بازتاب کند. برای برنده جلوه دادن خود در زندگی، شریک عاطفی تان را سرکوب نکنید و با سرزنش او سرانجام رابطه خود را به دره های عمیق جدایی نکشانید.

  • خود آگاهی داشته باشید

اگر می خواهید که طرف مقابلتان را از خود خشنود و راضی کنید، در ابتدا باید به درک درستی از خود برسید. اگر قادر نیستید که خود را شاد کنید پس انتظار نداشته باشید که این کار را برای شریک خود انجام دهید. شما باید با شناخت خود به فردی تبدیل شوید که همواره آرزوی هر کسی می باشد. خودآگاهی گامی موفق در رسیدن به موفقیت در رابطه می باشد.

  • شخصیت جدیدی برای خود بسازید

برای تبدیل شدن به فردی قدرتمند و منحصر به فرد باید نقاط قوت خود را تقویت کنید. این کار اگر چه کار به ظاهر سختی می آید اما با تعیین هدف می توانید به شخصیت جدیدی در خود دست پیدا کنید. نقاطی که در داشتن شخصیتی خوب به شما کمک می کند، اعم از وفاداری، مهربانی و اعتماد می باشد.

  • یک دیگر را در انجام امور تشویق کنید

هان طور که شما از قرار گیری چیزی بر سر راهتان ناراحت می شوید، شریک شما نیز همین احساس را دارد. برای رسیدن به اهداف، یک دیگر را تشویق کنید و نقش پشتیبان را برای یک دیگر به خوب بازی کنید.

کنار یک دیگر بودن در لحظات سخت به چه معناست؟

  • به جای انتقاد از یک دیگر، برای هم راه حل های مفید ارائه کنید

از دیگر رموز موفقیت در رابطه، ارائه بهترین راه حل ها به دور از هر گونه انتقاد و سرزنش است. اگر شریک احساسی تان به مشکل برخورده است و برای مشورت نزد شما آمده، از مورد خطا و سرزنش قرار دادن او پرهیز کنید و با فکر کردن به از بین بردن مشکل بپردازید.

  • تعریف و تمجید از یک دیگر را فراموش نکنید

تعریف کردن از یک دیگر کار ساده ای است که بسیاری از ما از انجام آن دوری می کنیم. انجام این عمل نشان دهنده ارزشی است که برای فرد مقابل خود قائل هستید، می باشد. تعریف و تمجید سطح شادی را در طرف مقابل بالا می برد و باعث می شود همین احساسات به سمت خود شما بازتاب شود. نحوه بیان در دستیابی به موفقیت در رابطه امری اساسی و مهم است که انجام آن در جمع باعث بالا رفتن ارزش و احترام شریکتان در بین حضار می شود.

  • به حریم شخصی یک دیگر احترام بگذارید

رعایت تعادل در رابطه بسیار مهم است. همان طور که باید وقت بسیاری را در کنار یک دیگر گذراند، همان طور هم باید به حریم شخصی یک دیگر احترام گذاشت و به دقایقی که فرد برای رسیدگی به خود اختصاص می دهد، احترام گذاشت. افرادی که این حد و مرز را در روابط خود رعایت می کنند، فرصت دلتنگی را به یک دیگر می دهند و در زمان ملاقات هیجان بسیار برای در کنار هم بودن دارند.

  • از یک دیگر قدردانی کنید

این اصل از مهم ترین قوانینی است که شما را در داشتن رابطه ای مطلوب و سالم کمک  می کند. قدردانی و تشکر کردن از کارهایی که در قبال شما انجام می دهد همانند معجون شفا بخش به حفظ و انسجام رابطه شما نفوذ می کند. با این کار به او نشان می دهید که برایش ارزش و احترام قائل هستید و نسبت به تمامی توجه و محبت هایی که به شما دارد، آگاه هستید.

  • اشتباهات خود را قبول کنید

برای تمامی ما پیش آمده که در مواقعی سعی داریم خود را بی گناه جلوه دهیم و از کاری که کرده ایم شانی خالی کنیم. گاهی در روابط باید اشتباه خود را پذیرفت و با کنار گذاشتن غرور برای رابطه و شریک خود ارزش قائل شوید. انجام این عمل شما را در نزد اطرافیان بسیار محبوب می کند.

عشق در بین دونفر چگونه آغاز می شود

  • از گفتن حرف دل خود نترسید

اگر لازم است که در مورد چیزی با همسر خود حرف بزنید، حتما این کار را انجام دهید. حرف هایتان را در دلتان نگه ندارید و سعی کنید در زمان مناسب آن ها را با همسر خود در میان بگذارید. با انجام این عمل نشان می دهید که خواهان درک شدن از طرف او هستید و همین امر از بروز دعوا و بحث در میان شما جلوگیری می کند.

  • رمانتیک و احساسی برخورد کنید

این نکته برای مردان بسیار گوشزد می شود. آقایان گرامی فکر نکنید که رمانتیک بازی و احساسی بودن فقط برای دوران نامزدی است. این عمل اشتباه است و ممکن است شریک عاطفی تان را دلخور و ناراحت کند، به یاد داشته باشید که همسر شما، ملکه زندگی شماست پس باید به نیکویی با آن رفتار کنید. لحظات رمانتیک به ثبت دقایقی خوش و عاشقانه در میان شما کمک می کند.

  • به دوستان یک دیگر احترام بگذارید

اگر از دوست همسر خود خوشتان نمی آید، بهتر است که آن را اعلام نکنید و با رفتار خود آن را نشان ندهید. لازم نیست که شما از تمامی دوستان همسر خود خوشتان بیاید، گاهی لازم است که با سلیقه یک دیگر در انتخاب دوست احترام بگذارید.

  • با یک دیگر مهربان و با عاطفه باشید

مهربانی و عطوفت ممکن است در بسیاری از جنبه ها ظهور کند. گاهی دست او را بگیرید، موهایش را ناز کنید، همدیگر را در آغوش بگیرید و ناز یکی دیگر را بکشید. باور کنید که انرژی تمامی این اعمال به زندگی تان بازتاب می شود و در بهبود رابطه تان بسیار موثر است.

چطور می توان رابطه ای پر از عشق و محبت داشت؟

  • ادب را رعایت کنید

رعایت ادب نیز از دیگر اصول موفقیت در رابطه است. در محضر شریک عاطفی خود همواره ادب را رعایت کنید و به تمامی نکات توجه کنید. رعایت ادب و حرمت بسیاری از ارزش ها را در شما حفظ می کند و به انسجام و پایداری رابطه شما دچار می شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *