دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای خرید مبل راحتی و نکاتی که باید هنگام انتخاب مبلمان با کیفیت رعایت کنید

  • ساناز براتی
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

خریدن مبل کاری سخت و در عین حال جذاب است. برای هرید مبا راحتی باید مبل ها را در چند مورد مورد بررسی قرار دارد، از جمله موارد مهم در راهنمای مبل راحتی مواردی مثل جنس پارچه، نوع کلاف، توجه به فضا، رنگ های مکمل، روکش قابل تعویض و اندازه مبل است.

  در حال حاضر مبل های راحتی به خاطر تنوع بالا و قیمت مناسب به پرفروش ترین مبل ها تبدیل شده اند. علاوه بر این مبل های راحتی نشیمن خوبی داشته و همانطور که از اسمشان مشخص است راحت هستند. اما تشخیص کیفیت و مناسب بودن مبل کار راحتی نیست و بیشتر کارشناسان مبل می توانند، کیفیت مبل ها را تشخیص بدهند.

راهنمای خرید برای مبل راحتی

امروزه تنوع محصولات و مبل های راحتی در بازار از یک طرف و نداشتن معیار درست و سردرگمی خریدار از طرف دیگر باعث شده است تا گاهی اوقات خریدار با وجود پرداخت هزینه های بالا از خرید خود راضی نباشد در این مطلب معیارهای مهم در خرید یک مبل راحتی را بیان می کنیم تا بتوانید مبلی مناسب و در عین حال زیبا را انتخاب کنید. با راهنمای خرید مبل راحتی همراه ما باشید.

راهنمای خرید مبل زیبای راحتی

میزان فضای موجود

اولین مسئله در انتخاب مبل این است که بدانید چقدر فضا در اختیار دارید؟ اندازه مبل و مکانی که قرار است در آن قرار بگیرد مستقیما با هم در ارتباط هستند. پس قبل از رفتن به بازار خرید با کمک متر مکانی را که برای قرار دادن مبل راحتی در نظر دارید را اندازه بگیرید، تا بتوانید مبلی مطابق فضا تهیه نمایید. در این مورد این نکته را فراموش نکنید که مبل های بزرگ در مکان های کوچک دست و پا گیر بوده و استفاده از مبل های کوچک در فضاهای بزرگ خیلی زیبا به نظر نمی رسد. در زمان خرید مبا تنها راحتی آن ملاک نیست بلکه تناسب مبل با فضای موجود نیز بسیار حائز اهمیت است.

مشاوره و راهنمایی برای خریدن مبل راحتی

مکان قرار گیری مبل

حال باید ببینید که مبل راحتی را برای کجا می خواهید. مواردی مثل انتخاب چوب، پارچه و اندازه مبل با میزان استفاده از آن رابطه دارد. خانه هایی که تنها یک دست مبل در آن وجود دارد به دلیل استفاده مداوم از آن ها، مبل باید روکشی تیره و قابل شست و شو  و همچنین کلافی از جنس چوب گردو و فوم های سرد تزریقی داشته باشد. در اینصورت ماندگاری مبل در استفاده طولانی مدت تضمینی است.

راهنمای خرید مبل راحتی زیبا

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

اندازه مبل

یک مبل راحتی استاندارد و واقعی دارای عمقی به اندازه یک متر و طولی به اندازه ۱/۵ متر و همچنین ارتفاعی ۹۰ سانتی متری است. بعلاوه برای تسلط پاها ارتفاع نشیمن گاه تا زمین باید چیزی حدود نیم متر باشد. حال اگر از مبل های راحتی خود برای استراحت استفاده می کنید می توانید از مبل هایی با طول ۲/۵ نیز استفاده کنید البته قبل از آن مساحت خانه و مسیر حمل مبل را نیز در نظر بگیرید.

راهنامیی جهت خرید مبل راحتی

پارچه مبل

در حال حاضر بیشتر پارچه های مبل راحتی از نوع مازراتی، مکس، بوگاتی و پورش هستند هر چه پارچه مرغوب تر باشد مطمئنا مبل نیز زیباتر خواهد بود. انتخاب پارچه ای ارزان قیمت و بدون مرغوبیت باعث می شود تا در زمان کوتاهی مجددا برای تعویض روکش ها یا کل مبلمان هزینه نمایید. زیبایی مبل ها قبل از هر چیزی به پارچه و جنس آن وابسته است. پارچه های مبل راحتی به خاطر استفاده زیاد از آنها بیشتر مورد آسیب و آلودگی قرار می گیرند. در زمان خرید مبل راحتی دقت نمایید که جنس پارچه مبل کشی نباشد زیرا بعد از مدتی حالت خود را از دست داده و ظاهر نامناسبی به مبل ها می دهد. پارچه مرغوب به دلیل داشتن تراکم بالا و وزن سنگین حالت خود را حفظ کرده و چروک نمی شود.

راهنمایی جهت خریدن مبل راحتی زیبا

در صورت داشتن فقط یک دست مبل در خانه بهتر است از پارچه کتان استفاده نمایید زیرا قابل شستشو بوده و بعد ها حالت بدی به خود نخواهد گرفت. البته در حال حاضر مبل هایی با روکش نانوسرتکسی در بازار وجود دارند که قیمت بیشتری داشته اما خیلی راحت با پارچه ای نمدار تمییز خواهند شد.

راهنمایی برای خریدن مبل راحتی

رنگ مبلمان

یکی از مسائل مهمی که اکثر خریداران مبل راحتی با آن مشکل داشته و راهنمای بیشتری در این مورد نیاز دارند انتخاب رنگ مبل ها است. رنگ مبل بر روی دکوراسیون و روحیه ساکنان خانه تاثیر گذار است. خرید مبلی به رنگ تیره شاید خیال خریدار را بابت کثیفی راحت کند اما ممکن است از حس شادی افراد خانه کم کند. بعلاوه در هنگام انتخاب رنگ مبل به این نکته توجه کنید که نباید کل خانه را به یک رنگ درآورید زیرا این عمل خسته کننده و مشکل است. در انتخاب رنگ بهتر است از رنگ های مکمل هم استفاده کنید مثلا رنگ های روشن و سفید با قرمز و زرشکی بهتر دیده می شوند و یا رنگ های سبز با زرد، آبی با سبز، سبز با سفید یا قهوه ای روشن بسیار زیباتر دیده می شوند. در صورت داشتن کاغذ دیواری بهتر است از مبلمانی با روکش ساده و فاقد طرح استفاده نمایید و همراه با آن می توانید از کوسن های با طرح نزدیک به کاغذ دیواری استفاده کنید.

راهنمای خرید برای مبل راحتی با کیفیت

کیفیت برتر از زیبایی

بله شاید تعجب کنید اما کیفیت مبلمان از زیبایی آن اهمیت بیشتری دارد. در بازار انبوهی از مبلمان راحتی اما بی کیفیت وجود دارد، مبلمانی که صدا می دهند و کلافی سست و الیافی نرم دارند. مورد بعدی در راهنمای خرید مبل توجه به کیفیت آن هاست. مبل راحتی وقتی کیفیت دارد که در آن از فوم سرد تزریقی استفاده شده باشدف فوم های گرم پس از گذشت چند ماه انسجام خود را از دست داده و خراب می شوند. اگر در مبلی که قصد خرید آن را دارید از اسفنج استفاده کرده اند توجه کنید که اسننج از نوع ۳۰ یا ۳۵ کیلوگرمی باشد زیرا این اسفنج ها قابل شست و شو بوده و در مقابل فشار مقاوم هستند و انسجام طولانی مدت دارند. برای تشخیص کیفیت فوم در مبل ها باید با دست به کفی مبل فشار وارد نمایید، فوم های سرد تزریقی بعد از فشار فورا به حالت اولیه خود برمی گردند، اما فوم های گرم با کمی تاخیر به شکل اولیه خود برخواهند گشت. روش دیگر برای بررسی کیفیت مبل این است که مبل را از برندهای معتبر خریداری نمایید تا مبلی با کیفیت و دارای ضمانت داشته باشید.

مشاوه و راهنمایی برای خرید مبل راحتی

روکش قابل تعویض

مسئله دیگر در راهنمای خرید مبل راحتی توجه به روکش مبل هاست. در زمان خرید مبل راحتی به این موضوع توجه نمایید که روکش مبل ها قابل تعویض باشد تا در صورت فرسودگی بتوانید آنها را با پرداخت هزینه ای کم تعویض نمایید.

راهنمایی خرید مبل راحتی

نمای چوبی مبل

در مبل های راحتی چوب کمی برای نما استفاده می شود و بیشتر مبل از پارچه پوشیده شده است. نمای چوبی در مبلمان راحتی بیشتر در پایه ها و پاسنگ (فاصله بین دو مبل) مبل ها است. و عمدتا از چوب راش، روس و توسکا برای آن استفاده می کنند. چوب راش بهترین نما را برای مبل های راحتی به خاطر ساختار گره ای آن دارد. در برخی از مبل های راحتی که نمای دسته چوبی دارند ام دی اف به کار می رود که باعث افت نمای ظاهری مبل ها شده و قیمت کمتری نیز دارند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *