دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ساخت گل سر با مروارید با آموزشی ساده و کاربردی

  • فاطمه میرزایی
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

استفاده از مروارید یا سنگ های تزئینی در زیبایی انواع گل سر، سنجاق سینه، کلیپس، دستبند و گردنبند نقش زیادی دارد، بنابراین در این بخش، قصد داریم ساخت گل سر با مروارید را آموزش دهیم که امیدواریم مورد پسندتان قرار گیرد.

با استفاده از سیم مفتول، گیره، چسب، مروارید و سایر وسایل تزیینی می توان گل سر و یا سنجاق سینه را در مدل های گل، پاپیون و … به راحتی بسازید و استفاده نمایید، از این رو در این مطلب آموزش ساخت یک گل سر ساده با مروارید را در اختیارتان قرار خواهیم داد که در ادامه ملاحظه می کنید.

آموزش تصویری ساخت گل سر با مروارید

برای درست کردن مدل گل سر مجلسی استفاده از نگین و مروارید موجب جذابیت و زیبایی آن می شود. در این مطلب ساخت گل سر مرواریدی به شکل گل و پاپیون را فرا خواهید گرفت، البته می توانید بعد از مشاهده این نمونه ها و با استفاده از ایده پردازی و کمی خلاقیت مدل های زیبای دیگری نیز بسازید. حال برای یادگیری دو مدل ساخت گل سر شکیل می توانید تا پایان این بخش همراه ما شوید.

 ساختن گل سر با مروارید

وسایل مورد نیاز

  • مروارید در دو سایز کوچک و بزرگ
  • نخ پلاستیکی
  • گیره سر فلزی ۵ سانتی متری

ساخت گل سر مرواریدی به شکل گل

اکنون برای ساخت گل سر، نخ پلاستیکی را بردارید و حدود ۱۲ تا ۱۴ مروارید در سایز کوچک را از آن عبور دهید، سپس همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، آن را به صورت حلقه مانند در آورید و بعد انتهای نخ را گره بزنید، به همین ترتیب ۵ حلقه دیگر نیز درست کرده و پایان نخ آخرین حلقه را به اولین حلقه گره بزنید.

آموزش گل سر با مروارید

همانطور که در شکل بالا می بینید، یک گل مرواریدی بدست می آید، سپس گل مرواریدی دیگری مشابه روش قبلی و با مروارید های درشت تر بسازید، سپس گل اولی را بر روی آن قرار داده و با کمک نخ پلاستیکی آنها را به هم وصل نمایید.

  •  آرون گروپس

در این مرحله از ساخت گل سر با مروارید گل مانند، مروارید ها را با استفاده از نخ به شکلی که در شکل می بینید، طوری کنار هم قرار دهید که در کنار یک مروارید بزرگ، دو مروارید کوچک قرار گیرد، ضمن اینکه اول و پایان آنها نیز مروارید بزرگ قرار گرفته و چهار مروارید در وسط نخ قرار داشته باشد. اکنون ابتدا و انتهای نخ را به هم گره بزنید و با ادامه نخ همانند آن، حلقه دیگری بسازید. سپس گل هایی که در مرحله قبلی درست کرده اید را به وسیله چسب و نخ بر روی حلقه ها فیکس نمایید.

آموزش گل سر مدل گل

در گام آخر ساخت گل سر، روی گیره فلزی که از قبل تهیه کرده اید با چسب حرارت پوشانده و بعد گل مرواریدی آماده شده را روی آن قرار دهید و کمی فشار دهید و مدتی را با دست نگه دارید تا خوب بچسبد و محکم شود و برای زیبایی بیشتر، یک مروارید درشت که از وسط نصف شده است را در وسط گل روی گیره با چسب بچسبانید.

درست کردن گل سر مرواریدی

اکنون آموزش این مدل گل سر زیبا با مروارید به اتمام رسید و می توانید از آن برای بستن و نگهداری مو ها در پشت سرتان استفاده کنید.

ساخت گل سر با مروارید

ساخت مدل گل سر مرواریدی به شکل پاپیون

روش ساخت این نوع گل سر نیز مانند مدل قبلی ساده بوده و برای درست کردن آن به وسایلی مثل مروارید، سیم گلسازی و سیم چین نیاز دارید، ضمن اینکه می توانید به جای سیم مانند روش قبلی از نخ پلاستیکی استفاده نمایید، با این تفاوت که سیم گلسازی مقاومت بیشتری داشته و استفاده از آن حالت زیباتری ایجاد خواهد کرد.

بنابراین برای ساختن گل سر پاپیونی، ابتدا لازم است تا با استفاده از سیم چین سیمی به طول ۲۰ سانتی متر را جدا کرده و بعد آن را از وسط تا زده و مروارید ها را داخل آن بگذارید. توجه داشته باشید که برای درست کردن هر پاپیون تعداد ده عدد مروارید متوسط برای عبور از سیم لازم می باشد.
 ساخت گل سر با مروارید

همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید، یک سمت سیم را که ۱۰ عدد مروارید را جدا کرده اید، گرد کرده و به قسمت وسط کار بیاورید، سپس آن را چند بار در وسط مروارید ها بپیچانید تا محکم و ثابت شود.

 ساخت گل سر مجلسی

سپس نوبت طرف دیگر سیم می باشد و درست مانند مرحله قبلی آن را خم کرده و به وسط سیم بیاورید و بعد چند دور بر روی قسمت وسط و بر روی سیم قبلی پیچ دهید.

 ساخت گل سر مرواریدی

دراین مرحله لازم است تا باقیمانده سیم دو طرف پاپیون را تعداد ۴ عدد مروارید قرار دهید و بعد انتهای آن را با استفاده از سیم چین گرد کرده و سر آن را دور مروارید انتهایی پیچانده و یا داخل آن فرو برید.

درست کردتن گل سر با مروارید

در مرحله آخر درست کردن گل سر پاپیونی، پاپیون مرواریدی آماده شده را بر روی یک گیره فلزی بچسبانید و به منظور زیبایی و جذابیت بیشتر گل سر، یک نگین، مروارید نیمه و یا گل برای تزیین وسط پاپیون بچسبانید. اکنون آموزش گل سر مدل پاپیونی با مروارید به اتمام رسید، در صورت دلخواه می توانید پاپیون مرواریدی بزرگتر برای گیره ای که مناسب مو های پر پشت و حجیم است، بسازید.

آموزش ساختن گل سر با مروارید

در پایان امیدواریم، آموزش ساخت دو مدل گل سر با مروارید که در اینجا در اختیارتان قرار دادیم، رضایت شما عزیزان را جلب کرده باشد، ضمن اینکه در صورت علاقمندی می توانید با مراجعه به قسمت هنر در خانه از دیگر مطالب مفید ارائه شده در این زمینه نیز دیدن نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *