دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بررسی کیا اسپورتیج ۲۰۲۰ و آشنایی با تغییرات جذاب این خودرو

  • رسول پنق
  • ۳ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

بررسی کیا اسپورتیج ۲۰۲۰ مشخص می کند که این خودروی کره ای یک خودروی اسپرت، جوان پسند و بسیار اسپرت است. البته این خودرو به دلیل اینکه از نو مدل کراس اوور است یک خودروی خانوادگی به شمار می آید ولی آن هایی که عاشق سرعت و هیجان هستند نیز می توانند حس متفاوتی را با این خودرو تجربه کنند. در ادامه با بررسی این خودرو لوکس با ما همراه باشید.

خودروی کیا اسپورتیج ۲۰۲۰ یک خودرو از نوع کراس اوور با ظاهری اسپرت و دارای قدرت فوق العاده قوی است. این خودرو از کیفیت ساخت بی نظیری برخوردار است و همچنین با قدرت توربویی که دارد می تواند به خودرویی بی نظیر برای علاقه مندان به سرعت و هیجان تبدیل شود. مدل ۲۰۲۰ کیا اسپرتیج با یک ظاهر اسپرت تر، لامپ ها و چرخ های جدید و همچنین طراحی متفاوت نسبت به نمونه های قدیمی خود به بازار عرضه خواهد شد. در ادمه با بررسی کیا اسپورتیچ ۲۰۲۰ با ما همراه باشید.

بررسی طراحی ظاهری کیا اسپورتیج ۲۰۲۰

در بررسی خودروی کیا اسپورتیج ۲۰۲۰ مشخص شد که این خودرو در نمای ظاهری از تغییرات کمی نسبت به نمونه های قبلی بهره برده است. در قسمت جلویی کیا اسپورتیج ۲۰۲۰ یک نوار کرومی براق سرتاسر سپر خودرو را پوشانده است.

طراحی نمای ظاهری خودرو کیا اسپورتیج

این نوار کرومی براق حتی بر روی چراغ های مه شکن نیز قرار گرفته است. مدل جدید کیا اسپورتیج از چراغ های LED جدید برای روشنایی استفاده کرده است. همچنین چراغ های نور بالا از LED های کوچکتری نسبت به نمونه های قدیمی استفاده می کند. این طراحی در مجموع باعث تغییر گرافیک داخلی چراغ های اصلی این خودرو شده است. در نمای عقب این خودرو ظاهر اصلی چراغ ها حفظ شده است اما همچون چراغ ها جلو گرافیک داخلی چراغ ها عوض شده است. همچنین در این قسمت نیز مانند قسمت جلو از نوار کرومی براق استفاده شده است که چراغ های دنده عقب را از چراغ های مه شکن جدا کرده است.

نمای پشتی اسپورتیج 2020

در آخر قسمتی که در بخش عقبی کیا اسپورتیج خودنمایی میکند دیفیوزر نقره ای رنگ است که همراه با اگزوز های دوگانه ظاهر و طراحی جالببی را ارائه کرده است. در نمای جانبی این خودرو تقریبا همه چیز دست نخورده باقی مانده است تنها چیزی که در این بخش با تغییر مواجه شده است رینگ های جدید با رنگ خاکستری است که به جذابیت این خودرو افزوده است. ابعاد کلی این خودرو به طول ۴۴۸۰ میلیمتر، عرض ۱۸۵۵ میلیمتر و ارتفاع ۱۶۵۵ میلیمتر با وزن ۱۵۸۸ کیلوگرم طراحی شده است.

بررسی نمای داخلی کیا اسپورتیج ۲۰۲۰

هنگامی که وارد خودروی کیا اسپورتیج ۲۰۲۰ می شوید یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی توجه شما را جلب خواهد کرد. صندلی های این خودرو قابلیت تنظیم در چند جهت آن هم به صورت برقی را دارا می باشند همچنین صندلی های عقب نیز قابلیت تا شونگی دارد تا ظرفیت صندوق خودرو افزایش یابد. کیفیت مواد اولیه به کار رفته در نمای داخلی این خودرو زیاد مطلوب نیست و در این طراحی از پلاستیک های زیادی استفاده شده است.

  •  آرون گروپس

بررسی کیا اسپورتیج 2020 و نمای داخلی آن

همچنین فضای در نظر گرفته شده برای سرنشینان عقب زیاد نیست و سرنشینان عقب در مسیر های طولانی احساس نارضایتی خواهند کرد. صندلی های این خودرو از جنس چرم ساخته شده اند که احساس راحتی را در هنگام نشستن به سرنشینان القا می کند.

بررسی بخش فنی کیا اسپورتیج ۲۰۲۰

در بررسی کیا اسپورتیج ۲۰۲۰ مشخص شد که این خودرو همانند نسخه‌ های قبلی به موتور ۲۴۰۰ سی سی ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز است که قدرتی معادل ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور ۲۳۷ نیوتن‌ متر تولید می‌ کند. همچنین این خودرو از یک موتور ۲۰۰۰ سی سی ۴ سیلندر توربو بهره می‌برد که قادر است قدرتی معادل ۲۴۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۲ نیوتن‌ متر تولید کند. قدرت تولید شده از موتور توسط گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به صورت استاندارد به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2020

نمونه چهار چرخ متحرک این خودرو نیز وجود دارد که خریداران در هنگام سفارش می توانند این مدل را درخواست کنند. مصرف سوخت این خودرو نیز در حالت ترکیبی حدود ۹ لیتر در هر صد کیلومتر است.

امنیت کیا اسپورتییج ۲۰۲۰ از لحاظ ایمنی

بررسی کیا اسپورتیج ۲۰۲۰ از لحاظ ایمنی تا لحظه نوشته شدن این مطلب مورد بررسی قرار نگرفته است اما از روی نسخه های دیگر این خودرو می توان نظر داد که این خودرو نیز مانند نسخه های دیگر خود امتیاز ۵ ستاره ایمنی را دریافت کند. نسخه های قبلی کیا اسپورتیج نیز امتیاز ۵ ستاره ایمنی را از موسسه ایمنی EuroNCAP دریافت کرده اند. با این توصیفات نباید نگران امنیت این خودروی کرهای اسپرت و جذاب بود.

امنیت کیا اسپورتیج 2020

امکانات خودرو کیا اسپورتیج ۲۰۲۰

در بررسی کیا اسپورتیج ۲۰۲۰ از امکاناتی ک بر روی این خودرو نصب شده است می توان به سقف پاناروما، آینه های تاشوی برقی مجهز به چراغ راهنما و گرمکن، دوربین و سنسور عقب، سنسور نور که منجر به روشن شدن خودکار چراغ ها می شود، شیشه های ضد آفتاب، سیستم تهویه اتوماتیک، اینه وسط الکتروکرومیک همراه با نمایشگر دوربین عقب، تهویه صندلی راننده، سیستم مدیریت پیمایش و باز شدن قفل در ها در هنگام حادثه اشاره کرد. همچنین کیا اسپورتیج ۲۰۲۰ مجهز به شارژر بیسیم است که شما می توانید گوشی هایی که قابلیت شارژ بیسیم را دارند را شارژ کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *