دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بررسی کیا پیکانتو و تمام ویژگی های مثبت و فنی این خودرو

  • رسول پنق
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

کیا پیکانتو یک خودروی کره ای جذاب است. این خودرو از نوع بدنه هاچبک بهره میبرد که این خودرو را کوچکترین عضور از خانواده بزرگ کیا قرار داده است. در ادامه با بررسی کیا پیکانتو با ما همراه باشید.

خودرو کیا پیکانتو کوچکترین عضو از خانواده کیا است. این خودرو با بدنه مدل هاچبک طراحی شده است. این خودرو طراحی جذابی دارد که پس از عرضه به بازار مردم و به خصوص خانم ها مجذوب این خودرو شدند. در ادامه با بررسی کیا پیکانتو این خودروی هاچبک و جذاب با ما همراه باشید.

بررسی خودرو کیا پیکانتو

خودرو کیا پیکانتو یکی از بهترین و با کیفیت ترین خودرو های ساخت شرکت کره ای کیا در ایران است که از بازار خوبی نیز برخوردار است. این خودرو یک خودروی جذاب شهری است که یکی از بهترین انتخاب ها برای کسانی خواهد بود که به دنبال یک خودروی داخل شهری با کیفیت و بی دردسر هستند. شرکت سازنده بر این باور است که این خودروی هاچبک زیبا به عنوان مظهر تکامل این شرکت توانایی کسب موفقیت های گوناگون را دارد.

بررسی کیا پیکانتو و ویژگی های ظاهری آن

بررسی نمای ظاهری خودرو کیا پیکانتو

در بررسی کیا پیکانتو ، این خودرو از نمای جلو به دو چراغ برجسته و یک جلو پنجره کوچک و باریک مجهز شده است. در بین چراغ های کیا پیکانتو لوگوی شرکت کیا به زیبایی قرار گرفته است. کیا پیکانتو برای خنک نگه داشتن موتور از یک هواکش بزرگ استفاده کرده است که جلوی سپر را کاملا پوشانده است.

طراحی بدنه پیکانتو

دو چراغ راهنما نیز به زیبایی در طرفین قرار گرفته‌اند. کیا پیکانتو از نمای جانبی دارای طراحی ساده و یکپارچه‌ای است. حجم دهی روی درها نیز تاثیر خیلی مثبتی روی ظاهر خودرو گذاشته است. یک خط برآمده از بالای گلگیر جلو تا میان چراغ عقب کشیده شده است که از میان دستگیره درها می گذرد. انتخاب رینگ ۱۵ اینچی نیز برای این خودرو هم تصمیم صحیحی دیگری از سوی طراحان آن بوده است. پیکانتو از نمای عقب نیز طراحی مناسب و زیبایی دارد. دو چراغ عقب با طراحی خاص دور در عقب کشیده شده‌اند. چراغ‌ های هشدار در بالای در قرار گرفته است و شیشه عقب نمای دید مناسبی را فراهم می‌کند. دو چراغ راهنما نیز طرفین سپر عقب قرار دارند که این بخش را بیش از بیش جذاب کرده‌اند.

کیا پیکانتو خودرویی جذاب

  •  آرون گروپس

بررسی نمای داخلی خودرو کیا پیکانتو

در بررسی کیا پیکانتو مشخص شد که این خودرو با فرمان اسپرت، تجهیزات ساده و زیبا و صندلی‌ های خوش فرم طراحی بسیار زیبایی دارد. فضای داخلی پیکانتو برای سرنشینان مناسب است و افراد بلند قد بدون هیچ مشکلی قادر به نشستن در قسمت جلو هستند. مواد به کار رفته در پیکانتو نیز از جنس پلاستیک با کیفیت هستند. فضای قسمت بار پیکانتو حدود ۲۰۰ لیتر است که با قابلیت خواباندن صندلی‌ های عقب که این خودرو به آن مجهز است می توانید با خواباندن آن ها به فضای ۶۰۰ لیتر دست یابید.

بررسی نمای داخلی کیا پیکانتو

بررسی بخش فنی کیا پیکانتو

کیا پیکانتو از یک موتور ۴ سیلندر ۱۳۰۰ سی سی بهره برده است که قادر است حداکثر ۵۸ اسب بخار توان و ۱۲۰.۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند. یک جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک هم توان موتور را به چرخ‌ ها منتقل می‌ کند. کیا پیکانتو از استاندارد آلایندگی EURO 6 برخوردار است و مصرف سوخت ترکیبی آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۵.۶ لیتر است. ظرفیت مخزن سوخت پیکانتو نیز ۳۵ لیتر است که برای یک خودروی هاچبک مناسب است.

بررسی کیا پیکانتو و بخش فنی این خودروی کوچک

بررسی کیا پیکانتو از لحاظ ایمنی

این خودرو مجهز به کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، زانو و پرده‌ ای است. از امکانات ایمنی خودرو می‌توان به سیستم ترمز ABS و سیستم ترمز کمکی BAS، سیستم کنترل پایداری HAC، مدیریت پایداری خودرو VSM و … اشاره نمود. این خودرو در بررسی که توسط موسسه Euro NCAP انجام شده است نمره ۳ ستاره ایمنی را از ۵ ستاره ایمنی دریافت کرده است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *