دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش زیپ کردن فایل ها و فشرده سازی انواع فایل

  • رسول پنق
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

فشرده سازی و زیپ کردن فایل ها یکی از کارهای ضروری است که هر فردی که با فایل های زیاد و سنگین برای بارگزاری در اینترنت سرو کار دارد باید انجام دهد. زیپ کردن فایل در چند مرحله ساده قابل انجام است که ما در این مطلب به آموزش این موضوع پرداخته ایم. پس با ما همراه باشید.

برخی از پرونده ها و فایل ها برای ارسال در اینترنت بزرگ هستند و یا فضای زیادی را از ظرفیت دیسکت ذخیره سازی سیستم را اشغال کرده اند. بیشتر افراد برای حل این مشکل به فشرده سازی فایل ها رو می آورند که کار بسیار آسانی می باشد. در ادامه با آموزش زیپ کردن فایل با ما همراه باشید.

آموزش زیپ کردن انواع فایل

برای ارسال فایل ها دز اینترنت و کم کردن حجم انواع فایل باید این فایل ها و پرونده ها را فشرده سازی کنیم که اینکار با برنامه ای به عنوان WinRAR به آسانی امکان پذیر است. این برنامه حجم فایل های بزرگ و سنگین را پایین می آورد و بارگزاری آن ها در اینترنت را آسان می سازد.

فشرده سازی پرونده ها با روشی ساده

برنامه های رایگان بسیاری برای زیپ کردن فایل ها و پرونده ها مانند Zip-7, WinRAR و… که ما در این مطلب به آموزش زیپ کردن فایل و پرونده در چند مرحله بسیار ساده با استفاده از برنامه WinRAR می پردازیم.

مرحله اول

در صورت نداشتن برنامه WinRAR باید این برنامه را دانلود کنید. برای دانلود این برنامه در گوگل نام برنامه را جست و جو کنید.

مرحله دوم

در مرحله دوم پس از نصب برنامه WinRAR بر روی پرونده و یا فایلی که می خواهید آن را فشرده کنید کلیک راست کنید و در پنجره باز شده گزینه Add to Archive… را انتخاب کنید.

فشرده سازی فایل ها با استفاده از برنامه WinRAR

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مرحله سوم

در پنجره جدیدی که باز می شود می توانید نام پرونده و فرمت خروجی فیل فشرده را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید در صورت تمایل برای پرونده و یا فایلی که می خواهید فشرده کنید رمز بگذارید. برای اینکار در این پنجره باید بر روی Set Password کلیک کنید و رمز دلخواه خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که در هنگام خارج کردن فایل ها از حالت فشرده باید این رمز را وارد کنید پس آن را از یاد نبرید. بعداز انتخاب رمز (به یاد داشته باشید که در صورت تمایل می توانید فایل را بدون رمز فشرده سازی کنید) بر روی گزینه Ok کلیک کنید تا عملیات فشرده سازی شروع شود. باید صبر کنید تا عملیات فشرده سازی به پایان برسد. هرچه فایل و پرونده شما بزرگتر باشد دیر تر فشرده سازی خواهد شد.

فشرده و زیپ کردن فایل با برنامه محبوب وین رار

مرحله چهارم

در این مرحله دیگر فشرده سازی فایل به اتمام رسید و شما می توانید فایل خود را در اینترنت بارگزاری کنید و یا از فضای خالی شده دیست ذخیره سازی سیستم خود لذت ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *