دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با مراحل دریافت رمز یکبار مصرف بانک قوامین (رمز پویا)

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

چگونگی دریافت رمز یکبار مصرف بانک قوامین که از سوی بانک مرکزی برای تمامی بانک ها الزامی شده و ما در این مقاله سعی داریم تا به بیان چگونگی فعال سازی رمز پویا برای مشتریان بانک قوامین بپردازیم با ما همراه باشید.

همانطور که آگاه هستید استفاده از رمز پویا که از دی ماه ۹۸ برای تمامی افراد الزامی شده و افرادی که هر چه زود تر به فعال کردن آن اقدام نکنند از انجام دادن امورات اینترنتی خود در زمینه رمز دوم عاجز خواهند ماند و در این راستا مشتری های بانک قوامین برای استفاده از نرم افزار این بانک و دریافت رمز پویا بانک قوامین بایستی مقاله را به طور کامل مطالعه نمایند.

آشنایی با رمز یکبار مصرف بانک قوامین

همانطور که می دانید مهلت فعال کردن رمز یکبار مصرف برای تمامی بانک به لحظه های پایانی خود نزدیک می شود و پس از وقفه های بسیار قرار است به مراحل پایانی خود برسد و تا دی ماه ۹۸ مهلت فعال کردن آن برای تمامی افراد وجود دارد و افرادی که اقدام به دریافت آن نکنند از انجام کارهای بانکی خود از طریق رمز دوم عاجز خواهند ماند.

چگونگی دریافت رمز یکبار مصرف بانک قوامین

به طور کلی از این تاریخ به بعد هر گونه پرداخت اینترنتی نیازمند دریافت رمز دوم یکبار مصرف می باشد که بین ۳۳۰ الی ۱۲۰ ثانیه پس از درخواست برای شماره همراه شما ارسال خواهد شد و پس از گذشت این زمان فاقد اعتبار خواهد شد.

توجه داشته باشید که افزایش حملات فیشینگ و ساخت صفحات قلابی و افزایش تعداد قربانیان بانک مرکزی را به چاره اندیشی وا داشت و بانک مرکزی تصمیم به اجرای طرح رمز دوم پویا کرد تا امنیت تراکنش های بانکی حفظ شود. بهتر است بدانید که برخی از بانک ها فراتر عمل کردند و شما برای دریافت رمز یکبار مصرف بانک قوامین بایستی از نرم افزار جی بی رمز استفاده نمایید.

هر بانکی نرم افزار به خصوصی را به اجرا درآورد که بانک قوامین در این زمینه نرم افزار جی بی رمز را توسعه داد و برای استفاده از خدمات آن نیازی نیست که به بانک مراجعه نمایید و تنها لازم است که پس از نصب اپلیکیشن بر روی تلفن همراه خود به یکی از خودپرداز های بانک قوامین مراجعه نمایید.

  •  آرون گروپس

چگونگی فعال سازی رمز دوم بانک قوامین:

برای انجام این روش ابتدا بایستی وارد نرم افزار شوید و شماره موبایل خود را وارد نمایید توجه داشته باشید که بایستی این شماره همراه با شماره ای که به بانک اعلام کرده اید تطابق داشته باشد.

روش های فعال سازی رمز پویا

نرم افزار این بانک برای کارکرد بهتر نیازمند مجوز هایی می باشد و به همین منظور توصیه می شود که دسترسی های لازم را در اختیار آن قرار دهید.

در ادامه یک پیامک که حاوی کد تایید چهار رقمی می باشد برای شا ارسال خواهد شد و بایستی آن را درون کادر وارد نمایید و گزینه تایید کد ارسالی را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که اگر پس از گذشت چند دقیقه پیامکی برایتان فرستاده نشد می توانید گزینه ارسال مجدد کد را انتخاب نمایید.

اکنون یک رمز عبور ۸ رقمی برای نرم افزار دریافت رمز یکبار مصرف تعیین کنید.

توجه داشته باشید که اپلیکیشن تنها دارای سه منو می باشد و توصیه می شود که پیش از لمس گزینه افزودن کارت به یکی از خودپرداز های بانک قوامین مراجعه نمایید و با وارد کردن کارت از منو گزینه تغییر رمز را انتخاب نمایید.

اکنون بایستی گزینه فعال کردن رمز پویا را از منو انتخاب نمایید.

در صورت تایید تمامی موراد یک کد هشت رقمی در اختیار شما قرار خواهد گرفت و در همین لحظه پیامکی حاوی کدی هشت رقمی نیز برای موبایلتان ارسال خواهد شد.

چگونگی دریافت کد هشت رقمی نرم افزار جی بی رمز

اکنون به نرم افزار جی بی رمز بازگردید و گزینه افزودن کارت را لمس نمایید و پس از وارد کردن عنوان برای بانک قوامین به ترتیب کد هایی که از خودپرداز و تلفن همراه خود دریافت کرده اید را در فیلد دوم و سوم وارد نمایید و سپس با لمس گزینه ارسال و در صورت صحیح بودن اطلاعات عملیات با موفیت به پایان خواهد رسید. اگر دارای چندین حساب می باشید و برای هر کدام کارت جداگانه ای دریافت کرده اید بایستی سایر کارت ها را نیز به همین روش داخل نرم افزار جی بی رمز وارد نمایید.

از این پس شما می توانید با وارد شدن به منوی کارت ها در صفحه اصلی اپلیکیشن اقدام به دریافت رمز یکبار مصرف بانک قوامین بکنید و یا زمان باقی مانده از اعتبار آن را نیز چک نمایید.

نکاتی در مورد نرم افزار جی بی رمز بانک قوامین:

اگر قصد دارید یک یا چند کارت وارد شده در این نرم افزار را حذف نمایید و یا رمز ورود به اپلیکیشن را تغییر دهید بایستی به منوی تنظیمات بروید.

توجه داشته باشید که برای نصب،فعال سازی و دریافت رمز بایستی به اینترنت متصل باشید.

نصب نرم افزار جی بی رمز برای انجام تراکنش های بانکی

اگر هنگام ورود به نرم افزار چهار مرتبه رمز را اشتباه وارد نمایید بستر نرم افزار بسته خواهد شد و رمز دوم پویا غیر فعال خواهد شد و بایستی با مراجعه به یکی از خودپرداز های بانک قوامین این مشکل را حل نمایید.

بهتر است بدانید که هر ۶۰ ثانیه یک مرتبه رمز جدید برایتان ارسال خواهد شد و طول این رمز بین ۷ الی ۱۲ رقم متغیر خواهد بود.

توجه داشته باشید که اگر صفحه نمایش گوشی همراهتان خاموش شود به صورت خودکار از نرم افزار جی بی رمز خارج خواهید شد و بایستی هنگام روشن نمودن صفحه موبایل به صورت مجدد رمز را وارد نمایید.

اگر تاریخ انقضای کارتتان به پایان رسیده و یا کارتتان مفقود شده لازم است تا از منوی نرم افزار حساب قبلی را پاک و شماره حساب جدید خود را جایگزین آن نمایید.

اگر به هر دلیلی مثل وارد کردن اشتباه رمز امکان انجام کارهای اینترنتی از شما سلب شد می توانید به یکی از خودپرداز های بانک قوامین مراجعه نمایید و رمز دوم جدید برای آن تعیین نمایید و رمز یکبار مصرف بانک قوانین را برای خود فعال نمایید.

فعال کردن رمز یکبار مصرف بانک قوامین

اگر پسورد خود را هنگام ورود به سیستم از یاد برده اید در این صورت می توانید از منو گزینه فراموش کردن رمز عبور را لمس نمایید و از این طریق شما کارت های افزوده شده به این نرم افزار حذف خواهد شد و شما بایستی تمامی عملیات های خود را به صورت مجدد تکرار نمایید تا بتوانید به نرم افزار جی بی رمز متصل شوید.

همچنین می توانید برای دریافت رمز یکبار مصرف بانک سپه، رمز یکبار مصرف بانک رفاه و رمز یکبار مصرف بانک پارسیان بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *