دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دریافت رمز یکبار مصرف بانک پارسیان (رمز پویا)

  • محسن قدیری
  • ۲۷ دی ۱۳۹۸
  • ۰

رمز یکبار مصرف بانک پارسیان یا رمز پویا، در ماههای اخیر جایگزین رمز دوم اینترنتی این بانک شده است. در این مقاله شما را با این رمز و نحوه دریافت آن آشنا می کنیم.

در این مطلب شما عزیزان را با رمز پویا بانک پارسیان آشنا کرده و نحوه دریافت آن را به شما ارائه می کنیم. این رمز جایگزین رمز دوم اینترنتی شده است. علت این جایگزینی، افزایش امنیت حسابهای بانکی در خریدهای اینترنتی کالا و خدمات می باشد.

آشنایی با رمز اینترنتی بانک پارسیان

آشنایی با رمز یکبار مصرف بانک پارسیان:

رمز پویا یکی از خدمات جدید این بانک می باشد که جایگزین رمز دوم اینترنتی جهت خرید کالا و خدمات اینترنتی شده است. طبق دستورالعمل بانک مرکزی از ابتدای خرداد ماه سال جاری، برای پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی، بانکها باید رمز پویا را به مشتریان خود ارائه دهند. این رمز پس از دریافت در هنگام خرید اینترنتی، فقط شصت ثانیه اعتبار دارد و بعد از آن دیگر قابل استفاده نیست. مزیت این رمز هم همین است که باعث می شود، شخص دیگری نتواند از رمز دوم اینترنتی شما، جهت برداشت از حساب بانکی تان سو استفاده کند. شما می توانید نرم افزار همراه بانک پارسیان را، روی موبایلتان نصب کنید و  با دریافت کد لازم از بانک پارسیان، قسمت دریافت رمز یکبار مصرف بانک پارسیان آن را فعال کنید و در زمان خرید اینترنتی، رمز پویا را از نرم افزار موبایلی دریافت کرده و بجای رمز دوم اینترنتی، استفاده کنید و در خرید اینترنتی بعدی، رمز جدید از نرم افزار موبایلی دریافت می کنید. مزیت دیگر این رمز امنیتی این است که نیاز به حفظ کردن رمز برای مدت طولانی و استفاده از آن را ندارید و مشکل فراموش کردن رمز هم، نخواهید داشت. رمز را دریافت کرده و بدون نیاز به حفظ کردن، برای خرید اینترنتی، در مدت شصت ثانیه استفاده می کنید و بعد از آن رمز بی اعتبار می شود. طبق گفته رئیس کل بانک مرکزی، از ابتدای دی ماه سال جاری، کلیه تراکنشهای اینترنتی، فقط از طریق رمز رمز پویا قابل احرا می باشد.

رمز بانک پارسیان

نحوه دریافت:

جهت دریافت, ابتدا باید، نرم افزار همراه بانک پارسیان به نام پارسیان من، را روی موبایلتان نصب کنید و سپس با مراجعه به خودپردازهای این بانک، از قسمت منوی عملیات رمز، ثبت نام رمز، یک رمز هشت رقمی برای کارت خود انتخاب کنید. توجه کنید که شما باید این رمز هشت رقمی را برای همیشه حفظ کنید تا بتوانید رمز پویا دریافت کنید. در این موقع، یک کد فعالسازی برای شما پیامک می شود که تا مدت بیست و چهار ساعت که این کد اعتبار دارد. با داشتن این کد و رمز هشت رقمی انتخاب شده خود، می توانید در نرم افزار موبایل بانک پارسیان، منوی اصلی، قسمت رمز یکبار مصرف آن را فعال کنید. از این پس می توانید در هر خرید اینترنتی، با مراجعه به موبایل بانک پارسیان،از منوی اصلی، قسمت رمز پویا، کد هشت رقمی را بدهید و رمز جدید دریافت کنید و به مدت شصت ثانیه از آن استفاده کنید. پس از شصت ثانیه، نیز این رمز، اعتبار خود را از دست می دهد.

همچنین برای آشنایی با نحوه دریافت رمز یکبار مصرف بانک ملی و رمز پویا بانک ملت کلیک کنید.

  •  آرون گروپس

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *