دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

مراحل رفع مسدودی کارت بانکی و دلیل مسدود شدن کارت

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب اشاره ای داریم به علل مسدودی کارت بانکی و روش هایی که می توانید با استفاده از آن این مشکل را از بین ببرید و دوباره کارت خود را فعال کنید. توصیه می کنیم قبل از انجام هر کاری با یک وکیل مشورت کنید تا راه حلی برای مشکل شما پیدا شود.

گاهی افرادی که دارای حساب های بانکی می باشند حساب هایشان مسدود می شود و نمی توانند کار های خود را انجام دهند و باید طی مراحلی حساب خود را از این حالت خارج کنند. اگر راهکار این مشکل را نمی دانید در ادامه روش رفع مسدودی حساب بانکی  را برایتان بیان می کنیم.

دلایل مسدودی کارت بانکی

دلایل مسدودی حساب بانکی

عوامل بسیار زیادی در مسدود شدن کارت ها و حساب های بانکی دخیل می باشند و برخی از افراد می توانند حساب های دیگران را مسدود کنند. دلایل مسدود شدن حساب بانکی عبارت است از :

  • ایجاد تناقض در اطلاعات هویتی یکی از اصلی ترین مواردی می باشد که حساب های بانکی را مسدود می سازد و سالانه افراد بسیاری با آن مواجه می شوند. این افراد به دلیل اختلال در برخی موارد بسیار ساده مانند نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره شناسنامه، آدرس منزل و صادر نشدن کد شهاب دچار مشکل می شوند. برای رفع مسدودی کارت بانکی  خود باید به رفع این نواقص بپردازید.
  • یکی دیگر از دلایلی که خود بانک حساب را مسدود می کند راکد ماندن آن می باشد و زمانی که شما برای مدت سیار طولانی از حساب خود استفاده نکنید بانک آن را مسدود خواهد کرد.
  • مسدود شدن توسط مراجع قضایی یکی دیگر از روش های مسدود شدن حساب های بانکی می باشد و زمانی که از فردی شکایت شده باشد مراجع قضایی می تواند حساب وی را مسدود کند.
  • ضمانت وام دیگران ممکن است مشکلاتی برای شما ایجاد کند و حساب بانکی شما مسدود شود البته اگر فردی که برای او ضامن شده اید به موقع قسط های خود را واریز نکند.
  • کشیدن چک بلامحل می تواند حساب جاری شما را مسدود کند بنابراین بهتر است با احتیاط بیش تری از چک های خود استفاده کنید. افرادی که چک بلامحل کشیده اند حسابشان به مدت ۷ سال مسدود خواهد شد.

رفع مسدودی کارت بانکی

باید بدانید که رفع مسدودی در بیش تر موارد با دستگاه قضایی می باشد و برای انجام این کار باید به دادگستری مراجعه کنید. مسدود شدن حساب شما یا به دلایل حقوقی و یا به دلایل کیفری می باشد که راه حل آزاد سازی آن را برایتان مطرح خواهیم کرد.

دعاوی حقوقی

زمانی که حساب شخصی شما قبل از صدور رای قطعی مسدود شده باشد می توانید در برابر قاضی دفاع بسیار خوبی ارائه بدهید و حساب خود را رفع مسدودیت کنید.

دعاوی کیفری

اگر حساب شما بنا به دلایل کیفری بسته شده باشد باید بدانید که راه بسیار آسانی را در پیش ندارید زیرا حساب شما بعد از تحقیقات به عمل آمده مسدود شده است و برای رفع این گونه مسدودیت ها بهتر است از یک وکیل کمک بگیرید.

  •  آرون گروپس

روش های رفع مسدودی حقوقی و کیفری

در واقع هرگونه مسدودیتی که برای حساب هایتان ایجاد می شود احتمالا دلیل بسیار قانع کننده ای در پشت آن می باشد بنابراین بهتر است برای رفع مسدودیت از یک وکیل کاربلد و خبره کمک بگیرید. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک مقابل نحوه دریافت رمز دوم کارت را مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *