دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی کیا اپتیما ۲۰۱۸ و آشنایی بیشتر با ویژگی های مثبت و منفی این خودروی محبوب کره ای

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

خودروی کیا اپتیما ۲۰۱۸ از ظاهر تحسین برانگیز و جذابی بهره می برد و با داشتن امکانات رفاهی و تجهیزات بسیار در کلاس سدان های سایز متوسط قرار دارد. فضای داخلی این خودرو جادار و راحت بوده و با عملکرد نرم و روان هدایت پذیری خیلی خوبی نیز دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی خودروی مذکور بپردازیم.

یکی از خودروهای سدان خانوادگی محبوب و خوش چهره ای که در ایران طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است کیا اپتیما ۲۰۱۸ می باشد. این خودرو با ظاهری شیک و جذاب از امکانات رفاهی و تجهیزات متعددی برخوردار است. در این مقاله به بررسی کیا اپتیما ۲۰۱۸ پرداخته می شود تا شما با این سدان جذاب بیشتر آشنا شوید.

نقد و بررسی کیا اپتیما ۲۰۱۸

بازنگری فنی کیا اپتیما 2018

خودورهای شرکت کیاموتورز مدت طولانی است که در ایران با محبوبیت بالایی همراه شده اند و توسط شرکت اطلس خودرو تحت فروش قرار می گیرند. همچنین بعضی نسخه های خودروی این کمپانی مانند سراتو مونتاژ توسط سایپا در داخل کشور تولید می شوند. این شرکت جهت رقابت با خودروهایی مانند فورد، فولکس واگن پاسات و موندئو خودرو کیا اپتیما را به بازار عرضه نموده است.

خودروی کیا نزدیک به بیست سال است که در کره جنوبی روی خط تولید قرار گرفته است و توانسته در سال ۲۰۱۱ جایزه بهترین طراحی خودرو را کسب نماید. در سال ۲۰۱۶ نسل جدیدی از اپتیما ارائه گردید که در سال ۲۰۱۷ با تغییرات متعددی از جمله در کابین همراه شد و این امر محبوبیت خودرو را دو چندان ساخت. و در نهایت اپتیما ۲۰۱۸ با تغییراتی در پیشرانه آخرین نسل این خودرو می باشد که وارد بازار ایران گردید. خودروی مذکور در چهار مدل LX ، SX، EX و S به بازار ارائه می گردد.

بازنگری کابین کیا اپتیما 2018

معرفی مدلهای کیا اپتیما ۲۰۱۸

کیا اپتیما ۲۰۱۸ : مدل LX

این نسخه متوسط سوخت ترکیبی حدود ۸ لیتر در هر صد کیلومتر داشته و به نوعی بهینه ترین مدل کیا اپیتما محسوب می شود و از نظر امکانات رفاهی نسبت به دیگر مدلها ساده تر می باشد. موتور به کار رفته در همه نسخه های کیا اپتیما به جز مدل SX ، چهار سیلندر ۲.۴ لیتری بوده که قدرتی برابر با ۱۸۵ اسب بخار داشته و گشتاور تولیدی آن برابر با ۱۷۸ نیوتن متر می باشد. ظرفیت باک در تمام نسخه ها ۷۰ لیتر است.

بررسی کیا اپتیما 2018

  •  آرون گروپس

کیا اپتیما ۲۰۱۸ : مدل S

در این مدل میانگین سوخت ترکیبی ۹ لیتر در هر صد لیتر عنوان شده است. تمام نسخه های کیا اپتیما با اندکی تفاوت در بیشتر امکانات رفاهی شبیه یکدیگر هستند. از تفاوت این مدل نسبت به نسخه LX را می توان به اصل یا فابریک بودن تنظیم چندگانه صندلی ها اشاره نمود همچنین در نسخه S  رینگ و لاستیک های بزرگتری به کار رفته که ظاهر آن را زیباتر نموده است.

وارسی کیا اپتیما 2018

کیا اپتیما ۲۰۱۸ : مدل EX

متوسط مصرف سوخت این مدل ۸.۴ لیتر در هر صد کیلومتر بوده و نمونه کامل شده نسخه S می باشد.

مدلهای خودرو کیا اپتیما

کیا اپتیما ۲۰۱۸ : مدل SX

این خودرو با پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر به توربو شارژر تجهیز یافته است که قدرتی برابر با ۲۴۵ اسب بخار داشته و گشتاور تولیدی اش ۲۶۰ نیوتن متر است. متوسط مصرف سوخت آن ۹.۵ لیتر در هر صد کیلومتر بوده و به لطف بهره گیری از توربو شارژر در هنگام رانندگی شتاب هیجان انگیزی را تجربه خواهید نمود. این نسخه از لحاظ امکانات رفاهی و تجهیزات نسبت به دیگر مدلها کامل تر بوده و وجه تمایز آن از دیگر نسخه ها رینگ های خودرو می باشد.

مدل اس ایکس کیا اپتیما

طراحی ظاهری این کره ای محبوب

نمای ظاهری خودروی کیا اپتیما ۲۰۱۸ بسیار لوکس و هیجان انگیز می باشد. رینگهای بزرگ، چراغهای جلو و عقب جذاب  و بدنه ای کشیده که از خطوط و برجستگی های زیبایی بهره می برد موجب شده اند ظاهر خودرو فریبنده و دلرباتر شود. در نمای روبرو جلو پنجره پوزه- ببر جدیدی را شاهد هستیم که نسبت به قبل عریض و باریک تر شده و تا کناره های چراغ های جلو ادامه دارد و دریچه های هوای جانبی از ترئینات کرومی بهره برده و زمینه را برای جریان یافتن هوا به طرف چرخهای جلو فراهم می نمایند.

بازبینی کامل کیا اپتیما 2018

در بخش زیرین سپر عقب شاهد سر اگزوزهای بیضی شکل  در دو انتهای دیفیوزر مشکی کرومی رنگ خواهید بود و چراغهای عقب به فرم دو تکه ای روی درب منحنی شکل عقب تعبیه شده اند. خط سقفی شیبدار که از ویژگی های اصلی اپتیما ۲۰۱۸ می باشد نیز ظاهر خودرو را هیجانی تر ساخته است.

شرکت کیاموتورز در جلو عقب خودروی کیا اپتیما ۲۰۱۸ از چراغهای ال ای دی (دی لایت ) بهره برده است که بر زیبایی آن افزوده است همچنین طول و عرض زیاد در مقابل ارتفاع کم این خودرو ظاهر اسپورتی به اپتیما ۲۰۱۸ بخشیده است.

وارسی کیا اپتیما 2018

نمای داخلی اپتیما

نمای داخلی ای خودرو در عین سادگی بسیار شیک و زیبا به نظر می رسد. صندلی ها ارگونومی بالایی داشته،  همچنین کابین خودرو بسیار جادار بوده و فضای زیادی را به خود اختصاص می دهد. به این معنی که فضای کافی برای سرنشینان وجود دارد همچنین سرنشینان عقب خودرو  فضای پای عالی در اختیار خواهند داشت. البته به دلیل شیبدار بودن سقف فضای سر برای سرنشیان قد بلند در ردیف عقب کمی محدود شده است.

بررسی خودروی کیا اپتیما 2018

مواد به کار رفته در کابین اپتیما ۲۰۱۸  از کیفیت بسیار بالا بر خوردار است البته در بعضی قسمتها مانند کنسول میانی و درب جعبه داشبورد، پلاستیک نسبتا خشکی به کار رفته است. فرمان و دستگیره ها در تمام نسخه های خودرو از جنس چرم می باشد. در مدل ۲ این خودرو روکش صندلی ها پارچه ای بوده  ولی در مدل شماره  ۳ چرم مصنوعی به کار رفته و در سری ۴ و مدل S  از چرم اصل استفاده شده است.

برای خودروی کیا اپتیما سیستم صوتی استاندارد ۶ اسپکر در نظر گرفته شده است که تنها تیپ شماره ۲ چنین سیستمی را دارد و نسخه های سه و چهار به سیستم صوتی ۱۰ اسپیکر مجهز هستند. البته در مدلهای فول آپشن این خودرو سیستم صوتی اینفینیتی پریمیوم ۱۴ اسپیکر نیز قابل سفارش می باشد. صفحه نمایش به کار رفته در نسخه شماره دو ۷ اینچی بوده و در مدلهای بالاتر ۸ اینچی است.

طراحی کابین اپتیما 2018

در تمام مدلهای خودرو اپتیما سرویس اتصالی کیا به کار برده شده و همچنین همه به سنسور مکان یاب ماهواره ای تجهیز یافته اند. صندوق عقب کیا اپتیما ۲۰۱۸ در تمامی تیپها نیز فضای کافی داشته البته در مدل هیبریدی به دلیل حجمی که پکیج باتری به خود اختصاص داده تنها ۳۰۷ لیتر فضا را در اختیار شما قرار می دهد.

بررسی فنی

همانطور  که پیشتر ذکر شد خودروی اپتیما با دو پیشرانه ۲.۴ لیتری و ۲ لیتری توربوشارژر به بازار ارائه می شود. موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توانی برابر با ۱۸۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه داشته و گشتاور تولیدی آن در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۷۸ نیوتن متر می باشد. شتاب صفر تا صد ۸.۳ ثانیه داشته و توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۲۴۳ کیلومتر بر ساعت را داراست.

بازنگری کیا اپتیما 2018

نوع دیگر موتور که در نسخه SX به کار رفته توربوشارژر بوده و شتاب صفر تا صد آن ۶.۹ ثانیه می باشد که در مقایسه با رقبای دیگر خود نمره بالایی محسوب می شود و حداکثر سرعت آن ۲۴۳ کیلومتر بر ساعت می باشد. می توان گفت سرعت و شتاب کیا اپتیما در برابر خودروهای دیگری که در این کلاس قرار دارند خیلی خوب بوده و حتی در برخی موارد بالاتر از انتظار نیز می باشد.

همچنین با توجه به بزرگ بودن ابعاد این خودرو فرمان پذیری آن قابل قبول بوده و حس ثبات خوبی را در راننده ایجاد خواهد کرد. سواری با کیا اپتیما بسیار هیجان انگیز بوده و سیستم تعلیق خودرو  با جذب ضربات وارده از سوی ناهموارهای موجود در سطح جاده مانع از انتقال آن به کابین خواهد شد.

 آشنایی با خودرو کره ای کیا اپتیما

تجهیزات و امکانات رفاهی

خودروی کیا اپتیما ۲۰۱۸ از تجهیزات و امکانات رفاهی متعددی برخوردار می باشد در زمینه ایمنی خودرو می توان به ترمزهای ضد قفل، سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز کمکی ، سیستم کمکی هدایت خودرو و سیستم هدایت خودرو در شب ( ESC, HAC, TCS, BAS, EBA, EBD, ABS ) و ۶ عدد کیسه هوای پیشرفته برای سرنشینان اشاره کرد.

بازبینی نمای داخلی کیا اپتیما 2018

از دیگر امکانات آینه‌های جانبی حافظه دار، صندلی حافظه دار راننده، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور نشان دهنده باد چرخ‌ها، آینه‌های برقی به همراه گرمکن، سقف پانوراما، کروز کنترل، دوربین عقب، سنسور روشن شدن خودرو بدون کلید، شارژر بی سیم، تهویه هوای جداگانه برای سرنشینان جلو، سیستم صوتی متفاوت در هر تیپ، حالت رانندگی اکومایندر، فرمان چرمی ،آینه الکتروکرومیک، نمایشگر ال سی دی در تیپ SX ، گرم‌کن صندلی‌های جلو و … می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *