دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

چگونه آستانه تحمل مان را افزایش دهیم؟

  • فاطمه فلاح
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

نداشتن صبر و حوصله در بیشتر مواقع می تواند نتیجه اضطراب های شدید و افسردگی باشد، بنابراین در چنین شرایطی باید علت را پیدا کنید و آن را برطرف کنید. مثبت اندیشی و امیدواری به نتیجه کار به افزایش آستانه تحمل شما کمک زیادی می کند.

وقتی صبر و طاقت شما تمام می شود به جای داشتن تنش و استرس، باید دلیل بروز مسئله را پیدا کنید. ما در این مقاله به راهکارهای افزایش آستانه تحمل پرداخته ایم.با ادامه مطلب همراه ما باشید.

راهکارهای کاربردی برای افزایش آستانه تحمل

نداشتن صبر و تحمل در بیشتر اوقات می تواند نتیجه اضطراب های شدید و افسردگی باشد، بنابراین در چنین شرایطی باید علت را پیدا کنید و آن را برطرف کنید. مثبت اندیشی و امیدواری به نتایج کار به افزایش آستانه تحمل شما کمک فراوانی می کند. اما در مواردی که در روند تربیت برای افزایش آستانه تحمل آموزشی صورت نگرفته است با انجام چند تمرین ساده می توان صبر و بردباری را در خود تقویت کرد.

افزایش صبر و تحمل با چند روش ساده

به یاد داشته باشید که سختی ها و مشکلات، باعث رشد و ارتقای شما می شود. بنابراین سعی کنید در سختی ها آرامش خود را حفظ کنید، به پایان راه امیدوار باشید و ایمان داشته باشید که شما می توانید کار را به نحو احسن انجام دهید.

فراموش نکنید که دوران سختی و دشواری کوتاه و گذراست و همیشگی نیست. بنابراین سعی کنید با صبر و آرامش بهترین فعالیت را در این دوران داشته باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید. دوران سختی خود را دوران کم ارزشی تلقی نکنید اگر چه امکان دارد که صبر و طاقت شما را کم کند، اما ایمان داشته باشید که این سختی ها موقتی است و پس از آن روزهای بهتر نیز می رسد.

افزایش آستانه تحمل با روش های ساده

توکل کنید، شما نهایت تلاش خود را کرده اید، پس نتیجه کار را به خدا بسپارید و ایمان داشته باشید که بهترین ها را برای شما مقدر می سازد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس
برای افزایش آستانه تحمل لازم است آینده نگر باشید. هنگامی که شما در تنش و استرس قرار دارید تا فعالیتی را انجام دهید باید نگاهی به آینده این کار داشته باشید. ممکن است  پرداختن به کار مورد نظر زمان زیادی از شما بگیرد اما وقتی به هدفی که دارید فکر می کنید متوجه می شوید که می تواند محاسن فراوانی برای شما داشته باشد.

برای افزایش آستانه تحمل باید بدانید که صبر گام به گام ایجاد می شود. بنابراین تمرین کنید تا روش هایی را در زندگی ایجاد کنید و بر انجام آن مصمم باشید در حقیقت باید خودتان را باور کنید. عادت های مناسبی را در خود پرورش دهید، این تمرین ها می تواند بلوغ شخصی و پختگی شما را نیز افزایش دهد.

چند تمرین ساده برای بالا رفتن صبر و حوصله

 

در دوره های سختی باید سعی کنید اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و به خودتان انگیزه دهید. استرس ها و تنش ها را با تمرین های ریلکس سازی و انقباض انبساط عضلات و … می توانید از بین ببرید.

ضعف های شخصی خود را در موقعیت های متفاوت بشناسید و در تمرین های یعدی سعی کنید آن را از بین ببرید. اگر انجام یک فعالیت بدون وقفه شما را خسته و عصبی می کند، سعی کنید در موقعیت های بعدی با مکث های کوتاه و تنفس های عمیق آرامش را به خودتان هدیه دهید.

همیشه باید فضای ذهنی و روحی _ روانی خود را برای شنیدن انتقاد و رفتارهای نابجا و خلاف انتظار فراهم سازید، این جمله به این معناست که  همواره انتظار داشته باشید تا دیگران با شما برخورد مناسبی نداشته باشند و خود را برای تحمل این رفتار آماده کنید.

راهکارهای بالا بردن صبر و حوصله

تمرین کنید تا شنونده خوبی برای مخاطب خود باشید. به یاد داشته باشید افرادی را برای معاشرت و دوستی انتخاب کنید که صبور و مهربان هستند و از همنشینی با افراد تند مزاج و عصبی دوری کنید.

مثبت اندیش باشید، داشتن نگاه مثبت به زندگی در تقویت صبر و تحمل نقش مهمی دارد. به یاد داشته باشید زندگی مسابقه نیست، بلکه سفری  است که باید از هر لحظه آن لذت برد.

راه های بالا بردن صبر و حوصله

افرادی که صبور هستند همیشه این جمله را به خود یادآور می شوند که « دردی که مرا نکشد، حتما مرا قوی تر می کند.»  این افراد در مقابله با شرایط مختلف انعطاف پذیر هستند. و تخیل شگفت انگیزی در مورد راه حل های احتمالی دارند. دستیابی به این ویژگی ها نیز از طریق پرورش حل مسئله و یادگیری امکان پذیر است.

راه های بالا بردن صبر و حوصله

روش ساده ای که برای افزایش آستانه تحمل انجام می شود پرورش مهارت های اجتماعی است، افرادی که صبر بالایی دارند، مهارت های ارتباط با دیگران را به طور دقیق آموخته اند و از آنها بهره می جویند. با فراگیری این مهارت ها می توانید صبر و تحمل خود را افزایش دهید و به نحو شایسته از آنها استفاده کنید. مهم ترین این مهارت ها عبارتند از :

  • شوخ طبعی:

    شوخ طبعی در بسیار از مواقع، موجب می شود فشارهای روانی ناشی از موقعیت کاهش یابد و راحت تر بتوانید با آن کنار بیایید. البته افراد صبور می دانند هر نوع شوخی مناسب نیست. شوخی طبعی « خودشکنانه» (مثل دلقک بازی برای خنداندن دیگران) و شوخ طبعی « پرخاشگرانه» (مثل مسخره کردن دیگران) اوضاع را بسیار بدتر می کند.

  • گوش دادن فعال:

    فردی که به فعالانه به صحبت های کسی گوش می دهد، ۴ ویژگی دارد: ۱. انگیزه کافی برای گوش دادن دارد و میل است به حرف های دیگران کاملا گوش فرا دهد. ۲. به صحبت های دیگران توجه می کند و با همه وجود به آن ها گوش می دهد، به طور مثال به موقع تماس چشمی برقرار می کند. ۳. همدلی می کند، یعنی مایل است بداند طرف مقابل او چه احساسی دارد تا در احساساتش شریک شود. ۴. انعطاف پذیر است، او می داند در مقابل افراد مختلف و موقعیت های متفاوت چگونه برخورد کند.

  • افزایش آستانه تحمل با استفاده بجا از حمایت اجتماعی:

  • افراد صبور از حمایت دوستان و آشنایان خود، هنگام رو به رو شدن با مشکلات استفاده می کنند.  و به موقع و درست از دوستان خود کمک می گیرند.
  • افراد قوی و صبور آینده نگر هستند، و خود را درگیر گذشته نمی کنند. آها نگاه مثبتی به آینده دارند و برای رسیدن به آینده دلخواهشان انگیزه و انرژی کافی دارند. برای تقویت مهارت آینده نگری و دوراندیشی باید سعی کنید مهارت های ساده و مهمی را در خود تقویت کنید. ۱. هدف های خوب، هدف های کوچک و کوتاه مدتی هستند که بسیار منظم و دقیق برنامه ریزی شده اند و در عین حال بسیار چالش برانگیزند. ۲. برای زندگی خود هدف داشته داشتید، یکی از مهمترین روش ها برای افزایش آستانه تحمل، داشتن انگیزه و هدف است. ۳. با انگیزه باشید، اگر همیشه افسرده و غمگین هستید سعی کنید حتما علت آن را جویا شوید و علت بی انگیزه بودن خود را پیدا کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *