دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آموزش گام به گام دریافت رمز یکبار مصرف بانک انصار

  • ملیحه بال افکن
  • ۶ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

بانک انصار به ارائه خدماتی مبتنی بر تولید رمز یکبار مصرف بدون دستگاه توکن (OTP) اقدام به تولید رمز یکبار مصرف در بستر آنی بانک را به خدمات خود اضافه کرد.استفاده مشتریان از این خدمات، آسان، مقرون به صرفه، همراه با امنیت بیشتر در تبادلات مالی _ الکترونیکی و افزایش سقف انتقال وجه بانکی می باشد

بر اساس بانک مرکزی، استفاده از رمز دوم یکبار مصرف کارتهای بانکی به جای رمز دوم ایستا و ثابت از خرداد ۹۸ الزامی شد و رمز دوم دائمی نیز حذف می شود. در این مقاله به دریافت رمز یکبار مصرف بانک انصار می پردازیم. با ما همراه باشید.

بانک مرکزی تصمیم گرفت به دلیل مشکلات امنیتی و سوء استفاده های مکرر از رمز دوم ثابت کارت های بانکی، رمز دوم ایستا (رمز دوم قدیمی که برای مدت طولانی اعتبار دارند و از سمت خود فرد انتخاب می شوند) را از خرداد ماه ۱۳۹۸ باطل اعلام کند و از این تاریخ تنها رمز دوم یکبار مصرف برای تراکنش های اینترنتی قابل استفاده خواهد بود.
دریافت رمز یکبار مصرف آنی بانک انصار

رمز دوم یکبار مصرف چیست؟

رمز دوم یکبار مصرف که جایگزین رمز دوم ایستا و ثابت قدیمی شده است از طریق اپلیکیشن های بانک ها و یا پیامک به شماره مشتری کار می کند. به این نحو که مشتری بعد از ثبت نام در بانک برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف و نصب اپلیکیشن و ثبت شماره تماس، این امکان را پیدا می کند که در زمان خرید اینترنت با مراجعه به اپلیکیشن به روی موبایل هوشمند خود و یا پیامک، یک رمز دوم دریافت کند.
رمز یکبار مصرف دریافتی از یک الگوریتم پیچیده ایجاد می شود که امکان هک و دستکار آن تقریبا منتفی شده است و عملا مانع سوء استفاده می شود. علاوه بر این مدت زمان اعتبار رمز صادر شده بسیار کوتاه است و پس از ۶۰ ثانیه منقضی می شود و برای عملیات بانکی جدید نیاز به دریافت رمز جدید می باشد.

تاریخ اعتبار رمز دوم ایستا

رمز دوم ایستا یا ثابت که تا پیش از یان متعارف بودند، تنها در پایان اردیبهشت ۹۸ اعتبار دارند و از روز یکم خرداد ۹۸ به صورت خودکار غیر فعال می شوند و امکان تراکنش و خرید اینترنتی با آنها وجود ندارد.

نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف

برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف کارت لازم است مشتریان همه بانک ها مانند بانک سپه، بانک ملت، بانک ملی، بانک صادرات، بانک انصار . سایر بانک هایی که اسامی آنها در ادامه می آید به صورت حضوری به شعب بانک های عامل مراجعه نموده تا نسبت به ثبت نام رمز دوم یکبار مصرف و ارائه آن اقدام شود.

علت امنیت رمز دوم یکبار مصرف

رمز یکبار مصرف به دلیل زمان کوتاه اعتبار امکان هرگونه سوء استفاده را از بین می برد. نحوه استفاده از رمز دوم یکبار مصرف به این صورت است که پس از ثبت نام رمز یکبار مصرف در بانک ها، مشتریان باید اپلیکیشن بانک ها را بر روی تلفن همراه خود نصب کنند و در زمان تراکنش اینترنتی با ورود به اپلیکیشن بانک مربوطه یک رمز دوم یکبار مصرف در اختیار مشتری قرار می گیرد که تنها ۶۰ ثانیه اعتبار دارد و پس از آن منقضی می شود و باید رمز دوم جدیدی دریافت کرد. پیش از این از طریق پیامک نیز رمز یکبار مصرف برای مشتریان ارسال می شده است.

به همین علت امکان سوء استفاده از رمز دوم توسط دیگران منقضی می شود مگر اینکه کسی همزمان اطلاعات حساب شما و گوشی همراه شما را در اختیار داشته باشد.

تنها در سال ۹۷، ۲۵ هزار پرونده شکایت به دلیل بردات غیرقانونی در پلیس فتا شکل گرفت و دلیل آن نیز سوء استفاده از رمز دوم قدمی بوده است. بر اساس آنچه پلیس فتا اعلام کرده فیشینگ عامل شکل گیری یک سوم جرائم سایبری در کشور است. به همین علت استفاده از رمز دوم یکبار مصرف به جای رمز ثابت در دستور کار قرار گرفته است.

به طوری که پیش بینی می شود با جایگزین شدن رمز یکبار مصرف از سوی تمامی بانک ها می توان قربانیان فیشینگ را به طور جدی کاهش داد.

برای ثبت نام و درخواست فعالسازی رمز دوم باید به شعب بانک خود مراجعه کنید تا درخواست شما اجرا شود. در ادامه مطلب با نحوه دریافت رمز یکبار مصرف بانک انصار با ما همراه باشید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

نحوه فعالسازی رمز یکبار مصرف برای بانک انصار

 

دریافت رمز یکبار مصرف بانک انصار

بانک انصار به ارائه خدماتی مبتنی بر تولید رمز یکبار مصرف بدون دستگاه توکن (OTP) اقدام به تولید رمز یکبار مصرف در بستر آنی بانک را به خدمات خود اضافه کرد.
استفاده مشتریان از این خدمات، مقرون به صرفه، آسان، همراه با امنیت بیشتر در تبادلات مالی _ الکترونیکی و افزایش سقف انتقال وجه بانکی می باشد. کمیته طراحی و توسعه محصول این بانک، با هدف ارتقای سطح امنیت کاربران و افزایش سقف انتقال وجه و حذف هزینه های جانبی در استفاده از خدمات نوین، نسبت به تکمیل سبد محصولات بانکداری الکترونیک اقدام کرده است.
گرفتن رمز یکبار مصرف بانک انصار
این محصول به وسیله USSD که به آسانی و بدون هیچ گونه هزینه ای روی تمامی مدل های تلفن همراه مشتریان، با شماره گیری کد دستوری #۷۶۳* قابل استفاده است. مشتریان متقاضی این خدمات می تواند با مراجعه به نزدیک ترین شعبه نسبت به فعال سازی و استفاده از این خدمت و سایر خدمات بانک انصار اقدام نمایند. همچنین جهت دریافت رمز یکبار مصرف بانک ملی، رمز یکبار مصرف بانک ملت و رمز یکبار مصرف بانک اقتصاد نوین کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *