دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه مربای زالزالک با طعم و رنگ فوق العاده عالی

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

یکی از انواع مرباهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار مربای زالزالک است، طرز تهیه مربای زالزالک بسیار ساده می باشد و به راحتی و در مدت زمان کمی می توانید آن را تهیه نمایید.

همانطور که می دانید وعده صبحانه یکی از مهم ترین و اصلی ترین وعده غذایی می باشد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به همین جهت ما در این وعده باید از مواد غذایی با ارزشی و مفیدی استفاده کنیم که در این بین مربا در سفره های ایرانی جایگاه به خصوصی دارد، در ادامه شما را با طرز ساخت مربای زالزالک آشنا خواهیم کرد.

در مطالب قبلی شما عزیزان را با طرز تهیه مربای گلابی، مربای زردک و مربای سیب آشنا کردیم در این مقاله طرز تهیه مربای زالزالک را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه مربای زالزالک با طعم فوق العاده عالی

مواد لازم جهت تهیه مربای زالزالک

  • زالزالک : دو لیوان
  • گلاب : دو قاشق غذا خوری
  • آب : دو لیوان
  • شکر : دو لیوان
  • آب لیمو: دو قاشق غذا خوری

طرز تهیه مربای زالزالک

در روش تهیه مربای زالزالک ابتدا شاخه های میوه را جدا کنید سپس اجازه دهید به مدت نیم ساعت داخل ظرفی پر از آب خیس شود تا خاک آن گرفته شود و چند بار بشویید، زالزالک را در ظرفی پیمانه کنید و به مقدار مساوی آب به آن اضافه کنید و اجازه بپزد.

 در مرحله آخر زمانی که پخته شد آن را صاف کنید سپس به آن به اندازه ظرف آب شکر، دو قاشق غذا خوری آب لیمو و نصف پیمانه گلاب اضافه کنید و مجددا اجازه دهید بپزد تا مربا جا افتاده شود.

روش تهیه مربای زالزالک

نکات تکمیلی

  1. طعم این مربا مشابه طعم مربای به می باشد.
  2. حالت این مربا مانند ژله است.
  3. درصورتی که مربای زالزاک کمی سفت شد می توانید به آن آب اضافه کنید و اگر شل شد کمی شکر به آن بیفزایید.

خواص شگفت انگیز زالزالک

زالزالک نیز مانند بسیاری از مواد غذایی خواص شگفت انگیزی دارد در این مقاله شما را با فواید بی نظیر زالزالک آشنا خواهیم کرد.

خواص شگفت انگیر زالزالک

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

پیشگیری از سرطان

زالزالک به پیشگیری از سرطان کمک شگفت انگیری می کند زیرا، دارای آنتی اکسیدان های قوی می باشند و به همین دلیل با سرطان ها مقابله می کنند و همچنین باعث سم زدایی بدن نیز می شوند.

بهبود بینایی

زالزالک به دلیل داشتن ویتامین A به تقویت بینایی کمک شگفت انگیزی می کند و همچنین سبب جلوگیری از رشد آب مروارید می شود.

پایین آوردن فشار خون

چای زالزالک برای افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند گزینه بسیار مناسبی است و همچنین به داشتن خواب آرام کمک شگفت انگیزی می کند.

افزایش متابولیسم

زالزالک سبب سوزاندن چربی بدن می شود در نتیجه برای افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند بسیار موثر می باشد زیرا مصرف زالزالک به بدن کمک می کند تا در زمان فعالیت کالری بیشتر را بسوزانید.

سلامت قلب و عروق

زالزالک غنی از فنانئولید ها می باشد به همین دلیل به سلامت قلب کمک می کند و سبب جلوگیری از لخته شدن خون در جریان ها می شود.

طریقه درست کردن مربای زالزالک

امیدواریم از مطالعه این بخش آشپزی نهایت لذت را برده باشید و این مربای خوشمزه را تهیه و در کنار اعضای خانواده تان میل نمایید، جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مربا و ترشیجات می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *