دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با فواید طلاق و دلایلی که می گوید طلاق برای شما خوب است

  • حکیمه فهیمی
  • ۹ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

طلاق در فرهنگ ما امری ناپسند و مورد اکراه می باشد و جامعه دیدگاه خوبی نسبت به جایگاه یک زن مطلقه یا مرد طلاق گرفته ندارد. اما در مواردی آخرین و تنهاترین راه فقط طلاق است. هرچند جدایی آسیب ها و ضررهای خاص خودش را دارد اما دارای فوایدی نیز می باشد. این مقاله به بررسی فواید طلاق می پردازد.

طلاق واژه ناپسند و مورد اکراه در بسیاری از فرهنگ ها بوده و هنگامی که با عبارت فواید طلاق مواجه شوید اولین سوال ایجاد شده در ذهن این است که مگر طلاق فایده و سودی دارد؟ اما با قرارگیری در شرایط کشمکش و تنش زای قبل از طلاق باید انتخابی صورت گیرد که به طرفین آسیب کمتری برسد.  این مقاله فواید طلاق را مورد برسی قرار می دهد.

شناخت فواید طلاق

مزیت های طلاق

 جمله آشنای «با لباس سفید به خانه بخت می روی و با لباس سفید هم بیرون می آیی» را حتما شنیده اید. و می دانید که امر طلاق با توجه به دیدگاه فرهنگی نسبت به آن، برای زن و مردی که ممکن است با شرایط سخت و تنش زای زندگی مواجه شوند، بسیار ناممکن می باشد. طلاق در فرهنگ ما امری ناپسند و مورد اکراه بوده و جامعه دیدگاه خوبی نسبت به جایگاه یک زن مطلقه یا مرد طلاق گرفته ندارد.

مشکلات فرهنگی، مهریه های سنگین و در برخی موارد وجود فرزند سبب شده است تا زن و مرد به ادامه زندگی پرتلاطم و بی مهر خود ادامه دهند و از همه مهمتر فرزندان در این زندگی بیشتر آسیب خواهند دید. در صورتی که زوجین با جدایی می توانند هر یک زندگی بهتر دیگری را تجربه کنند و فرزندانشان با آسیب روحی و روانی کمتری مواجه شوند. لازم به ذکر است که ما اینطور فرض نموده ایم که مخاطب بعد از جدایی مطالب زیر  را می خواند و قبل از طلاق جوانب مختلف را در نظر گرفته و  از کارشناسان مشاوره نیز بهره برده است اما در نهایت جز طلاق راه دیگری پیش رو نداشته است. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به بیان بیشتر فواید طلاق بپردازیم.

فواید طلاق

آسیب کمتر طرفین

به نظر یکی از ابتدایی ترین و مهمترین فواید طلاق، این است که زوجین آسیب کمتری خواهند دید. آسیب ها می توانند روحی، عاطفی، جسمی بوده که فرد با طلاق از این وضعیت پر تنش رها می شود. با رهایی از این موقعیت روانی آسیب پذیر، زمینه برای بروز استعداد های نهفته درون فرد مهیا می شود و انرژی و وقت بیشتری برای انجام فعالیتهایش فراهم می شود.

حذف افراد منفی از زندگی

ناخواسته یا خواسته باید افرادی که دائم گذشته را برای شما یادآوری می کنند از زندگی خود حذف کنید تا حس پشیمانی و سرخوردگی شما کمتر شود. انرژی و وقت خود را در مباحثه با افراد منفی و سرزنش گر هدر ندهید. طلاق و جدایی به نوبه خود افراد مخرب و منفی را از زندگی شما حذف خواهد کرد.

  •  آرون گروپس

فایده های طلاق

مسئولیت های جدید

ممکن است بعد از طلاق احساس بی انگیزگی کنید یا دچار احساس پوچی و سرخوردگی شوید. بهتر است بدانید با جدایی مسئولیت های جدید جایگزین مسئولیت های سابق شما می شود. در صورتی که فرزند یا فرزندانتان به شما زندگی می کنند، اکنون شما باید جای خالی همسر سابق خود را پر نمایید. هر چند این امر در یک زندگی غم آلود ممکن نیست، بنابراین هنگام تغییر است. به این فکر کنید که زندگی هنوز ادامه دارد و وضعیت ایجاد شده بهتر از زندگی پر از استرس و دردناک گذشته است.

دیگر مجبور نیستید زندگی پر از دعوا و کشمکش قبلی را ادامه دهید. متناسب با وضعیت جدید خود برنامه ریزی کنید و به فعالیت های جدید و مختلف مانند شغل جدید، تفریحات نو، مسافرت با فرزندان و شرکت در تورهای مختلف، یادگیری مهارت و حرفه های به روز، ورزش، آشپزی و … بپردازید.

اصلاح نحوه زندگی

با توجه به این که بعد از جدایی مسائلی که سبب لجبازی و بی اخلاقی ها می شده اند،حذف شده اند، دلیلی وجود ندارد که دوباره آن اشتباهات را تکرار کنید. شما با همسر خود لجبازی داشته اید چه دلیلی دارد با خودتان به لجبازی بپردازید. سعی کنید در خود یک تغییر اساسی ایجاد کنید.
آسیب کمتر بعد از طلاق
انرژی های منفی از زندگی شما دور شده اند ، افراد مخرب کنار رفته اند. با کمک یک روانشناس یا درمانگر به اصلاح جنبه هایی از زندگی بپردازید که نیاز به بهبود دارد. حتی اگر مسیر سخت و مشکل باشد یا گهگاهی دچار افسردگی و پشیمانی می شوید این احساسات غم انگیز باید گذرا باشند، انتخاب دیگری پیش رو ندارید بنابراین برای بهتر شدن و اصلاح زندگی خود تلاش کنید.

پایان یافتن تنش

از دیگر فواید طلاق این است که با جدایی ،حالا دیگر خودتان هستید و خودتان. اکنون کسی نیست که مدام شما را مورد سرزنش قرار دهد یا شما را به تغییر رفتار یا انجام کاری مجبور سازد. نوبت آن رسیده است که غرور و اعتماد به نفس از دست رفته را در خود زنده کنید و با فکر بازتری به ادامه زندگی بپردازید.
در پایان پیشنهاد می کنیم با آسیب های طلاق نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *