دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آنچه باید درباره لیزر موهای زائد بدانید

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۳ دی ۱۳۹۸
  • ۰

از رایج ترین جراحی های زیبایی، لیزر موهای زائد می باشد که امروزه طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است اما بهتر است قبل از استفاده از این روش درباره آن اطلاعات کافی داشته باشید.

پس از جراحی جوان سازی، رفع چین و چروک پوست و سیاهی زیر بغل، استفاده از لیزر برای رفع موی زائد از پرطرفدار ترین جراحی های زیبایی می باشد که بیشتر در بین خانم ها رواج پیدا کرده است، در ادامه مطلب قصد داریم شما عزیزان با این روش بیشتر آشنا کنیم.

از بین بردن موهای اضافی

لیزر موهای زائد و هر آنچه که باید درباره آن بدانید

لیزر، نوری تک طول موج و تک رنگ است که در رنگدانه های ملانینی که در موها به فراوانی وجود دارد جذب می شوند و در نتیجه باعث از بین بردن سلول های سازنده مو می شوند و به دلیل اینکه موهای مشکی و ضخیم ملانین بیشتری دارند سبب جذب بهتر نور لیزر و در نتیجه تخریب راحت تر آن ها می شوند.

چون ملانین در خود پوست نیز وجود دارد هر اندازه که مقدر آن کمتر باشد یعنی بیمار سفید تر است و احتمال سوختگی کمتر ناشی از لیزر مو وجود دارد، این اشعه با قدرت زیاد به پیاز مو سبب از بین بردن آن ها می شود، از بین بردن موی زائد با لیزر در واقع یک روش غیر تهاجمی به منظور کاهش موی اضافی می باشد اما به صورت دائم آن ها را از بین نمی برد.

همه چیز درباره لیزر موهای اضافی

مسائل هورمونی

از بین بردن دائمی موی زائد پایه علمی ندارد و هدف از انجام تمام روش ها مانند لیزر کاهش طولانی مدت موهای اضافی می باشد، در برخی از بیمارانی که در قسمت های وابسته به هورمون موی زائد دارند که در خانم ها صورت، گردن، بین دو سینه، دور نوک سینه و اطراف و پایین ناف می باشد زمینه بیماری های هورمونی مانند اختلالات تخمک گذاری و تخمدان پر کیست وجود دارد، به صورت معمول اگر بیمار قاعدگی منظم دارد، سابقه کیست تخمدان ندارد، برای مدت طولانی تعداد موها ثابت باشد و همچنین سابقه پر مویی در خانواده داشته باشد و علایم اختلالات هورمونی دیگری مانند : نازایی، چرب و پرتقالی شدن پوست، جوش زدن صورت و ریزش مو را نداشته باشد و همچنین تست هورمونی بیمار نیز طبیعی و نورمال باشد می تواند بدون دستور دارویی خاص لیزر را انجام دهد اما در صورتی که نشانه های بالا را داشته باشد زیر نظر پزشک دارو درمانی را که طولانی مدت هم می باشد شروع می کند.

مسائل هورمونی در لیزر موهای اضافی

  •  آرون گروپس

جلسات لیزر موهای اضافی

در صورتی که بیمار زمینه هورمونی نداشته باشد تعداد جلسات لیزر موهای زائد به طور متوسط پنج تا هفت جلسه می باشد و در بیماران دارای زمینه هورمونی دو برابر این مقدار می باشد اما باز هم بسته به نتیجه بیمار دارد زیرا برخی از بیماران زودتر یا دیرتر به نتیجه مورد نظرشان می رسند.

جلسات لیزر موهای اضافی

موارد منع انجام لیزر مو

  • حاملگی
  • برنزه بودن
  • مصرف برخی دارو

در لیزر نور تک طول موج می باشد لذا عوارض این روش همان عوارض ناشی از نور آن است که شایع نیست و عبارتند از : لک، سوختگی و ایجاد اسکار می باشد.

موارد منع لیزر موهای زائد

نکاتی در رابطه لیزر کردن موها

  • هر چه مو ضخیم و مشکی پوست سفید تر باشد لیزر نتیجه بهتری خواهد داد بنابراین در مورد موهای بور، کرکی و افراد با پوست تیره لیزر توصیه نمی شود و اگر بیمار تمایل به انجام این روش جهت از بین بردن موهای اضافی دارد در ابتدا ناحیه کوچکی به منظور مشاهده نتیجه احتمالی مورد تست قرار گرفته می شود.
  •  در صورتی که در معرض تابش نور خورشید قرار گرفته اید و یا پوست تان را برنزه کرده اید تا زمان برگشت رنگ پوست به رنگ طبیعی از انجام لیزر خودداری نمایید.
  • اگر دچار تبخال های مکرر می شوید حتما پزشک تان را در جریان بگذارید زیرا برای شما چند روز قبل و بعد از لیزر دارو های ضد تبخال تجویز می کند.
  • در زمان انجام لیزر از هر روش دیگری مانند اپیلاسیون که سبب کنده شدن ریشه مو می شود باید خودداری کنید و تنها از تراشیدن مو استفاده نمایید.
  •  در صورت بروز عفونت در محل لیزر باید لیزر موهای اضافی را به تاخیر بندازید و در صورتی که دچار تبخال، جوش چرکی، یا هر نوع عفونت دیگری در محل لیزر شدید به پزشک تان اطلاع دهید.
  • در صورت داشتن سابقه اسکار هیپرتروفیک حتما به پزشک تان اطلاع دهید.
  • اگر ترکیباتی دارای رتینوئیک اسید مثل آکوتان و راکوتان و کرم‌های حاوی ویتامین A و ترکیبات پیلینگ را مصرف کنید پزشک تان را در جریان بگذارید تا لیزر را به تاخیر بندازد.
  • در صورتی که از دارو هایی مانند فنی توئین (داروی صرع)، سیکلوسپرین (داروی بیماران پیوند کلیه)، پنی سیلین و کورتون ها استفاده می کنید به پزشک تان اطلاع دهید.
  •  تا زمانی که ناحیه لیزر دچار التهاب است از انجام فعالیت هایی که سبب تعریق زیاد می شوند خودداری کنید.
  • اگر در ناحیه لیزر تاتو دارید باید بدانید که احتمال کم رنگ شدن و حتی پاک شدن تاتو وجود دارد.
  • بیمار و پزشک هر دو باید از عینک مخصوص استفاده کنند.

نکاتی در رابطه با لیزر موهای زائد

همچنین برای آشنایی با روش های از بین بردن موهای زائد با زردچوبه پیشنهاد می کنیم بر روی لینک کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *