دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ارسال پیامک تکی و انبوه از طریق اینترنت

  • فرهاد هاشمی
  • ۷ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

مدیریت یک شرکت و بیزنس کار چندان ساده‌ای نیست. روزبه‌روز نظریه‌های جدیدی برای بازاریابی و مدیریت کسب‌وکار به وجود می‌آید و اگر نتوانید خودتان را به دانش روز مجهز کنید، رقیبانتان از شما پیشی خواهند گرفت.

در این‌ میان، با وجود تبدیل شدن موبایل به جزء لاینفک زندگی همه افراد جامعه، از بین همه روش‌های بازاریابی، بازاریابی پیامکی مؤثرترین و مقرون به‌صرفه‌ترین نوع جذب و حفظ مشتری است.

بسیاری از مردم در روز شاید حتی نزدیک به صد‌بار به گوشی خود نگاه می‌کنند و اگر شما ارسال پیامک تبلیغاتی داشته باشید، بدون شک آن را خواهند دید و نام شما در ذهنشان ثبت خواهد شد. با مشتری‌هایی که از این طریق جذب می‌کنید، نه‌تنها هزینه‌ای که بابت ارسال پیامک پرداخته‌اید به شما برمی‌گردد بلکه درآمدتان نیز افزایش پیدا می‌کند.

ارسال پیامک تکی و انبوه

حتماً شما هم پیامک‌های تبلیغاتی سایر مؤسسات و شرکت‌ها را دریافت کرده‌اید. کسب‌وکارهایی که تازه شروع به کار کرده‌اند و از طریق ارسال پیامک، جذب مشتری می‌کنند؛ فروشگاه‌هایی که شماره مشتری‌هایشان را گرفته و آن‌ها را از تخفیف‌هایشان مطلع می‌سازند تا مشتری را به خرید دوباره ترغیب کنند؛ مؤسساتی که با ارسال پیامک تبریک تولد مشتریانشان به آن‌ها نشان می‌دهند که چقدر برایشان ارزش قائلند؛ برندهایی که با برگزاری نظرسنجی پیامکی از سلیقه مشتریانشان باخبر می‌شوند و یا با برگزاری قرعه‌کشی از طریق دریافت پیامک حاوی کد محصول خریداری‌شده، مردم را به خرید از برندشان ترغیب می‌کنند.

پس شما هم اگر صاحب کسب‌وکاری هستید، نباید از غافله رقیبان خود باز بمانید. با یادگیری نحوه ارسال پیامک تکی و انبوه از طریق اینترنت، مشتری جدید جذب کنید، مشتری‌های قدیمی خود را حفظ و دوباره به خرید ترغیب کنید و با آن‌ها تعامل داشته باشید تا به برند اول ذهنشان تبدیل شوید.

ارسال پیامک تکی و انبوه

برای اینکه بتوانید به مشتریانتان یا حتی به کسانی که آن‌ها را نمی‌شناسید ولی ممکن است بعدها به مشتریانتان تبدیل شوند، پیامک ارسال کنید باید از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پیامکی، بهترین پنل اس‌ام‌اس را خریداری نمایید. این شرکت‌ها با مخابرات قرارداد دارند و به عنوان نماینده، پنل‌های اس ام اس ارائه می‌نمایند.

ارسال پیامک تکی و انبوه

بنابراین، برای ارسال پیامک تکی یا انبوه از طریق اینترنت، شما نیاز نیست هیچ تماسی با مخابرات بگیرید، بلکه باید پنل پیامکی را از شرکت‌هایی که خدمات پنل پیامکی ارائه می‌دهند، تهیه نمایید. یکی از این شرکت‌های ارائه دهنده سرویس ارسال اس ام اس، “ملی پیامک” می‌باشد که خدمات و امکانات قابل توجهی را با تعرفه‌های مناسب به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

بنابراین اولین قدم برای ارسال پیامک از طریق اینترنت، انتخاب یک شرکت معتبر با پشتیبانی قوی و ۲۴ ساعته است. شرکت “ملی پیامک” علاوه بر پشتیبانی ۲۴ ساعته، به مدت ۳ روز پنل مدنظرتان را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد تا با آن کار کرده و در صورت رضایت کامل از امکانات موجود در پنل، خرید خود را نهایی کنید.

برای خرید سامانه پیامکی برای ارسال پیامک تکی و انبوه در جهت بازاریابی پیامکی کسب‌و‌کار خود ، می‌توانید به وب‌سایت ملی پیامک به آدرس www.melipayamak.com مراجعه کنید، طرح‌ها و تعرفه‌های سامانه ملی پیامک را مشاهده و بر اساس نیاز خود، بسته موردنظرتان را انتخاب نمایید. شما با فعالسازی پنل اس ام اس ملی پیامک در کمتر از یک ساعت، می‌توانید شاهد رشد و توسعه شگفت انگیز کسب‌و‌کار خود باشید.

ارسال پیامک تکی و انبوه

ارسال پیامک انبوه 

از طریق پنل اس ام اس ملی پیامک به راحتی می‌توانید تعداد زیادی پیامک را همزمان ارسال نمایید. البته در پنل، زمانی می‌توانید از گزینه “ارسال پیامک انبوه” استفاده کنید که گیرندگان شما بیش از ۱۰ نفر باشند.

در صورتی‌که بخواهید به مشتریان قبلی خود پیامک ارسال کنید، می‌توانید دفترچه تلفن ایجاد کنید و حتی اگر شماره‌ای در اختیار ندارید با استفاده از بانک اطلاعاتی پنل می‌توانید برای مخاطبان هدف مدنظرتان، پیامک ارسال کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با قابلیت‌های بیشتری در پنل پیامکی آشنا شوید؛

ارسال پیامک به مشتریان فعلی

در صورتی که لیستی از مشتریان خود دارید، می‌توانید شماره آنها را در دفترچه تلفن و یا در قالب یک فایل اکسل، در پنل اس ام اس خود ذخیره نمایید. دفترچه تلفن پنل امکان گروه‌بندی مخاطبین را به شما می‌دهد؛ به طور مثال اگر شما یک باشگاه ورزشی داشته باشید و بخواهید در مورد شروع دوره والیبال به ورزشکارانی که در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند اطلاع‌رسانی کنید، باید از دفترچه مخاطبین، گروه والیبال را انتخاب نمایید. به این منظور به ترتیب زیر عمل کنید:

۱- وارد پنل پیامکی خود شوید؛ روی گزینه «ارسال» کلیک نمایید؛
۲- سپس بر روی «ارسال انبوه» کلیک کنید؛

ارسال پیامک تکی و انبوه

۳- در پایین صفحه، گزینه «ارسال جدید» را انتخاب کنید. پنجره‌ای برای شما باز می‌شود، اطلاعات خواسته‌شده ( متن پیامک و…) را در آن وارد کنید؛

ارسال پیامک تکی و انبوه

۴- بر روی گزینه «مرحله بعد» کلیک کنید. پنجره‌ای حاوی اطلاعات پیامک ارسالی، برای شما باز خواهد شد.

ارسال پیامک تکی و انبوه

۳- در انتها بر روی گزینه «ارسال» کلیک کنید تا پیامک نوشته شده توسط شما به تمام مخاطبانتان ارسال شود.

ارسال پیامک متناظر

فرض کنید مانند مثال قبل، قصد دارید برای افرادی که در کلاس والیبال ثبت‌نام کرده‌اند پیامک ارسال نمایید؛ اما این بار دوست دارید نام فرد گیرنده پیام را در ابتدای پیام بیاورید تا ارتباط نزدیک‌تری با وی احساس شود. در این حالت متن پیام به‌صورت زیر خواهد بود:

[….] عزیز، دوره والیبال مقدماتی که در آن ثبت‌نام کرده‌اید، از تاریخ ۹۸/۱۰/۰۵ آغاز می‌گردد.

یکی دیگر از کاربردهای ارسال پیامک متناظر، زمانی است که قصد دارید برای همه مشتریانتان پیامک بفرستید ولی برای هر کدام کلاسی خاص را معرفی کنید، یک کد تخفیف خاص بدهید و… . در این حالت نیز پیامکی مانند زیر ارسال می‌کنید:

با توجه به اینکه شما بیش از [….] مقدار از فروشگاه ما خرید کرده‌اید می‌توانید از [….] تومان تخفیف برخوردار شوید. به این منظور در خرید بعدی از فروشگاه اینترنتی ما از [….] کد تخفیف استفاده کنید.

برای ارسال پیامک متناظر از طریق اینترنت به‌صورت زیر عمل نمایید:

۱- ابتدا یک فایل اکسل با نام sheet1 تنظیم کنید که در ستون اول شماره‌های تماس مخاطبان/ مشتریانتان و در ستون دوم پیام موردنظر برای ارسال به هریک از آنها درج شده باشد. در سطر اول نیز عنوان هر ستون را یادداشت کنید، چراکه در متن پیامک نخواهد آمد.

۲- وارد پنل کاربری خود شده و از قسمت «ارسال» وارد بخش «ارسال متناظر» شوید.

ارسال پیامک تکی و انبوه

۳- در پنجره‌ای که باز می‌شود، از بخش اول باید شماره‌ای که قصد دارید با آن برای مشتریان پیامک ارسال کنید را انتخاب و در بخش دوم، فایل اکسلی که قبلاً آماده کرده‌اید را بارگذاری کنید، در آخر روی دکمه «ارسال» کلیک کنید.

ارسال پیامک تکی و انبوه

گزینه «ارسال هوشمند» که در سمت راست گزینه «ارسال متناظر» مشاهده می‌کنید نیز کاربرد مشابهی دارد. با این تفاوت که در فایل اکسلی که با نام sheet1 تهیه می‌کنید، ستون اول باید محتوی شماره موبایل مشتریان باشد و متن ستون‌های بعدی را به انتخاب خود و با توجه به متن موردنظرتان مشخص می‌کنید.

ارسال پیامک از طریق اینترنت بر اساس دسته‌بندی پنل

بانک شماره‌های موجود در پنل ملی پیامک، بر اساس موارد زیر طبقه‌بندی شده‌اند:

  1. منطقه و محله (مثلاً شهر تهران، منطقه سعادت‌آباد)
  2. شغل (مثلاً صنف پوشاک)
  3. دارندگان شماره‌های ایرانسل
  4. سن و جنسیت (مثلاً آقایان متولد ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۵)

برای استفاده از هریک از فیلترهای ذکر شده باید در پنل خود باید گزینه «ارسال» را انتخاب کنید. تا تمام دسته بندی‌ها برای شما فعال گردد.

ارسال پیامک تکی و انبوه

 

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، برای ارسال پیامک از طریق اینترنت به افراد ساکن در یک محله مشخص، می‌توانید از بخش‌های «پیامپ»، «منطقه هدفمند» و «کد پستی همراه اول» استفاده کنید. در ادامه کاربرد هریک از این دسته‌ها را شرح خواهیم داد…

  • پیامپ

در روش ارسال پیامپ (ارسال پیامک از روی نقشه) تنها کافیست که شهر مورد نظر خود را از روی نقشه انتخاب کنید. سپس کافیست مناطق مورد نظر خود در آن شهر را از روی نقشه انتخاب کنید. با انتخاب هر محدوده بر روی نقشه، می‌توانید تعداد مشترکین همراه اول و ایرانسل را به تفکیک بر روی نقشه مشاهده نمایید.

ارسال پیامک تکی و انبوه

در واقع، از آنجاییکه ممکن است پیدا کردن کدپستی محدوده‌ی موردنظر و ارسال از ماژول‌های کدپستی ایرانسل و همراه اول برای کاربران کمی سخت به نظر بیاید، در روش پیامپ شما دسترسی به بانک کامل شماره‌های همراه اول و ایرانسل کل کشور به تفکیک کدپستی دارید و می‌توانید به راحتی پیامک‌های خود را به شماره های ایرانسل و همراه اول آن محدوده ارسال کنید.

  • منطقه هدفمند

ممکن است بخواهید پیامک هدفمند خود را برای تبلیغ کسب و کاری که به تازگی به راه انداخته‌اید، استفاده کنید و قصد دارید برای افتتاحیه، به علاقمندان این کار اطلاع دهید. برای این کار باید بر اساس جغرافیا اقدام کنید. اگر در یک شهر کوچک قرار دارد طبیعی است که افتتاح کسب و کار شما برای فواصل دور و شهرهای دیگر اهمیت چندانی ندارد. پس باید از سرویس منطقه هدفمند استفاده کنید. پنل اس ام اس ملی پیامک، به سرویس منطقه هدفمند نیز مجهز است و از این بابت می‌توانید با خیال راحت، اقدام کرده و از هدر رفتن هزینه‌ها جلوگیری کنید.

در این قسمت بر اساس کد پستی، شهر و منطقه مورد نظر انتخاب می‌شود. برای استفاده از این بخش نیازی نیست که شما کد پستی منطقه موردنظرتان را بدانید. بلکه در پنل از طریق نقشه برای شما نمایش داده می‌شود.
بعد از انتخاب شهر مدنظر از روی نقشه، یک فهرست برای شما باز می‌شود که در آن هم می‌توانید منطقه خاصی در آن شهر را انتخاب کنید و هم قادرید که شاغلان یک صنف خاص در آن شهر را انتخاب کرده و پیامتان را برای ایشان ارسال کنید.

  • کد پستی

پیامک را از طریق کد پستی نیز می‌توان ارسال کرد. ارسال پیامک از طریق کد پستی به دو روش قابل انجام است. روش اول از طریق کد پستی همراه اول و روش دوم از طریق کد پستی ایرانسل.

ارسال پیامک تکی و انبوه

برای استفاده از این بخش باید ارقام ابتدایی کد پستی منطقه هدف خود را بدانید و در پنجره‌ای که باز می‌شود وارد نمایید. به‌این‌ترتیب پیامک شما برای دارندگان سیم‌کارت همراه اول و ایرانسل منطقه انتخابی شما ارسال می‌شود.

  • BTS

سرویس مفید دیگری که برای ارسال پیامک در نظر گرفته می‌شود بر اساس منطقه BTS است. در این روش، پیامک از طریق دکل مخابرات ایرانسل به شماره افرادی که در منطقه مورد نظر سکونت دارند ارسال می‌شود. این نوع پیامک، به دلیل نزدیکی افراد به محل کسب‌و‌کار، ممکن است نتایج بهتری نسبت به دیگر نمونه‌های ارسال پیامک تبلیغاتی داشته باشد.

بخش کد پستی ایرانسل مانند بخش کد پستی همراه اول کار می‌کند، اما BTS به‌جای استفاده از کد پستی، از دکل‌های مخابراتی ایرانسل برای ارسال پیامک استفاده می‌کند.
مثلاً شما دکل مخابراتی ایرانسل نزدیک به فروشگاه خود را از روی نقشه انتخاب می‌کنید و پیامتان را به تمامی مشترکان ایرانسل که از آن دکل مشخص آنتن می‌گیرند ارسال می‌کنید. توجه داشته باشید شماره‌هایی که از هر دکل مخابراتی آنتن می‌گیرند هر ۱۰ تا ۱۵ روز یک‌بار و در نیمه‌شب به‌روزرسانی می‌شوند و به همین خاطر اکثراً متعلق به ساکنین منطقه هستند.

  • سن و جنسیت

برخی زمینه‌های کاری مربوط به جنسیت یا طیفی خاص هستند. برای مثال فروش مانتو و تخفیف‌های مربوط به آن مختص به خانم‌هاست. بر این اساس، ارسال پیامک برای این نوع فروش، باید بر اساس، جنس تعیین شده و برای خانم‌ها ارسال شود.

برای ارسال پیامک هدفمند از نوع ارسال سن و جنسیت از طریق پنل اس ام اس ملی پیامک، به جامعه هدفی که دارای سن خاصی باشد، ابتدا باید شهر مورد نظر خود را انتخاب کرده و بازه زمانی ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۵ را مشخص کنید. پس از آن جنسیت مورد نظر آقا یا خانم را انتخاب کرده و بر اساس آن اقدام به ارسال پیامک می‌کنید.

ارسال پیامک تکی و انبوه

ارسال پیامک تکی از طریق اینترنت

معمولاً ارسال پیامک تکی از طریق اینترنت به‌صورت تعاملی بین کاربران یا مشتریان و کسب‌و‌کارها صورت می‌گیرد؛ مثلاً برای ارسال پیامک‌های مناسبتی، نوبت‌دهی به مراجعان و یا ارائه اطلاعات درخواستی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از انجایی که پیامک‌های این چنینی که از سمت کسب‌و‌کارها ارسال می‌شوند به صورت سیستمی هستند، باید برای شگفت‌زده کردن مشتری، کاری کنید که به نظر بیاید که این پیامک فقط مختص شخص ارسال شده است. خارج از کلیشه‌های مرسوم همیشگی باشد و بتوان برای چند ثانیه هم که شده مشتری را خوش‌حال کرد.

به عنوان نمونه شما می‌توانید به کمک وب سرویس اس ام اس ملی پیامک، سیستم خود را به شکلی تعیین کنید که در تاریخ تولد مشتری یک کد تخفیف مختص وی در سیستم تعریف شده و به صورت خودکار از طریق پیامک برای شماره تلفن وی ارسال شود. در این صورت کد تخفیفی که با نام مشتری همسان باشد حس بهتری در وی ایجاد کرده و نشان می‌دهد که به وی اهمیت می‌دهید. در ادامه شما را با چند کاربرد مهم در ارسال پیامک تکی از طریق پنل ملی پیامک آشنا خواهیم نمود.

  • ارسال پیامک‌های مناسبتی از طریق پنل

حتماً شما هم پیامک‌های تبریک تولد بانک‌ها و تبریک فرارسیدن سال نو و… را دریافت کرده‌اید. سیستم ارسال پیامک یا پنل اس ام اس این مراکز طوری تنظیم می‌شوند که در تاریخی خاص، برای مشتری مورد نظر پیامک از پیش تعیین شده ارسال می‌نمایند. علاوه بر این، شما می‌توانید با این قابلیت سامانه پیامکی برای یادآوری تمدید خدمات و… برای مشتریانتان استفاده و برای آنها پیامک تکی ارسال نمایید.

برای استفاده از این امکان پنل ملی پیامک، باید از منوی بالای صفحه پنل، وارد بخش «ابزار ویژه» شوید و سپس «پیامک‌های مناسبت» را انتخاب نمایید:

ارسال پیامک تکی و انبوه

  • نوبت‌دهی از طریق پنل ارسال پیامک

در اولین منوی بالای صفحه که گزینه ارسال نیز در آن قرار دارد، بخشی می‌بینید به نام «ابزار ویژه». نوبت‌دهی در این قسمت قرار گرفته. برای استفاده از قابلیت نوبت‌دهی از طریق پیامک، وارد بخش ابزار ویژه شده و روی گزینه نوبت‌دهی که در زیر منوی اول باز می‌شود کلیک کنید. سپس در پنجره‌ای که باز می‌شود باید روزها و ساعت‌هایی که امکان رزرو نوبت برای مشتریان وجود دارد را مشخص نمایید. در نهایت بر روی گزینه «درج جدید» کلیک نمایید.

ارسال پیامک تکی و انبوه

  • ارائه اطلاعات درخواستی مشتریان

در منوی «ابزار ویژه» دو گزینه برای ارائه اطلاعات درخواستی وجود دارد: یکی «منشی» و دیگری «تحلیل‌گر». در ادامه کارکرد هریک از این دو را توضیح می‌دهیم…

– منشی

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار پنل ملی‌پیامک “منشی هوشمند” آن است. منشی هوشمند ابزاری است که قرار است برای مشتریان شما پیامک‌هایی را به عنوان پاسخ درخواستشان ارسال کند. اما چگونه اینکار را انجام می‌دهد؟

تصور کنید شما یک کلینیک دندان‌پزشکی دارید و می‌خواهید مشتریان شما بتوانند از طریق سامانه پیامکی از نوبت بعدی مراجعه، هزینه‌های درمان و رزرو مطلع شوند. برای هر کدام از گزینه‌ها باید یک کد مشخص کنید مثلا “۱”، “۲” و “۳”.

برای استفاده از منشی هوشمند شما به یک فایل اکسل نیاز دارید که تمام اطلاعاتی که قرار است برای مشتریان پیامک کنید، در ستون‌های متفاوت فایل اکسل وارد شوند. مثلا در همین مثال در یک ردیف به ترتیب نام و نام خانوادگی شخص/ وقت مراجعۀ بعدی هر شخص/ هزینۀ درمان او/ نحوۀ رزرو را در فایل اکسل وارد می‌کنید.
حالا یک پیامک برای مشتریان خود ارسال می‌کنید که در صورت تمایل به اطلاع یافتن از نوبت بعدی، مانده حساب درمانی و اطلاع یافتن از رزورها به ترتیب کدهای “۱”، “۲” و “۳” را ارسال کنند. با ارسال کد،متناسب با هر کاربر پیامکی که شما تنظیم کرده‌اید توسط منشی هوشمند ارسال برای کاربر شما ارسال خواهد شد.

– تحلیل‌گر

تحلیلگر” یکی از پرکاربردترین امکانات پنل ملی ‌پیامک محسوب می‌شود. ابزار تحلیلگر به شما این امکان را می‌دهد که برای کاربران یا مشتریان خود یک کلمه یا کلیدواژه تعریف کنید (مثلا عدد ۱). مشتریان شما با ارسال این کلیدواژه می‌توانند در خبرنامۀ پیامکی شما عضو شوند و در پاسخ یک پیامک عضویت از سامانۀ شما دریافت کنند. این فرایند توسط ماژول تحلیلگر انجام می‌شود.

ارسال پیامک تکی و انبوه

اکنون که با روش‌ ارسال پیامک تکی و انبوه از طریق اینترنت آشنا شدید، همین الآن دست به‌کار شوید و با خرید پنل پیامکی از یکی از بهترین شرکت ارائه‌دهنده پنل پیامکی، مشتریان بالقوه خود را از وجود کسب‌و‌کارتان مطلع سازید.
پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به وبسایت ملی پیامک به ادرس www.melipayamak.com و یا تماس با کارشناسان تیم ملی پیامک با شماره گیری ۶۳۴۰۴-۰۲۱ داخلی ۱، از امکانات بی نظیر سامانه پیامکی ملی پیامک در جهت برندینگ و توسعه کسب‌و‌کارتان بهره ببرید.

مجری این رپورتاژ آژانس بازاریابی نوین است

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *