دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تقویت آنتن دهی موبایل با ۱۰آموزش متفاوت و کاربردی

  • ندا خوشرو
  • ۶ دی ۱۴۰۲
  • ۰

در این مطلب روش هایی برای تقویت آنتن دهی موبایل را به شما همراهان عزیز و گرامی معرفی خواهیم کرد که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید و بتوانید آنتن دهی تلفن همراه خود را افزایش دهید.

در همه مناطق تخت پوشش اپراتورهای تلفن همراه حتی نقاط کور نیز آنتن دهی وجود دارد ولی در این قسمت ها برقراری تماس یا ارسال پیام یا غیر ممکن است یا با دشواری هایی همراه می باشد که در این صورت راهکارهایی برای تقویت آنتن دهی موبایل وجود دارد و شما می توانید با به کارگیری این راهکارها تا حدودی این مشکل را برطرف سازید.

روش هایی برای تقویت آنتن دهی موبایل

اغلب افراد با قطع و وصل شدن آنتن تلفن همراه خود دچار معضل می شوند و تصور می کنند هیچ راهی برای تقویت آنتن دهی موبایل وجود ندارد در صورتی که امروزه این مشکل تا حدودی حل شده است و شما می توانید به راحتی آنتن دهی تلفن همراه خود را تقویت نمایید. در مطالب قبلی افزایش برد وای فای و ردیابی گوشی دزدیده شده و آموزش اتصال گوشی به تلویزیون را مشاهده کردید در ادامه با راهکارهایی برای تقویت آنتن دهی موبایل آشنا خواهید شد.

آموزش تقویت آنتن دهی موبایل

  • راهکارهای تقویت آنتن دهی تلفن همراه

۱. جا به جا شدن مکان

در اکثر مواقع مکانی که در آن قرار دارید باعث ضعیف شدن آنتی گوشی شده و در نتیجه آنتی دهی ضعیف می شود به خصوص در مورد اتصال به دیتای گوشی این موضوع وجود دارد از این رو. می توان گفت معمولاً مکان تاثیر زیادی بر روی آنتن دهی دارد و همچنین در برخی موارد اشیا و یک سری متریال ها مانع آنتی دهی مطلوب می شود از این رو، راهکار مناسب به منظور تقویت آنتی گوشی جا به جایی مکان فعلی و رفتن به مکانی بهتر است که محیط های باز، طبقات بالاتر و یا نزدیک شدن به پنجره در اکثر موارد کمک زیادی به تقویت آنتن دهی می کند و همچنین در زمانی که از شبکه تلفن همراه استفاده می کنید اگر در آنتن دهی مشکلی ندارید از زیاد جا به جا شدن و مدام راه رفتن خودداری نمایید.

۲. برداشتن قاب گوشی

از دیگر راهکارهای مفید و موثر به منظور تقویت آنتی دهی موبایل برداشتن قاب گوشی می باشد زیرا، در برخی موارد قاب گوشی تاثیر منفی بر روی آنتی دهی دستگاه و دریافت سیگنال کافی دارد که با برداشتن قاب دستگاه می توانید کیفیت سیگنال ها و آنتی دهی گوشی را بررسی نمایید که معمولاً این روش کمک زیادی به تقویت آنتی می کند.

۳. تماس از طریق بستر وای فای 

این روش امکانی را فراهم می کند که شما می توانید با اتصال به یک شبکه وای فای سیگنال های مخابراتی را دریافت نمایید. برای استفاده از این امکان اپراتور مورد استفاده شما باید سرویس تماس از بستر وای فای را برای کاربران خود فراهم کرده باشد و تلفن همراه تان نیز این امکان را پشتیبانی کند و شما می توانید یک مودم مجهز به وای فای را در منزل یا محل مورد نظر خود تحت پوشش وای فای قرار دهید و تماس هایتان را به کمک وای فای انجام دهید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

توجه داشته باشید که اغلب تلفن های هوشمند از این امکان پشتیبانی می کنند و شما می توانید در قسمت تنظیمات وای فای خود به دنبال wifi calling بگردید و مطمئن شوید که تلفن همراه تان از این امکان پشتیبانی می کند یا خیر ؟

تقویت آنتن گوشی

اگر شما کاربر سیستم ios می باشید برای استفاده از سرویس های تماس از بستر وای فای می توانید در آیفون خود مسیر های setting / phone / wifi calling را دنبال نمایید.

تقویت آنتن موبایل

در قسمت بعدی نیز از شما یک آدرس خواسته می شود که تنها مختص کاربران آیفون در آمریکا می باشد و از آنجایی که ردیابی کردن از طریق سیگنال تماس گیرنده از طریق تماس از بستر وای فای امکان پذیر نمی باشد کاربران آمریکایی باید آدرسی را در این قسمت وارد نمایند که در صورت تماس با شماره تلفن های اضطراری امکان دسترسی به آن ها به راحت ترین شکل ممکن فراهم باشد.

تقویت آنتن دهی تلفن همراه

۴. نصب تقویت کننده برای آنتن دادن موبایل 

اگر تلفن همراه شما از سرویس تماس از طریق وای فای پشتیبانی نمی کند یا جزء کاربران مقیم خارج از کشور نمی باشید می توانید به کمک نصب یک تقویت کننده سینگال در نقاط کور آنتن دهی ، مشکل دریافت کردن سینگال های مخابراتی را برطرف نمایید.

تقویت کننده آنتن دستگاهی است که با اتصال به روتر وای فای سیگنال مسافت کوتاه را مخابره می کند و آنتن دهی محل مورد نظر را به حداکثر می رساند. برخی از این تقویت کننده ها برای کاربران اپراتورهای خاص طراحی می شوند و برخی دیگر نیز قادر هستند تا چند اپراتور را به طور همزمان تحت پوشش خود قرار دهند.

تقویت کننده آنتن موبایل

۵. استفاده از تماس های صوتی یا تصویری شبکه های مجازی 

با کمک شبکه وای فای و استفاده از اپلیکیشن ها می توانید تماس های تصویری یا صوتی خود را به راحتی برقرار سازید و از شر آنتن دهی های ضعیف گوشی یا قطع و وصل شدن های مکرر خلاص شوید.

۶. جلوی آنتن دهی موبایل خود را نگیرید. 

قبل از اینکه نسل گوشی های هوشمند به بازار بیایند گوشی های موبایل دارای آنتن های خارجی بودند که این آنتن ها نقش زیادی را برای دریافت و ارسال سیگنال ایفا می کنند. در گوشی های امروزی آنتن ها در داخل دستگاه قرار می گیرند و شما با در دست گرفتن موبایل خود در حالت افقی جلوی آنتن را می گیرید و بهتر است شما گوشی را در حالت عمودی قرار بگیرید تا از بلاک شدن آنتن جلوگیری شود.

تقویت آنتن گوشی موبایل

۷. افزایش آنتن دهی موبایل با تعیین کردن محل نزدیک ترین برج تلفن همراه 

دانستن مکان نزدیک ترین برج آنتن دهی موبایل در زمان کاهش آنتن دهی می تواند به افزایش آنتن دهی موبایل شما کمک نماید هر چقدر به برج نزدیک تر باشید قدرت آنتن تلفن همراه بیشتر می شود.

توجه داشته باشید که موبایل شما بهترین وسیله برای پیدا کردن قدرت سینگال می باشد. سیگنال های موبایل با واحد دسی بل اندازه گیری می شوند و سطح سیگنال همه اپراتورهای تلفن همراه بین ۵۰- و ۱۲۰- دسی بل می باشد که ۵۰- به عنوان بهترین قدرت آنتن دهی می باشد و ۱۲۰- به عنوان مرگ آنتن دهی است.

در گوشی همراه خود db را پیدا نمایید و جایی که عددی نزدیک به ۵۰- را مشاهده کردید بهترین آنتن دهی را در آنجا خواهید داشت. برای پیدا کردن db در در آیفون می توانید :

۱. به قسمت phone mode بروید.

۲. شماره *#۱۲۳۴۵#۳۰۰۱* را شماره گیری نمایید.

تقویت آنتن موبایل

۳. با این کار وارد حالت تست خواهید شد.

تقویت دهی آنتن موبایل

۴. قسمت نوتیفیکیشن را پایین بکشید که db را می توانید در قسمت چپ نوتیفیکشن مشاهده نمایید.

آنتن موبایل را چگونه تقویت نماییم ؟

دسترسی برای کاربران اندورید نیز به صورت زیر می باشد :

۱. به قسمت تنظیمات بروید و بخش general را باز نمایید.

۲. در این مرحله از تقویت دهی آنتن موبایل به کمک db ، به قسمت about phone بروید.

تقویت کننده آنتن گوشی

۳. network و status را باز نمایید و در این قسمت مقدار db را ببینید سپس با قدم زدن در مکانی که قرار دارید می توانید بهترین مکان را برای دریافت سینگال بهتر پیدا نمایید که معمولا سینگال های خوب بین ۵۰- و ۹۰- می باشند.

راهکارهایی برای تقویت آنتن موبایل تقویت کننده آنتن موبایل

۸. کاربرد حالت پرواز (هواپیما) برای تقویت آنتن دهی گوشی

در برخی مواقع که آنتن دهی ضعیف بوده و یا به کلی قطع می شود، می توانید از حالت هواپیما استفاده کنید و با قرار دادن گوشی تان در این حالت می توانید به نوعی آنتن دهی را بازیابی و تقویت نمایید.

از این رو در موقعیت هایی که با انتن ضعیف و کم دستگاه مواجه می شوید یا اینکه انتن  گوشی به طور مداوم قطع و وصل می شود، می توان با استفاده ازحالت پرواز یا هواپیما گوشی, در موارد بسیاری این مشکل را برطرف کرده و انتن موبایل خود را تقویت کنید.

۹. گوشی خود را ریست کنید.

روش دیگری برای تقویت آنتن دهی گوشی، ریست کردن آن می باشد، برای این منظور باید تمامی تنظیمات شبکه دستگاه را پاک کنید تا همه تنظیمات به حالت اولیه برگردد و مجدداً تنظیمات را اعمال نمایید.

روش های آنتن دهی موبایل

حال برای ریست کردن گوشی می توانید در بخش تنظیمات از گزینه Reset network settings استفاده کنید، بعد از انجام این کار در اغلب موارد آنتن دهی دستگاه بهتر خواهد شد.

۱۰. شبکه های دستی را انتخاب کنید.

یک شیوه دیگر برای تقویت آنتن موبایل، انتخاب دستی شبکه موبایل می باشد، البته این مورد را می توان تنها به منظور تقویت آنتن دهی گوشی های اندرویدی انجام داد.

در این روش باید به شکل دستی، شبکه های موجود برای سیم کارت های دستگاه را جستجو و انتخاب نمایید.

حال به منظور دسترسی به شبکه های جستجو شده می توان ابتدا در بخش تنظیمات دستگاه بر روی قسمت Find Mobile Networks  کلیک کنید و سپس گزینه Network operation را انتخاب کنید، دراین صورت اجازه خواهید داد که لیست شبکه های موجود جستجو و نمایش داده شود و در ادامه می توانید شبکه های دستی را انتخاب نمایید.

ترفند افزایش آنتن دهی موبایل

در این مطلب با روش هایی برای افزایش آنتن دهی موبایل آشنا شدید که امیدواریم با کمک این روش ها بتوانید مشکل قطع و وصلی آنتن موبایل خود را تا حدودی کاهش دهید.

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *