دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آموزش افزایش برد وای فای با روش های ساده در منزل

  • محسن محمدی
  • ۱ مرداد ۱۴۰۲
  • ۰

امروزه اکثر افراد در منازل و محیط کار خود از اینترنت های بی سیم استفاده می کنند. که همواره به فکر افزایش برد وای فای خود می باشند. ما در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم تا افراد بتوانند در صورت لزوم استفاده کافی را از آن ببرند.

با توجه به این که استفاده از شبکه های وای فای به یک از ساده ترین و سریع ترین راه های اتصاف به اینترنت می باشد. امروزه شاهد گسترش استفاده کنندگان از این تکنولوژی می باشیم. اما یکی از مواردی که همواره برای استفاده کنندگان از آن قابل توجه است افزایش برد وای فای و راه های ممکن برای این اقدام می باشد. ما در این مقاله سعی داریم به مهمترین راهها برای افزایش برد وای فای در منزل و محیط کار بپردازیم که از علاقه مندان دعوت می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشند.

افزایش برد وای فای و مهمترین راه های آن

راه زیاد کردن پهنای باند اینترنت

در صورتی که شما هر یک از کارهایی که در زیر بیان شده است را انجام دهید برد شبکه وای فای شما به اندازه قابل توجه ای افزایش خواهد یافت.

قرار دادن روتر در محل مناسب

برد وای فای را چگوه بالا ببریم

برای این که مودم شما بهتری کارایی ممکن را داشته باشد باید آن رادر بخش مرکزی منزلتان قرار داده و آنتن های این وسیله پرکاربرد در زندگی امروزه را در حالت عمودی قرار دهید. و دقت داشته باشید از وجود هر گونه مانع در برابر آن مانند دیوارها و وسایل مختلف جلوگیری به عمل آید تا بتوانید از این مودم خود بهترین بهره را ببرید.

استفاده از به روز ترین فناوری شبکه وای فای

یک از مهمترین راه کارها برای افزایش برد شبکه وای فای استفاده از سخت افزاری به روز می باشد تا بتوانید حداکثر سرعت را داشته باشید. شما علاوه بر مودمی که از آن استفاده می کنید باید گجتی که از آن برای متصل شدن به مودم مورد کاربرد قرار می گیرد از استاندارد های روز پشتیبانی کند تا بتوانید حداکثر سرعت را داشته باشید.

پیدا کردن مناسبترین کانال رادیویی

افزایش برد وای فای

  •  آرون گروپس

در صورتی که در اطراف شما روتر های فراوانی وجود دارد ممکن است تداخل امواج به وجود آید که همین موضوع باعث می شود سرعت اتصال شما کاهش یابد. با توجه به این که روتر های موجود در بازار در کانال های متفاوتی کار می کنند شما باید بهترین گزینه را انتخاب کنید که امر میسر نمی شود جز با استفاده از ابزارهایی مانند Wi-Fi Stumbler یا Wi-Fi Analyzer.

جلوگیری از دزدیده شدن پهنای باند برای افزایش برد وای فای

حتی اگر شما پیچیده ترین رمزها را نیز بر روی مودم های خود قرار دهید باز هم امکان هک شدن آنها توسط افراد دیگر وجود دارد ( آموزش تغییر رمز وای فای). بهترین راهها برای جلوگیری از هک شدن پسورد مودم خاموش کردن قابلیت wps می باشد و همچنین استفاده از مک آدرس هایی که در مودم می توان تنظیم نمود.

کنترل انواع اپلیکیشن های پر مصرف

افزایش برد وای فای

شما با تنظیم قابلیت های QOS یا Quality of Servise می توانید پهنای باند مورد نظر خود را به اپلیکیشن های مورد نظر خود اختصاص دهید. تا در هنگام استفاده از آنها با دیگر نرم افزارهایی که از پهنای باند اینترنت استفاده می کنند تداخل به وجود نیاید و این نرم افزار های مد نظر شما بتوانند پهنای باند مورد نیاز خود را به راحتی کسب کنند و سرعت استفاده شما از اینترنت کاهش نیابد.

امکان تداخل با سایز لوازم الکتریکی را کاهش دهید

شما باید بدانید که وسایل دیگری نظیر تلفنها، دستگاه های مایکروویو و … می توانند تداخل امواج با روتر شما ایجاد کنند که شما باید بهترین مکان را برای جلوگیری از این تداخل پیدا کرده و روتر خود را در محل مناسب قرار دهید. یا از وسایل نامبرده شده به گونه ای دیگر استفاده نمایید.

بالا بردن محدوده پوشش برای افزایش برد وای فای

افزایش برد وای فای

شما با استفاده از انواع روش های دست ساز همانند آنچه که در تصویر دیده می شود می توانید محدوده پوشش دهی برد وای فای را افزایش دهید که معمولا برای این کار از ورق های آلومینیوم استفاده می شود.

روتر خود را به طور مرتب ریبوت کنید

برای افزایش برد وای فای یکی دیگر از راه کارهایی که می شود نام برد این است که هر از چند گاهی روتر خود را ریبوت کنید تا بتوانید سرعت بیشتری برای دست یابی به داده های فضای مجازی داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *