دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با مکان های دیدنی ونیز ایتالیا شهر رویایی رو آب

  • مریم صبوری
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

مکان های دیدنی ونیز؛ افراد زیادی به مقاصد متفاوت و جاهای دیدنی ونیز می‌روند ونیز خیابان ندارد و تنها با قایق یا یک گاندولا اجاره می کنند و ساختمان‌های زیبا در کنار مسیرهای اصلی را می بینند. ونیز بناهای تاریخی با معماری بی‌نظیری دارد که چشمان شما را خیره خواهند کرد.

ونیز شهری بسیار رویایی در شمال جزیره ایتالیا است که روی آب قرار دارد و بر روی کانال های آن هیچ زمینی وجود ندارد. ونیز همچون رم و فلورانس و … از شهرهای گردشگر پذیر ایتالیا و جهان است که سالانه افراد زیادی به این شهر سفر می کنند. در این شهر جشنواره ها و کارناوال هایی با رویدادهای مهم هنری و فرهنگی صورت می گیرد. در ادامه مطلب با مکان های دیدنی ونیز با ما همراه باشید.

گردشگری رمانتیک شهر ونیز

مکان های دیدنی ونیز ایتالیا

ونیز یکی از زیبا ترین و رمانتیک ترین شهر های روی آب است که سالانه میلیون ها توریست و گردشگر به ایتالیا سفر می کنند تا این میراث جهانی را از نزدیک ببینند. این شهر یکی از جاذبه های اصلی کشور ایتالیا به شمار می رود که علاقه مندان برای بازدید جاذبه های تاریخی و طبیعی و هنری اش جذب می شوند و پس از اخذ ویزای توریستی ایتالیا عازم این کشور اروپایی می گردند. ونیز بزرگ ترین شهر بدون خودروی جهان است که در آن هیچ اثری از دود، ترافیک، اتومبیل ها و کامیون ها پیدا نمی کنید که تنها وسیله حمل و نقل در این شهر آبی قایق است.

از جمله مکان های دیدنی ونیز؛ بازار ها، میدان ها، پل ها، کلیساها، کانال های آب و موزه های تاریخی در این شهر است. شهر ونیز به علت زیاد بودن آثار تاریخی و هنری و معماری در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. نکته جالب این است که حتی آتش نشان ها و پلیس ها هم در با قایق موتوری در شهر تردد دارند.

گردشگری مکان های ونیز

میدان و کلیسای سن مارکو

میدان سنت مارک یکی از مهم ترین مکان های توریست پذیر ونیز می باشد و یکی از حواریون عیسی مسیح به نام سن مارکو در این میدان دفن گردیده که به نام مارکوپولو جهان گرد نام گذاری شده است. کلیسای سن مارکو در میدان سنت مارک قرار دارد که محل جمع شدن مردم و مهم ترین میدان میدان ونیز می باشد. کلیسای سن مارکو به عنوان نماد شهر ونیز محسوب می شود که از بلندترین برج ناقوس با ارتفاع ۹۹ متر است.

  •  آرون گروپس

شهر چشم نواز ونیز

کلیسای سن ویدال و موسیقی ونیزی

از جاذبه های توریستی ونیز که افراد بسیاری را برای کنسرت هایش به شهر ونیز می کشاند. گروه موسیقی ونیز با اجرای قطعات ویوالدی از سال ۱۹۸۷ تا اکنون است که هیچ رقیبی ندارد. نوازندگان این گروه همگی از حرفه ای ترین نوازندگان سازهایی منتخب می شوند که معمولا بتواند از تمام سازه هایش در اجرای موسیقی کمک بگیرد و تسلط کافی داشته باشد.

مکان زیبا و دل نشین ونیز

پل افسون ها

یکی از پرطرفدارترین نقاط دیدنی در ونیز است که در ردی رودوخانه ریو دی پالاتزو قرار گرفته است. این پل تاریخی جذاب از عاشقانه ها و تراژدی های زیادی حکایت می کند. پل سر پوشیده و سفید رنگ افسون ها علاوه بر تاریخ و معماری زیبا جایگاه ویژه ای در افسانه های عاشقانه دارد.

سالن اپرا ونیز

خانه ی اپرای تاریخی ونیز همچنان یک مکان جالب و پر طرفدار برای ونیزی ها است که مانند یک جعبه جواهر با توردوزی مخمل و جواهرات فراوان به چشم می خورد. لوستر های سنگین و طلایی و معماری و طراحی فوق العاده آن بازدیدکنندگان فراوانی را به حضور می خواند. در روز های عصر طلایی موسیقی کلاسیک ایتالیا که شامل اجرای باله و اپرا و موزیکال می شود است.

گردشگری ونیز

گراند کانال ونیز

توریستی ترین جای ممکن است که با سوار گوندولاهای سنتی ونیزی یک جای به یاد ماندنی تجربه می شود. این یکی از شاه راه های ارتباطی شهر ونیز می باشد که دو طرف آن با بناهای کلاسیک و ساختمان های باشکوه احاطه می شود. ونیزی ها این کانال معروف را بلوار اصلی شهر می دانند چون که میدان سن مارکو و نقاط اصلی پل و قطار آبی به هم متصل هستند. این ساختمان افسانه ای و زیبا طوری طراحی شده که هر بیننده ای را به خودش جذب می کند.

پل ریولتا

مکان های دیدنی ونیز؛ این پل معروف جز ۴ پل قدیمی است که به دلیل معماری و رنگ سفیدش برای گرفتن عکس های رمانتیک مناسب می باشد. پل ریولتا در قرن ۱۶ میلادی ساخته شده که نخستین پل بر روی کانال گراند به شمار می رود. برای رفتن به این محل زیبا کفش های راحتی بپوشید چون از شدت زیبایی و شلوغی ساعت ها برای دیدنش زمان می برد.

دیدنی های ونیز

مجموعه پگی گوگنهایم

این مجموعه مورد علاقه افرادی است که آشنایی کامل با هنر و مدرن و سورئال دارند که آثار زیادی از هنرمندان بزرگ و پیشکسوتان معروف مانند: پیکاسو، مگریت، جیاکومتی، ماکس ارنست و جکسون پولاک به نمایش گذاشته اند. این ساختمان با همان معماری که سفارش شد در قرن ۱۸ میلادی به طور کامل به پایان نرسید. در جهت بازدید باغ ها و فروشگاه های آثار هنری دارد.

آرسنال

آرسنال یکی از دیدنی ترین نقاط ونیز است که در گذشته بزرگ ترین کارخانه کشتی سازی جهان بوده است. شهر ونیز قدرت دریایی خود را مدیون کمک های این کارخانه کشتی سازی است که امروزه جز مناطق دیدنی ونیز به شمار می رود و گردشگران به آن جا می روند.

ونیز شهری روی آب

مورانو

یکی دیگر از مکان های دیدنی ونیز تنها با سوار شدن بر گوندولاهای سنتی و کشتی های تفریحی و عبور از تالاب به سمت مورانو که منزل شیشه گران معروف ونیزی می باشد جذابیت سفر را بیشتر خواهد کرد. در دو طرف این کانال پر از ویترین ها و استودیو های شیشه ای است که در آن جا زیورآلات و آثار هنری با انواع قیمت ها پیدا می شود. خرسندیم که در این مطلب با مجله آرگا همراه ما بودید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *