دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

سرد شدن رابطه عاشقانه چه دلایلی دارد؟ و چگونه دوباره روابطمان را گرم کنیم؟

  • بهار خوشرو
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
  • ۰

در این مطلب دلایل سرد شدن رابطه عاشقانه را در اختیار شما همراهان عزیز قرار خواهیم داد و در مورد چگونگی رفع آن و گرم ساختن مجدد رابطه توضیحاتی را بیان خواهیم نمود. شما دوستان با مطالعه این مطلب می توانید رابطه عاشقانه تان را پایدار نمایید.

انسان سرشار از احساس است و خلقتش به گونه ای می باشد که به جنس مخالف خود گرایش دارد ، هنگامی که این جاذبه اتفاق می افتد و چراغ عشق روشن می شود رابطه ای متقابل ایجاد خواهد شد که اگر از آن مراقبت نشود منجر به سردی رابطه عاشقانه خواهد شد.

دلایل سرد شدن رابطه عاشقانه

رابطه عاشقانه یک رابطه دو طرفه است که هر کدام از طرفین باید برای آن ارزش قائل شوند. هر رابطه ای در ابتدا گرم و آتشین است و هیجان های اولیه مانع از این می شوند که کمبودها دیده شود. به مرور زمان ویژگی های شخصیتی پررنگ می شوند و موضوع تفاهم به میان می آید که فقدان تفاهم و درک متقابل موجب سرد شدن رابطه عاشقانه می شود. در ادامه به برخی از دلایلی که باعث سردی یک رابطه می شوند اشاره می کنیم .

توجه به خصایص شخصیتی در رابطه

  • تمرکز زیاد بر حاشیه ها

هنگامی که با فردی وارد رابطه می شوید مانند این است که درون یک دنیای متفاوت و ناشناخته پا می گذارید چرا که هر انسانی احساسات ، شخصیت ، خاطرات و عقاید منحصر به فردی دارد. برای اینکه مکمل او شوید لازم است او را بپذیرید و به دنیای او احترام بگذارید. اصل یک رابطه را درک و فهم متقابل تشکیل می دهد ، بنابراین تمرکز زیاد روی طرز رفتار و عیب جویی و انتقاد مکرر که حواشی رابطه هستند و پررنگ نمودن آنها باعث می شود که به تدریج شاهد سرد شدن رابطه عاشقانه خود باشید. توجه زیاد به حواشی و موضوعات بی ارزش فقط باعث اتلاف وقت و انرژی می شود اگر ادامه پیدا کند بی شک قطع رابطه را به دنبال دارد.

تاثیر تمرکز بر حاشیه ها در رابطه

 چگونگی رفع این دلیل و گرم نمودن رابطه : یکی از اصول رابطه این است که اگر به دنبال دریافت عشق و محبت هستید در ابتدا خودتان عشق بورزید و ابراز احساس نمایید تا بتوانید عواطف مخاطب خود را بشناسید و به او کمک کنید تا با شما بیشتر آشنا شود ، در این مورد نیز باید از ابراز علاقه زیاد و افراطی بپرهیزید زیرا نتیجه ای معکوس خواهد داشت. صمیمیتی که در نتیجه شناخت حاصل می شود از ایجاد بسیاری از سوء تفاهم ها و کشمکش ها جلوگیری خواهد کرد و به مرور آرامش را در پی خواهد داشت که هدف اصلی هر رابطه ای می باشد و آن را جدایی ناپذیر می کند ، بنابراین به جای انتقادهای نابجا و بهانه گیری سعی کنید خصوصیات شخصیتی یکدیگر را مورد توجه قرار دهید.

عدم درک متقابل در رابطه

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز
  • انکار مشکلات و فرار از آنها

در هر رابطه ای فراز و نشیب های زیادی وجود دارد زیرا وقتی دو فرد با شخصیت هایی متفاوت با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند بدون شک در بعضی موارد دچار سوء تفاهم خواهند شد که باعث بروز مشکل می شود. بعضی از افراد سعی می کنند مشکلات را نادیده بگیرند و به نوعی از آن فرار کنند که این موضوع باعث کدورت و کینه می شود. وجود مشکل حل نشده نیز منجر به سرد شدن رابطه عاشقانه خواهد شد.

عدم ابراز احساسات و سردی رابطه

چگونگی رفع این دلیل و گرم نمودن رابطه : به هنگام بروز مشکل در رابطه در صورتی که طرفین عاقلانه با آن برخورد کنند و به طور منطقی در صدد رفع آن برآیند سوء تفاهم برطرف می شود و بدون تردید از طریق همدلی و همکاری به عشق و صمیمیتی بیشتر دست پیدا می کنند و چه بسا رابطه گرم تر از قبل خواهد شد.

  • عدم ابراز احساس

تیپ شخصیتی بعضی از افراد به شکلی می باشد که نمی توانند احساسات واقعی خود را ابراز نمایند به این صورت که یا بیش از حد مغرور هستند و ابراز عشق و علاقه را در شان شخصیت خود نمی دانند و یا در حد افراط گرایانه مهربان هستند و ناراحتی و خشم خود را به خاطر اینکه طرف مقابل شان دلخور نشود ابراز نمی کنند. افرادی که با یک فرد مغرور وارد رابطه می شوند و یا همسر مغرور دارند از اینکه فقط یک طرفه ابراز علاقه می کنند به زودی سرد می شوند و رابطه شان سست خواهد شد ، همچنین افرادی که از خود گذشتگی افراطی دارند به مرور از این انکار احساس خود خسته می شوند و شاهد سرد شدن رابطه عاشقانه خود خواهند بود.

نقش نادیده گرفتن خواسته ها در سردی رابطه

چگونگی رفع این دلیل و گرم نمودن رابطه : باید به این نکته توجه نمود که ابراز هر گونه احساسی چه خوشایند و چه ناخوشایند برای دوام رابطه لازم است و هر رابطه ای نیاز به شفاف سازی دارد تا زنده و پایدار بماند. قابل ذکر است ابراز علاقه مکرر به تنهایی و در درازمدت باعث صمیمیت و استحکام رابطه نخواهد بود و گاهی ابراز احساس دلخوری و ناراحتی لازم است چرا که در پس تمام احساسات واقعیت های ارزشمندی نهفته است ، به طور مثال وقتی احساس ناراحتی می کنید به این معنی است که مخاطب تان را دوست دارید و طرز رفتار او برای تان اهمیت دارد و سعی دارید ارتباط خودتان را با وی دلگرم کننده نمایید ، بنابراین با بیان احساس واقعی خود می توانید رابطه تان را به چالش بکشید و آن را محکم تر سازید و از سرد شدن رابطه عاشقانه تان ممانعت نمایید.

چگونگی مواجه با مشکل در رابطه

  • اهمیت ندادن به خواسته های طرف مقابل

 موضوعی که در هر رابطه عاشقانه ای در اولویت قرار دارد کشف علایق طرفین است و یکی از دلایل سردی رابطه عاشقانه اهمیت ندادن به خواسته های طرف مقابل می باشد که در اثر عدم شناخت کافی به وجود می آید. به طور مثال اگر شما با صرف وقت و هزینه همسر خود را به رستوران ببرید و غذایی را سفارش دهید که باب میلش نباشد بی شک زحمت تان هدر رفته است و نتیجه مطلوبی از این اتفاق نمی گیرید ، یا اگر لباسی را به عنوان هدیه برای او بخرید و رنگ مورد علاقه اش نباشد علاوه بر اینکه خوشحال نمی شود احتمالا دلگیر هم خواهد شد که چطور به او می گویید دوستت دارم در حالی که از علایق او بی خبرید. در مورد خصایص اخلاقی نیز همینطور است به این صورت که هرگز نباید در مقابل همسرتان از جنس مخالف خود تمجید نمایید و حس حسادت او را برانگیزید.

تاثیر غرور در سردی رابطه

چگونگی رفع این دلیل و گرم نمودن رابطه : دانستن ویژگی هایی مانند رنگ مورد علاقه ، غذای دلخواه ، حساسیت های اخلاقی و نوع معیارها شاید در ظاهر مهم به نظر نرسد اما به یاد داشتن آنها نشانه احترام و عشق است. هنگامی که با فردی وارد رابطه می شوید و می خواهید ارتباط خود را صمیمی و عاشقانه نمایید بدیهی است که باید بعضی از خصوصیات و خواسته های خود را کنار بگذارید و از خود گذشتگی داشته باشید و در مقابل به عقاید و ویژگی های شخصیت مورد علاقه تان احترام بگذارید. ابراز عشق فقط به بیان جمله دوستت دارم کفایت نمی کند و گاهی اوقات هدیه دادن یک شاخه رز قرمز که گل مورد علاقه فرد محبوب تان است ، عشق و محبتی بی نهایت را به او ارزانی می بخشد.

نقش احترام به علایق در رابطه

  • ایجاد کشمکش و مخالفت

بروز مخالفت در رابطه عاشقانه نیز مانند هر رابطه دیگری امری کاملا طبیعی می باشد که اگر به درستی برطرف نشود منجر به سردی رابطه عاشقانه می شود. وقتی که در برابر رفتار و گفتار و یا احساس طرف مقابل تان مقاومت نمایید و آن را نپذیرید مخالفت ایجاد می شود. معمولا مخالفت با ناراحتی و احساس طرد شدگی همراه است که اگر در مواجه با آن واقع بین نباشید و کوتاه نیایید احتمال دارد باعث جدایی شود. کوتاه آمدن همیشگی و عقب نشینی یک طرفه در مخالفت ها نیز اصلا جایز نیست چرا که با گذشت زمان کینه و کدورت ایجاد می کند و رابطه را سرد خواهد کرد ، این سرکوبی احساس اگر طولانی شود مانند یک مواد منفجره عمل می کند و دیر یا زود همه چیز را می سوزاند.

تاثیر مخالفت در سرد شدن رابطه

چگونگی رفع این دلیل و گرم نمودن رابطه : در مواقعی که مخالفت پدید می آید باید واقع بینانه رفتار کرد و از تحمیل عقاید خود بر طرف مقابل خودداری نمود زیرا باید به هر فردی با هر جایگاهی که در زندگی ما دارد این حق را بدهیم که ابراز عقیده نماید. در مورد رابطه عاشقانه این امر از حساسیت بیشتری برخوردار است چرا که در این ارتباط صحبت از عشق و علاقه است و بروز مخالفت گاهی حکم زنگ خطر را دارد. با انجام گفتگویی منطقی و به دور از کشمکش می توان به راحتی مخالفت ها حل کرد و دوباره جوی پایدار را در رابطه حاکم نمود.

دلیل سرد شدن رابطه عاشقانه

در این مطلب دلایل سرد شدن رابطه عاشقانه مورد بررسی قرار گرفت و همچنین در مورد چگونگی رفع این دلایل و گرم نمودن دوباره رابطه توضیحاتی بیان شد. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید رابطه تان را مستحکم نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *