دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با ویژگی های تالار عروسی خوب و ایده آل و چند توصیه دوستانه در انتخاب آن

  • زهرا خانزاده
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
  • ۰

امروزه به دلیل تعدد تالارهای عروسی مهمترین اصل به هنگام رزرو سالن برای مراسم عروسی، در نظر گرفتن امکانات و خدمات و همچنین توجه به ویژگی های تالار عروسی خوب و ایده آل می باشد.

پیش از اقدام به رزرو تالار برای مراسم عروسی باید عروس و داماد در زمینه شاخصه های تالار عروسی خوب و ایده آل اطلاعات لازم را کسب نمایند و نسبت به امکاناتی که این تالارها باید ارائه نمایند شناخت کامل پیدا کنند. از این رو در این مطلب قصد داریم به معرفی این شاخصه ها بپردازیم.

شناخت ویژگی های تالار عروسی مدرن و زیبا

شاخصه های فراوانی را می توان برای یک تالار مدرن و ایده آل بر شمرد. اما نکته حائز اهمیت میزان بودجه ای است که عروس و داماد برای رزرو تالار یا سالن مراسم عروسی در نظر می گیرند و مدیریت تالار بسته به میزان هزینه دریافتی خود موظف به ارائه خدمات می باشد. در صورتی که به دنبال شناخت ویژگی های تالار عروسی مدرن و زیبا هستید در ادامه می توانید با این شاخصه ها آشنا شوید.

دیزاین سقف تالار

یکی از مواردی که می تواند در زیبای فضای داخلی تالار تاثیر بسزایی داشته باشد، تزیین و دیزاین سقف آن می باشد، مثلا از پارچه های سفید یا لیمویی که با رنگ رومیزی ها هم خوانی دارد را مورد استفاده قرار گیرد. البته ایده های متنوع و زیادی برای تزئین سقف وجود دارد.

ویژگی های تالار عروسی

چیدمان صندلی های تالار

طریقه چیدمان صندلی ها با در نظر گرفتن فضا و مساحت داخلی تالار باید صورت گیرد و به گونه ای باشد که سن و یا جایگاه عروس و داماد قابل دید برای تمامی مهمانان باشد. در نظر داشته باشید که استفاده از صندلی ها به روز و شیک و متناسب با فضای داخلی سالن می توانند یکی از مهم ترین شاخصه های تالار عروسی به شمار آیند.

ویژگی های ایده آل تالار عروسی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

استفاده از دسته گل برای زیبا سازی فضای تالار

یکی از اقدامات معمول برای تزیین میزهای تالار، قرار دادن دسته گل های زیبا کوچک بر روی آن ها می باشد. اما با آویز کردن دسته گل ها در اطراف جایگاه عروس و داماد که معمولا در اغلب تالارها سطح بالاتری نسبت به جایگاه مهمان ها دارد و یا تزیین سفره عقد با گل طبیعی می توان زیبایی فضای سالن را دو چندان کرد.

دیزاین تالار عروسی

نورپردازی تالار

شاخصه مهم دیگر که به عنوان یکی دیگر از شاخصه های مهم تالار عروسی مدنظر می باشد، نورپردازی تالار است که باید به شکل کاملا حرفه ای انجام گیرد. در صورتی که نوع نورپردازی و میزان روشنایی مناسب و درست نباشد قطعا دیگر موراد به کار گرفته شده برای تزئین و دیزاین تالار بسیار کمتر به چشم خواهد آمد. همچنین شمع آرایی تالار و یا قرار دادن شمع بر روی میزهای پذیرایی می تواند فضای رومانتیک، آرامش بخش و فوق العاده زیبای را به وجود آورد.

ویژگی های عالی تالار عروسی

ظروف پذیرایی تالار

ظروف های مورد استفاده برای پذیرایی از مهمانان هر چه قدر شیک و براق باشند و یا با رنگ رومیزی و یا حتی رنگ صندلی ست شوند و به اصطلاح هارمونی داشته باشند، مسلما زیبای میز پذیرایی را بیشتر می نماید و در نتیجه موجب زیبای فضای تالار می گردد، همچنین با چیدمان صحیح ظروف، دستمال سفره، دسته گل و شمع می توان حس خوشایندی را به مهمانان القا کرد.

اصلی ترین ویژگی تالار عروسی

فراهم نمودن مکان های برای عکاسی در تالار

یکی از جذابیت های تالار عروسی که می تواند از سوی عروس و داماد و یا مهمانان مورد استقبال قرار گیرد، تعیین مکان های در داخل سالن و یا محوطه بیرونی سالن برای گرفتن عکس باشد که در این صورت باید تزئینات و دیزاین مورد نیاز برای یک مکان ایده آل و شیک برای عکاسی فراهم گردد.

ویژگی های تالار عروسی

مدیریت و برقراری نظم در تالار

یکی از نکات مهم و اساسی در زیبای هر چه بیشتر فضای تالار و همچنین باشکوه برگزار شدن مراسم عروسی، برقراری نظم به هنگام ورود مهمانان و همچنین در طول مراسم می باشد. بنابراین با شماره گذاری تمام میزها و مشخص کردن جای هر یک از مهمانان، علاوه بر این که نظم بیشتری به سالن بخشید، مراسم عروسی را می توان به یک جشن ویژه و خاص تبدیل کرد.

نظافت تالار

تمیزی و پاکیزگی سالن، سرویس بهداشتی و محوطه بیرونی سالن و همچنین داشتن سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب از شاخصه های بارز یک تالار عروسی می باشد که بسیار حائز اهمیت می باشد و به هنگام رزرو تالار باید به آن توجه داشت.

نظافت تالار عروسی

موقعیت مکانی از مهمترین ویژگی های تالار عروسی

از اصلی ترین ویژگی های تالار عروسی به زعم بسیاری از عروس و دامادها و مهمانان موقعیت مکانی و دسترسی راحت تر به تالار می باشد و هرچه قدر سالن یا تالار رزرو شده از مرکز شهر دور باشد و یا در حومه شهر قرار گرفته باشد، مسلما می تواند مشکلاتی را برای رفت و برگشت به تالار برای میزبان و مهمانان عروسی به وجود آورد.

خدمات ارائه شده از سوی تالار

خدماتی که توسط پرسنل تالار به میهمانان ارائه می شود باید درخور و شایسته آنان باشد و باید با خوش رویی تمام و به طور منظم و دقیق سرویس دهی به میهمانان انجام پذیرد. همچنین به خاطر داشته باشید که یک تالار خوب و ایده آل باید دارای امکانات دیگر همچون اتاق پرو مجهز، پارگینگ اختصاصی و عمومی، نمازخانه، آسانسور، کافی شاپ، تزئینات ورودی برای لحظه ورود عروس و داماد و بسیاری از موارد دیگر است.

ظروف پذیرایی تالار عروسی

همانطور که در این مطلب با انواع شاخصه ها و امکانات تالار عروسی آشنا شدید با مطالعه مطالب پیشین آرگا در قسمت تزئینات عروس می توانید از دیگر مطالب مفید ما در زمینه های مختلف بهره مند شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *