دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

همه چیز درباره طلاق در دوران عقد

  • محسن محمدی
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

طلاق در دوران عقد با طلاق بعد از دوران عروسی می تواند شامل تفاوت هایی باشد که از لحاظ مختلف دارای ویژگی های مثبت و منفی باشد.
ما در این مقاله به طلاق در دوران عقد و شرایط آن خواهیم پرداخت.

یکی از راه کارهایی که قانون برای حل اختلافات زن و شوهر در شرایط مختلف قرار داده است طلاق می باشد. این کار ممکن است در زمان های مختلفی مانند طلاق در دوره عقد و یا طلاق بعد از عروسی انجام شود. که در هر دو صورت شرایط خاصی و مختلفی را می طلبد.

ما در این مقاله به بررسی شرایط و ویژگی های لازم برای طلاق در دوران عقد خواهیم پرداخت تا افراد مختلف که در این دوره با همسر خود به ناسازگاری می رسند بتوانند از اطلاعات موجود در این مقاله استفاده لازم را برده و شرایط مناسبی را برای جدایی خود از همسر کنونی خود بدون هیچ گونه دردسری ایجاد کنند.

طلاق در دوران عقد و شرایط آن در این دوران

طلاق در دوران عقد

در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران همواره راه های مختلفی برای زوجین در نظر گرفته شده است تا بتوانند در صورت وجود ناسازگاری در زندگی مشترک از این راهها استفاده کرده و شرایط مناسب برای زندگی خود و همسر خود را فراهم کنند. یکی از این راه کارها طلاق می باشد که با توجه به مدت زمان زندگی به دو بخش طلاق در زمان عقد و طلاق در زمان بعد عروسی تقسیم می شود.

طلاق در زمان عقد

معمولا اکثر طلاقها که در این زمان انجام می گیرد به صورت توافقی می باشد. یکی از عواملی که باید در این زمان مورد تایید هر دو طرف باشد بحث مهریه و نحوه مطالبه آن است. توجه داشته باشید که مبلغ دریافتی مهریه باید از سوی دو طرف که مورد توافق زن و مرد است مشخص شده باشد تا دادگاه متناسب با آن بتواند رای خود را صادر کند.

نحوه طلاق توافقی در دوران عقد

  •  آرون گروپس

آنچه موجب تفاوت زندگی مشترک در طول دوره عقد و بعد عروسی می باشد عدم وجود رابطه زناشویی بین مرد و زن است. که با وقوع نزدیکی بین زن و مرد تعلق تمام میزان مهریه به زن را ضروری می کند. مگر این که خود زن در قبال درخواست طلاق بخشی از مهریه ( فلسفه مهریه ) را به مرد ببخشد. هر چند زن می تواند در هر زمان که مد نظر او باشد چه در طول دوره عقد و چه در دوره بعد عروسی تمام مبلغ مهریه خود را دریافت کند.

اگر در زمان طلاق زن باکره باشد حق نیمی از مهریه تعیین شده بر عهده مرد می باشد که به زن پرداخت نماید. و زوجین می توانند نسبت به پرداخت هر میزان از مهریه توافق نمایند.حتی زن می تواند همان نیمی از مهریه را به مرد ببخشد و یا کل آن را دریافت کند.

مدارک لازم برای طلاق در زمان عقد برای زن و مرد

طلاق در دوران عقد

برای انجام طلاق در دوره عقد زوجه می بایست مدارکی را به دادگاه تحویل نمایند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. از جمله مدارک لازم جهت مراحل طلاق توافقی در دوران عقد این است که زوجه بتوانند به باکره بودن خود توسط پزشکی قانونی را به دادگاه ثابت کنند. بنابراین دوشیزه می تواند با در دست داشتن گواهی باکره بودن خود نسبت به دریافت شناسنامه جدید بدون نام همسر قبلی اقدام لازم را انجام دهد تا بتواند شناسنامه جدید را اخذ نماید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *