دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

همه چیز درباره ازدواج مجدد خانم ها و آقایان

  • سمیه نیک فرجام
  • ۸ خرداد ۱۳۹۸
  • ۰

ازدواج محدد در افرادی قبلا در ازدواج خود دچار خطا و اشتباه شده اند همیشه با ترس هایی همراه بوده است که موجب شده تا افراد از ازدواج کردن مجدد ترس و واهمه داشته باشند همچنین از نقطه نظری دیگر نیز می تواند موجب ازدواج اشتباه دیگری نیز شود.

ازدواج بزرگترین تصمیمی است که هر فرد در زندگی خود با آن مواجه است و بی شک یکی از برنامه های اصلی در زندگی افراد است که آن ها را به سمت برنامه ریزی های اصولی و موثر در این زمینه سوق می دهد. ازدواج به همان اندازه که در زندگی فرد با اهمیت است به همان اندازه نیز اشتباه در انجام این تصمیم می تواند زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. به همین جهات در خانم ها و آقایانی که ازدواج مجددی داشته اند و یا قصد دارند دوباره ازدواج کنند به راحتی تاثیر شکست در ازدواج قبلی را شاهد هستیم. که در اینجا تنها راه مقابله با این موضوع پذیرش این شکست و سعی در فراموش کردن آن است.

ازدواج بعد از طلاق

ازدواج مجدد یا ازدواج دوم، بله یا خیر؟

ازدواج دوم در افراد همیشه با ترس هایی همراه بوده است و در بسیاری از تحقیقات نشان داده شده است که دلیل دوری کردن برخی افراد از ازدواج دوباره ترس و بی اعتمادی است که از ازدواج قبلی در آن ها ایجاد شده است و نمی توانند با آن غلبه کنند. خیلی از افراد با داشتن چنین تجربه ای ناموفق تصور می کنند نمی توانند گذشته خود را رها کنند و این گذشته مانعی برای خوشبختی آن ها در زمان حال و آینده شده است.

تاثیرات این تجربه ناموفق در افراد می تواند مختلف باشد برخی از افراد به دلیل عشق و علاقه ای که به فرد مقابل خود داشته اند ممکن است تجربه ناموفق بیشتری از این ازدواج داشته باشند زیرا در این میان نه تنها اعتماد آن ها خدشه دار شده است بلکه روح و احساسات آن ها مورد حمله قرار گرفته است. که یکی از دلایلی که موجب می شود تا فرد از دوباره ازدواج کردن سر باز زند علاقه ای بوده که در رابطه قبلی و ازدواج قبلی خود داشته و اکنون نمی تواند احساسات جدیدی را در خود ایجاد کند.

زمان ازدواج:

به طور شرعی و عرفی زمان مناسب برای ازدواج دوم در خانم ها بعد از طلاق، در زمان تمام شدن عده است عده در قانون اسلام دوره ای چند ماهه است که در آن زوجین قبل از صدور طلاق یک دوره طلاق و جدایی عاطفی را سپری می کنند و در صورتی که بعد از اتمام این دوره زن و شوهر همچنان خواستار طلاق باشند طلاق صادر خواهد شد. در علم روانشناسی نیز زمان مناسب برای شروع یک رابطه جدید و یا ازدواج مجدد در افراد بعد از گذشت ۶ ماه است. هر چند این زمان یک زمان قطعی برای تمامی افراد نیست اما پیشنهاد می شود تا برای بیشتر شدن اطمینان از تصمیم و همچنین داشتن تصمیمی منطقی و دور از احساسات ۶ ماه تا یک سال بعد از طلاق خود به موضوع ازدواج دوباره فکر کنید.

ازدواج موفق بعد از طلاق:

برای اینکه بعد از طلاق خود بتوانید ازدواج مجدد و موفق داشته باشید بهتر است به برخی از نکات و مسایل بیشتر توجه و تاکید کنید تا با استفاده از این گام ها بتوانید تغییرات مثبتی را در زندگی خود ایجاد کنید و تصمیمی درست و عقلانی برای ازدواج مجدد خود داشته باشید.

 ازدواج درست بعد از طلاق

  •  آرون گروپس

۱- خروج از بحران:

عموما از ازدواج قبلی افراد با عنوان یک بحران یاد می شود زیرا فرد در شکست خود در ازدواج مشکلات عاطفی و تنش های مختلفی را پشت سر گذاشته و اشاره می شود که خانم ها و آقایان در این دوران چهار مرحله حساس روانی را پشت سر می گذارند. انکار- خشم- چانه زنی و افسردگی از چهار مرحله اساسی هستند که باید به آن اشاره کرد که مهم ترین عامل برای خروج از این بحران زمان است.

۲- علت مشکل:

 اینکه شما در ازدواج قبلی خود دچار مشکل شده اید دارای علت های مختلفی است شما باید به دور از قضاوت و پیش داوری علت اصلی و ایجادکننده مشکل در ازدواج ناموفق خود را بدانید. زیرا این عامل تاثیر مهمی در ازدواج مجدد دارد و این به این خاطر است که ممکن است این اشتباه درون شما باشد و قبل از دیر شدن باید به آن پی ببرید.

۳- از بین بردن ضعف:

اگر در زندگی مشترک و فردی خود به ضعف هایی پی بردید بهتر است بیشتر با آن ها رو به رو شوید و برای از بین بردن آن ها تلاش کنید و بادی بدانید که در صورت اصلاح نشدن این مشکلات ممکن است در ازدواج مجددتان نیز دچار مشکل شوید.

۴- درصورت فشار روانی ازدواج نکنید:

اگر از سمت اطرافیان این فشار به شما تحمیل می شود که باید ازدواج کنید بهتر است ایستادگی کنید و به خوبی باید به این موضوع واقف باشید که این فشارها احتمال ایجاد خطا و اشتباه در تصمیم گیری در ازدواج دوباره را بیشتر خواهد کرد.

۵- پی بردن به درون خود:

بسیاری از افراد ممکن است بعد از طلاق در حالتی از سردرگمی به سر ببرند و همین موضوع موجب می شود تا برای فرار از این سردرگمی دست به انتخابی اشتباه بزنند. بنابراین یکی از گام هایی که بعد از طلاق توصیه می شود تا روی آن بیشتر کار کنید روشن کردن تکلیف است که در آن شما باید بدانید قصد دارید دوباره ازدواج کنید یا خیر؟

ازداج موفق دوم

۶- درس گرفتن از اشتباه:

ازدواج قبلی شما تنها می تواند یک الگو برای درس عبرت باشد و زمانی شما در زندگی آینده خود موفق خواهید شد که از زندگی گذشته و اشتباهی که داشته اید درس بگیرید. در اینجا بهتر است شما شخصیت واقعی خود را بیشتر بشناسید و خودتان را به همان شکل که هستید بپذیرید.

۷- انتخاب درست:

و اما اساسی ترین گامی که در ازدواج مجدد باید برداشته شود انتخاب فردی مناسب برای ادامه زندگی است در این مرحله فرد می داند که قصد ازدواج دارد و سعی می کند تا خود را در شرایط ازدواج دوباره قرار دهد. برای اینکه بتوانید تصمیمی مناسب و ایده آل بگیرید باید به خوبی نشانه های فرد مورد نظر خود را در ذهن داشته باشید و از همه مهم تر او را با همسر با خود مقایسه نکنید.

رازهای داشتن انتخاب موفق:

  • پذیرش گذشته خود و فرد مقابل
  • در صورت ازدواج با مردی که همسرش فوت شده باشد سعی کنید به علاقه او به همسر قبلی نیز توجه کنید.
  • وارد مسایل جزئی و آزار دهنده همچون وسایل همسر قبلی نشوید.
  • در لحظه زندگی کنید و از زندگی خود لذت ببرید

انتخاب درست در ازدواج مجدد

در اینجا باید اشاره کرد که موفقیت در ازدواج مجدد، ربطی به نوع و جنسیت فرد ندارد و باید بیان کرد که در صورت نداشتن انتخابی آگاهانه چه مرد و چه زن مجددا می توانند با مشکل مواجه شوند. یکی دیگر از مسایلی که در ازدواج دوباره مطرح است فرزندان همسر است که نیاز به پذیرش شما دارد و باید به خوبی در این زمینه فکر کنید. شما باید بدانید که چگونه می توانید جای خالی مادر یا پدر را برای او پر کنید و باید سعی کنید به دور از پیش داوری و احساس منفی رابطه ای خوب با او برقرار کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *