دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

همه چیز درباره کاشت مو به روش fit

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
  • ۰

کاشت مو به روش fit در بعضی افراد می تواند یکی از روش های ماندگار برای جبران موهای از دست رفته باشد. در این مطلب نحوه کاشت مو در این روش و سایر اطلاعات مربوط به آن را گردآوری کرده ایم.

کاشت مو به روش fit مانند هر روش دیگری با عوارض و امتیازهایی شناخته می شود. این روش یک متد نسبتاً دائم برای جبران موهای از دست رفته می باشد.

وضعیت موها و نوع ریختگی آن ها در انتخاب بهترین روش کاشت مو موثر است. به عنوان مثال این مدل کاشت مو را می توان برای افراد کم مو استفاده کرد. در چنین حالتی فرد دچار کچلی کامل نشده و در بعضی از نواحی دارای موی تنک و کمتر می باشد. این تنکی ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله ریزش موی سکه ای باشد.
جبران موهای از دست رفته با کاشت

چگونگی انجام کاشت مو به روش fit

در کلینیک و مراکز تخصصی از متدهای مختلفی چون اسکالپ، fit و … برای رویش مو و ترمیم آن استفاده می شود. متاسفانه بسیاری از این روش ها در درمان کم مویی یا کچلی فرد خیلی تاثیر ندارند. البته گاهی نیز روش های نامناسب سبب ریزش بیشتر مو می شود.
ریزش موی سکه ای
زمانی که شدت ریزش مو در حد غیر قابل کنترل باشد، ناچار به استفاده از روش پیوند مو هستید. روش های طبیعی ترمیم مو نتیجه خوبی در کاشت مو دارند. کاشت مو به روش fit یک روش طبیعی برای درمان کم مویی می باشد. در این متد بر یک پانچ دهنده مو تکیه می شود. البته گاهی نیز این پیوند از طریق شکاف شکل می گیرد.  در این روش برای درمان کم مویی از فولیکول های ناحیه پشت سر استفاده می شود. این فولیکول ها از طریق شکاف یا پانچ در قسمت گیرنده مو جای می گیرند.
کاشت مو به روش fit

مسلماً کاشت مو بدون جراحی برای تمام پرسنل و  کادر پزشکی راحت تر می باشد. ضمن اینکه خطرات و عوارض کمتری نیز فرد را تهدید می کند. این کاشت برای انجام به زمانی برابر با یک تا ۳ ساعت نیاز خواهد داشت. میزان زمان مورد نیاز بر مبنای تعداد گرافت دریافتی خواهد بود.

مراحل کاشت مو به روش fit

این روش یک روش طبیعی برای پیوند مو بوده اما متاسفانه با نقص و عوارضی نیز بعد از کاشت دیده می شود. به عنوان مثال فرد در قسمت پشت سر دچار کم مویی و تنکی می گردد. این موضوع به دلیل دهنده بودن این محدوده می باشد. نقص دیگر این روش نیز مربوط به این است که شما در هر مرحله از کاشت مو به روش fit توانایی در اختیار گرفتن موهای بیشتر (حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تار مو) را ندارید. احتمال ریزش موهای نواحی کاشته شده بعد از گذشت یک سال وجود دارد. تراکم مو در ناحیه زیر کاشت نیز کم می باشد. چون در کاشت مو به روش fit ریشه موهای منتقل شده با پانچ صدمه می بینند. این اتفاق تقریباً برای ۵۰ درصد موهای منتقل شده رخ می دهد. این ریشه های صدمه دیده بعد از انتقال رشد نمی کنند.

در محل بیرون آمدن گرافت زخم هایی با ابعاد یک میلی متری از نوع دایره ای شکل می گیرد. این زخم ها ناحیه پشت سر را پوشش می دهند.

در کاشت مو به روش fit, محل این زخم ها با کوتاه شدن موها همچنان نمایان می گردد. البته این روش کاشت با مزایای مثبتی چون هزینه کم برای انجام، عدم نیاز به گروه مجرب و ماهر پزشکی در این زمینه و … تبلیغ می شود.

  •  آرون گروپس

روش  اتوماتیک (SAFER)

یک روش طبیعی برای کاشت مو می باشد. در این روش از یک دستگاه با نام S.A.F.E.R برای کاشت استفاده می شود. این وسیله برای خروج فولیکول های مو به روش ساکشن کاربرد دارد و الکتروپنوماتیک است. روش توصیف شده نیاز به جراحی ندارد. خوشبختانه در حین انجام اثری بر روی پوست به شکل زخم یا شکاف باقی نمی گذارد. ضمن اینکه در این روش دوره ریکاوری بیمار حذف می گردد. این ریکاوری برای از بین رفتن آثار پیوند از جمله التهاب توصیه می شود.

چه کسانی برای روش fit مناسب هستند؟

 کاشت مو به روش fit بیشتر از سوی افراد سودجو و فرصت طلب توصیه می شود. این روش سبب نابودی موهای فرد می گردد. ضمن اینکه این نابودی در بیشتر موارد قابل جبران نمی باشد. در کاشت مو به روش fit به بیهوش شدن نیازی ندارید. برای جلوگیری از انتشار آلودگی باید پانسمان بر روی زخم های سر قرار بگیرد.

گروهی از پزشکان که فقط به دنبال جلب مشتری هستند، برای جذب شدن افراد واژه هایی همچون بدون پانسمان، بدون درد و بیهوشی و … را به کار می برند.

روش fit در کاشت مو

روش های طبیعی دیگر برای کاشت مو مانند میکروسرجری بر این روش اولویت دارند.

افرادی که از کاشت مو به روش fit استفاده می کنند، باید در قسمت پشت سر تراکم موی زیاد در نوع ضخیم و مشکی داشته باشند. البته میزان موفقیت در این روش کاشت به ضخامت پوست سر و مقاومت آن در مقابل فشار بستگی دارد. برای استفاده از این روش بهتر است ابتدا از وضعیت ریشه های موی خود آگاه شویم. برای اطلاع از استحکام ریشه های مو باید تست انجام دهید.

 بررسی وضعیت فولیکول های مو پیش از کاشت مو به روش fit, با صد گرافت مشخص می گردد.

میزان کیفیت و کمیت موها در روش fit اهمیت زیادی دارد. زمانی که فرد از تراکم بالای مو در پشت سر برخوردار است، حدود ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ گرافت معادل ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تار مو دریافت شده و در قسمت کچلی کاشته می شود. در واقع در این شرایط نصف فولیکول های اطراف سر را می توان دریافت نمود، بدون اینکه از تراکم مو در پشت سر کم شود. توجه داشته باشید که موهای نازک اطراف گردن و … برای این کار مناسب نیست. چون این موها به دلیل استحکام پایین پس از مدتی می ریزند.

طریقه کاشت مو

روش fit به دلیل اینکه به جراحی نیاز ندارد، بسیار مورد توجه می باشد. البته این روش برای بیشتر افراد چندان نتیجه بخش نیست. در اکثر موارد ریشه های مو در این روش صدمه می بینند. افرادی که بی مویی را در سطح وسیع دارند، باید دو روش FIT و FUT را با هم به کار می برند. این روش ها در ۲ روز متوالی اعمال می گردد. در این روش از ۲۵۰۰ تا ۳۲۰۰ گرافت برابر با ۶۰۰۰ تا۹۰۰۰ تار مو استفاده می شود. این روش ترکیبی سبب می شود که سطح موهای پشت سر افت نکند.

نحوه کاشت مو با fit

در چنین روشی فولیکول ها به شکل متناوب از کف سر دشت می گردند. در برداشت موها از کف سر باید همواره دقت لازم را به خرج دهید. در این روش ترکیبی از یک نوار برای تخلیه مو استفاده می شود.

روش پیوند مو

موهای نواحی دیگر بدن نمی توانند برای کاشت مو به روش fit مورد استفاده قرار بگیرند. چون این موها استحکام لازم از نظر رشد را ندارند.

بیشترین فرآیند کاشت به دیزاین خط مو در قسمت پیشانی(جلوی سر) مربوط می شود. خط مو قادر به مشخص کردن ارتفاع پیشانی و ابعاد چهره می باشد. این خط باید به شکل نرمال تعبیه گردد و خیلی پایین یا بیش از اندازه مرتفع نباشد. برای تعیین این خط وضعیت ترکیب صورت و سن شخص را مد نظر قرار می دهند.

خط مو باید به شکل مرتب و صاف تعیین گردد. این نوار باید حاوی موهایی به سمت جلو با زاویه ۳۰ درجه باشد. گرافت هایی که دارای ۳ یا ۴ تار مو هستند، برای روش fit بسیار شکننده می باشند.

کاشت مو به روش fit

امتیازات روش fit

  • در کاشت مو به روش fit, بخیه ای بر روی پوست سر شکل نمی گیرد. در نتیجه فرد از کشیدن بخیه نیز فارغ می گردد.
  • برشی بر روی پوست سر ایجاد نشده و به همین خاطر فرد دردی پس از عمل ندارد.
  • بخیه در ناحیه پشت سر نیز نمایان نیست و فقط نقاط سفید رنگ بین موها مشخص می شود. اگر موها به طور کامل تراشیده شود، نقاط سفید نمایان می شوند.
  • بعد از گذشت ۲ هفته می توان به کلیه فعالیت ها و ورزش ها مانند بدن سازی، شنا و … روی آورد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *