دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آنچه باید درباره قرص نورکرین و تاثیرات مثبت و منفی آن بدانید

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

قرص نورکرین یک محصول تولید شده از پروتئین های دریایی است. ضمن اینکه گیاهان خاصی را نیز با خود به همراه دارد. در این مطلب می خواهیم موارد مصرفی این داروی طبیعی را ارائه کنیم.

قرص نورکرین در دسته مکمل ها جای می گیرد. از این دارو برای درمان ریزش مو استفاده می شود. در چنین مواردی ریزش مو از عدم استحکام ریشه مو به دلایل مختلف ناشی می شود.

برای این دارو از ویژگی های خاصی صحبت شده اما مهم ترین ویژگی آن مربوط به امکان رشد دوباره فولیکول های نهانی مو می باشد. میزان این مکمل برای مردان و زنان یکسان نبوده و بر حسب میزان نیازمندی متفاوت خواهد بود.

اطلاعات دارویی قرص نورکرین

برای ترکیبات موجود در این دارو از پروتئین های دریایی نامبرده شده است. این پروتئین ها از صدف ها و غضروف کوسه اخذ می گردند. ماریلکس مهم ترین عنصر شناخته شده در این دارو بوده و شامل لوسین، گلوکزآمین، لسیتین و پروتئوگلیکان ها می شود.

این ماده مو را به رویش مجدد وادار خواهد کرد. این موضوع با تحریک فولیکول های مو رخ می دهد. گلوکزآمین های موجود در قرص نورکرین بافت های جدید مو را تضمین می کنند.

بازه زمانی مصرف نورکرین

آسرولا از دیگر ترکیبات در نظر گرفته شده برای قرص نورکرین بوده است. یک گیاه مخصوص مناطق گرمسیری است و با طعم شیرین معرفی می گردد. دارای ویتامین C بوده و ویتامین های دیگری چون A ،B1، B2 و B3 را به همراه بیوفلاونوئیدها و کارتنوئیدها دارا می باشد. ویتامین C درون آسرولا به راحتی جذب می گردد. به همین خاطر این ماده برای رویش مو بسیار ارزشمند می باشد.

  •  آرون گروپس

ریزش مو و نورکرین

ویتامین های C و A داخل آسرولا می تواند نقش محافظتی برای پوست داشته باشد و پیری پوست را به تعویق بیندازد. این ویتامین ها با ویژگی آنتی اکسیدانی برای بدن مهم تلقی می شوند. ضمن اینکه قادر به مبارزه با رادیکال های آزاد هستند. فولیکول های مو نیز در مقابل رادیکال های آزاد به شدت آسیب می بینند. ویتامین C آسرولا با تولید کلاژن همراه است. کلاژن در بافت مو، ماهیچه و پوست اهمیت زیادی دارد. مطالعات نشان داده که با کم شدن ویتامین C، در بعضی از ژن ها تغییراتی رخ می دهد. این تغییرات سبب کند شدن رشد مو خواهند شد. با قرص نورکرین می توان از موارد این چنینی جلوگیری کرد.

بهبود ریزش مو با نورکرین

سیلیکا یک عنصر معدنی به نام سیلیسیوم با فرم اکسید شده می باشد. این ترکیب با فرمول شیمیایی SiO2 شناخته می شود. از این ماده معدنی نیز برای بهبود زخم، درمان پوکی استخوان و … کمک گرفته می شود.

سیلیکا برای تولید کلاژن اهمیت دارد. بیشترین پروتئین شامل کلاژن می گردد. این پروتئین در بخش های مختلف بدن مانند رباط، مو، ماهیچه، استخوان، تاندون و … وجود دارد. میزان کلاژن با بالا رفتن سن کم می شود. البته این موضوع تا حدی به دلیل کمی سیلیسیوم می باشد. کمبود کلاژن باعث شکنندگی مفاصل، خشک شدن پوست، ریزش مو و … می گردد.

مکمل نورکرین در زنان

سیلیکا برای هدایت مواد معدنی به قسمت های بیرونی بدن مانند مو و ناخن اهمیت دارد. سیلیکا سبب برقراری تعادل از نظر وضعیت اسیدی و قلیایی می شود. به همین خاطر موجب بهبود رشد مو می گردد. از بین رفتن تعادل وضعیت قلیایی-اسیدی بدن در نتیجه تغذیه نامناسب و … رخ می دهد و این موضوع شکنندگی مو را به دنبال خواهد داشت. این ماده نیز در قرص نورکرین یافت می شود.

درمان ریزش مو با نورکرین

گیاه دم اسب یکی از گیاهانی است که در قرص نورکرین یافت می شود. این برگ ها در وضعیت ظاهری شبیه به دم اسب هستند. ترکیبی از منگنز، اسید سیلیسیک، سلنیوم و سیلیکون را دارا می باشد. تاثیرات ضد التهابی به همراه نقش آنتی اکسیدانی آن سبب جریان خون بهتر در فولیکول های مو می گردد. به همین خاطر وجود این گیاه درمان موثری برای ریزش مو قلمداد می شود. این دو ماده موها را از رادیکال های آزاد محافظت می کند.

سلنیوم و سیستئین از جمله مواد موجود در گیاه دم اسب می باشند. سلنیوم در رشد و استحکام موها نقش دارد. در قرص آقایان از گیاه شنبلیله استفاده می شود. این گیاه از گیاهان بومی ایران بوده و مجموعه ای از ویتامین B، ویتامین C، A و فولیک اسید را به همراه دارد. این گیاه لیزین، دیوژنین، تریپتوفان، استروئید ساپونین و پروتئین را در بر می گیرد. ضمن اینکه مواد معدنی مختلف آهن، منگنز، سلنیوم، روی، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و مس را ارائه می نماید. تاثیر گیاه شنبلیله بر روی مو مشخص نمی باشد اما این گیاه دارای ترکیبات فنولی است. همین موضوع اشاره به نقش آنتی اکسیدانی شنبلیله دارد.

تقویت رویش مو در مردان

فرآیند تغییر تستسترون به دی هیدروتستسترون به وسیله شنبلیله کنترل می شود. این موضوع در صورت کنترل نشدن منجر به ریزش مو در مردان می شود. بنابراین شنبلیله نقش مهمی برای درمان ریزش مو در مردان دارد.قرص نورکرین

عنصر دیگر موجود در شنبلیله روی می باشد و این ماده مستقیماً بر رشد مو تاثیر دارد. آلکالوئید و تریگونلین خون رسانی به پوست را بهبود می بخشند. این موضوع تغذیه فولیکول های مو را به دنبال دارد.

روغن کبد ماهی از دیگر عناصر موجود در این قرص آقایان می باشد. این روغن حاوی امگا۳ است و تغییر تستوسترون به DHT را کنترل می کند. به همین خاطر برای ریزش موی آقایان تجویز می شود.

مطالعات زیادی بر روی تاثیرات این دارو انجام شده و این موضوع بر روی ۳۰۰۰ نفر مورد بررسی قرار گرفته است. ۶۲ درصد از این افراد در ۲ ماه اول نتیجه این قرص را دریافت کردند. ۷۰ درصد این جمعیت پس از ۶ ماه تاثیر این قرص را مشاهده نمودند و حدود ۸۳ درصد افراد بعد از گذشت یک سال از مصرف مکمل نورکرین از نتایج مثبت آن بهره مند شدند.

این قرص فقط برای ریزش مو مورد استفاده قرار نمی گیرد. بلکه برای تقویت ناخن ها نیز تجویز می شود. بازه زمانی مصرفی این مکمل حداقل شش ماه و روزی ۲ عدد می باشد. البته افرادی که وزنی بیش از ۸۰ کیلوگرم دارند یا سیگار مصرف می کنند، باید دفعات مصرفی این قرص را به ۳ بار در روز برسانند.

این قرص در ماه اول و دوم مصرف، نشانه هایی را برای موها به دنبال دارد. مانع ریزش مو شده و این روند را تا حد زیادی کنترل می کند. در ماه دوم و سوم مصرف، محکم شدن موها را مشاهده خواهید کرد. در ماه سوم و چهارم مصرف این دارو، رشد موها را به شکل پنهانی تجربه خواهید کرد. در مرحله آخر نیز موهای رشد یافته به خوبی استحکام لازم را دریافت خواهند کرد.

رفع کم پشتی مو با نورکرین

برای رشد مو نیاز به طی کردن چرخه زمانی در حد ۶ ماه دارید. با گذشت این چرخه فرصت لازم برای رشد مو را فراهم می کنید. فولیکول های مو در ۲ وضعیت تلوژن و آناژن قرار می گیرند. تلوژن وضعیت استراحت و آناژن وضعیت رشد می باشد. به دلیل متفاوت بودن وضعیت فولیکول ها، حداقل زمان ۶ ماهه برای رویش مو در نظر گرفته می شود.

بعد از طی شدن یک ماه از مصرف، نشانه های تغییر وضعیت ملاحظه می شود. در صورتی که استرس یا وضعیت هورمونی شرایط ریزش مو را به وجود آورده باشد، قطع این قرص بعد از ۶ ماه دارای تاثیر ماندگار بر روی موها خواهد بود اما اگر این ریزش دلیل ژنتیکی داشته باشد، فقدان مواد مغذی برای فولیکول ها با ریزش مو ادامه خواهد داشت. حد لازم برای ماندگار شدن تاثیر این قرص بازه زمانی یک ساله است.

موارد مصرفی قرص نورکرین

این دارو را با از دست دادن استحکام بافت مو مصرف کنید. این زمان قبل از مشاهده ریزش مو می باشد. گیاه دم اسب موجود در قرص نورکرین حاوی آلکالوئیدهایی است که درون فرد باردار جمع خواهد شد. این موضوع احتمال زایمان زودرس را بالا می برد. البته این موضوع هنوز به اثبات نرسیده است.

کسانی که به محصولات دریایی حساسیت دارند، نباید از این قرص بهره مند شوند. مبتلایان به بیماری سلیاک نیز می توانند از این قرص برای درمان کمک بگیرند. چون این دارو گلوتن ندارد.

تداخلات دارویی

میزان زیادی از ویتامین C را دارا می باشد. در صورتی که با وارفارین مصرف شود، می تواند تا اندازه زیادی تاثیر این دارو را خنثی نماید. در صورتی که از هر دو دارو استفاده می کنید، حتماً با پزشک خود در این باره مشورت نمایید.

دم اسب موجود در این مکمل مدر بوده و افرادی که مصرف کننده دیورتیک هستند، امکان دارد با مصرف این دارو به کم آبی دچار شوند. برای این موضوع نیز از پزشک خود راهنمایی بخواهید.

قرص مکمل نورکرین

دم اسب موجود در این قرص، سطح پتاسیم خون را کم می کند. در صورتی که به آریتمی قلبی دچار هستید، این موضوع را با پزشک در میان بگذارید. ضمن اینکه دم اسب ویتامین B1 را نیز در بدن کاهش می دهد.

تخلیه لیتیم موجود با مصرف دم اسب کاهش می یابد و از آن جایی که لیتیم یک سم می باشد، باید در حین مصرف این دارو مراقب باشید و فرصت تجمع بیش از اندازه این سم را در بدن فراهم نکنید. برای این موضوع از پزشک راهنمایی بخواهید.

نحوه مصرف نورکرین

اگر مصرف کننده همیشگی الکل هستید، بهتر است با این قرص مکمل از ویتامین B نیز بهره مند شوید.

دم اسب برای تنظیم قند خون دیابتی ها مفید بوده و سطح آن را کاهش می دهد. در حین مصرف این دارو به فکر کاهش قند خون خود باشید.

۸۵ تا ۹۰ درصد از موها در فاز رشد یا همان آناژن قرار دارند. زمان این دوره سه سال یا بیشتر می باشد. فاز کاتاژن یا گذار یک درصد موها را پوشش می دهد. این دوره به اندازه یک تا ۲ هفته طول می کشد. مویرگ خون رسان در این دوره از فولیکول مجزا می شود و این موضوع رشد را متوقف می کند.

فاز تلوژن یا استراحت ۱۰ تا ۱۵ درصد از موها را در بر می گیرد. مو حد نهایی رشد خود را سپری کرده و از نظر فولیکول غیر فعال شده است. در نتیجه آماده ریزش می گردد. فاز نامبرده سه یا چهار ماه را در بر می گیرد. رویش مجدد مو در فولیکول شروع شده و دوره تازه ای از سر گرفته می شود.

افرادی که نمی توانند از مکمل نورکرین استفاده کنند

اگرچه استفاده از این دارو برای تمام افراد مناسب می باشد اما مانند دیگر دارو ها مصرف آن یک سری محدودیت ها دارد و برخی از افراد نباید از آن استفاده کنند که عبارتند از :

  • افرادی که به غذا های دریایی آلرژی دارند.
  • کودکانی که زیر شش سال سن دارند.
  • گیاهخواران
  • خانم هایی که در دوران بارداری به سر می برند.

اطلاعات دارویی نورکرین

آیا با مصرف داروی نورکرین ریزش مو کاملاً درمان می شود؟

به منظور درمان ریزش مو ابتدا باید به دنبال علل بروز این مشکل باشید، در صورتی که علل بروز این مشکل استرس باشد تا زمانی که استرس درمان نشود فرد دچار ریزش مو خواهد شد اما، اگر علت ریزش مو عوامل تغذیه و ویتامین ها باشند با مصرف این دارو ریزش مو برطرف خواهد شد.

بررسی ویژگی مکمل نورکرین بانوان

  • تقویت کننده و تغذیه کننده ریشه مو
  • دارای عصاره های طبیعی
  • پیشگیری از ریزش و سفیدی مو
  • دارای عصاره آسرولا چری و گیاه دم اسبی
  • تحریک کننده رشد مو
  • مناسب برای خانم ها

نکاتی که در مورد مصرف این دارو باید بدانید.

۱. به منظور تاثیر گذاری بیشتر دارو آن را در یک زمان مشخص استفاده کنید.

۲. دارو را طبق دستور پزشک استفاده کنید.

۳. این مکمل را در مکانی خشک و به دور از دسترس کودکان نگهداری نمایید.

۴. در صورتی که در دوران بارداری و یا شیردهی به سر می برید پیش از مصرف این دارو به پزشک اطلاع دهید.

۵. پیش از استفاده از این دارو لیستی از تمام دارو هایی که مصرف می کنید را تهیه و در اختیار پزشک تان بگذارید زیرا، ممکن است این دارو با دیگر دارو هایی که مصرف می کنید تداخل داشته باشید.

۶. این دارو جهت بهبود وضعیت فعلی شما تجویز شده است لذا، از اشتراک گذاشتن آن با دیگران پرهیز کنید.

نکاتی در مورد داروی نورکرین

جهت آشنایی با دیگر راهکارهای درمان ریزش مو می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *