دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

روش های درمان سرفه کودکان با عسل

  • سحر بهرامی
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
  • ۰

روش های درمانی زیادی برای برطرف کردن سرفه وجود دارد اما در این بین می خواهیم به بررسی راه های مختلف  درمان سرفه کودکان با عسل بپردازیم تا معجزه این ماده شگفت انگیز را ببینیم.

سرفه یکی از موارد شایع در بین کودکان است که در موارد خفیف می توان با روش های طبیعی و بدون استفاده از داروهای شیمیایی آن را بهبود بخشید. در این مطلب می خواهیم روش های بهبود سرفه کودکان با عسل و مخلوط آن با ترکیبات دیگر بپردازیم که یک روش طبیعی و بسیار موثر در بهبود سرفه کودکان است .

درمان سرفه کودکان با عسل

همانطور که می دانید عسل خاصیت نرم کنندگی دارد و این که سرشار از آنتی اکسیدان  و ضد میکروب است و بهتر از هر دارویی عمل می کند تحقیقات فراوانی روی این موضوع صورت گرفته است و دریافتند کودکانی که قبل از خواب یک قاشق عسل خورده اند کمتر دچار سرفه می شوند

میزان مصرف برای کودکان:

  • برای کودکان بین ۲ تا ۵ سال: نصف قاشق چای‌خوری
  • برای کودکان ۶ تا ۱۱ سال: یک قاشق چای‌خوری
  • برای بچه های بزرگ‌تر از ۱۱ سال: دو قاشق چای‌خوری عسل
  • از دادن  عسل به  کودکان زیر یکسال خودداری کنید.

البته این موضوع کاملا واضح است که  مصرف عسل برای کودکان بسیار خوشایند تر از خوردن دارو های تلخ  و بد مزه است .

نحوه درمان سرفه کودکان با عسل

روش های درمان سرفه کودکان با عسل

روش اول: (عسل و فلفل) مخلوط عسل با فلفل سیاه باعث می شود  آلودگی هایی که موجب تحریک کودکان به سرفه  می شود را از بین ببرد . ۱قاشق چای خوری فلفل سیاه تازه ساییده شده را با ۱ قاشق غذاخوری عسل خام در یک لیوان مخلوط کنید. آن را با نصف لیوان آب گرم  مخلوط کنید و به هم بزنید تا زمانی که عسل و دانه های فلفل به خوبی در آب حل شوند. این مخلوط را روزی دوبار به کودکان خود بدهید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

درمان سرفه کودکان با عسل با فلفل

روش دوم:(عسل و موز) یکی از روش های موثر در درمان سرفه کودکان مخلوط عسل و موز می باشد. برای اینکار باید دو عدد موز رسیده را در یک ظرف به طور کامل له کنید سپس دو قاشق غذاخوری سرخالی عسل به موز های له شده اضافه کنید و خوب با هم ترکیب کنید تا به خورد یکدیگر بروند می توانید به آن کمی آب جوش هم اضافه کنید. برای بهبود سرفه کودکان سعی کنید از این مخلوط روزی دوبار به کودک خود بدهید.

درمان سرفه کودکان با عسل و موز

روش سوم:(عسل و آویشن) این گیاه با کاهش التهابات دستگاه تنفسی به نرم شدن گلو و تسکین سرفه های خشک و گرفتگی صدا کمک  فراوانی می کند. مقداری از گیاه آویشن به اندازه یک قاشق چای خوری در آب جوشیده بریزید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد زمانی که خواستید این دم نوش را میل کنید یک قاشق غذا خوری عسل به آن اضافه کید تا شیرین شود. از این دم نوش صبح ها بعد از مصرف صبحانه و شب ها قبل از خوابیدن می توانید استفاده کنید.

درمان سرفه کودکان با عسل با آویشن

روش چهارم:(عسل و لیمو) از روش های مفید برای درمان سرفه کودکان با عسل و لیمو است. ابتدا یک لیوان آب را گرم کنید سپس مقدار ۲ قاشق چای خوری عسل را به همراه ۲ قاشق چای خوری آب لیمو تازه به آن افزوده و به خوبی هم بزنید. از این روش درمانی می توانید سه الی چهار مرتبه در روز استفاده کنید تا به طور کلی  سرفه درمان شود.

درمان سرفه کودکان با عسل و لیمو

تمام این روش ها را باید تا زمان بهبودی کامل سرفه فرزند شما به طور مرتب استفاده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *