دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

برای تسکین درد دندان عقل از این راهکارها استفاده کنید

  • سحر بهرامی
  • ۲ بهمن ۱۴۰۲
  • ۰

دندان عقل جز آخرین دندان های انسان است که در سن ۱۸ تا ۲۵ سالگی رشد می کند و رشدش همیشه با درد همراه است درد دندان عقل که در بین جوانان رایج است باعث سوزش تورم و خارش لثه می شود .که می توان با استفاده از راهکار های طبیعی به تسکین درد دندان عقل پرداخت.

همه انسان ها دارای ۴دندان عقل هستند که در چهار گوشه دهان می روید که این دندان ها در سن جوانی رشد می کنند که اگر در دهان جای رشد نداشته باشند باعث درد و تورم می شود که با استفاده از درمان های خانگی می توانید به تسکین درد دندان عقل البته به صورت موقت بپردازید بنابراین اگر شما نیز به دنبال راهکار موثر به منظور بهبود درد دندان عقل هستید به شما دوستان عزیز پیشسنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

ارائه راهکار های مختلف برای تسکین درد دندان عقل

دندان های عقل هیچوقت مانند دندان های دیگر رشد عادی و طبیعی ندارند ،زمانی که دندان عقل در حین رشد متوقف می شود و مدت زمان زیادی در لثه باقی می ماند باعث قرمز شدم و تورم دردناک و عفونت آن می شود که این عفونت ممکن است به دندان های دیگر هم سرایت کند.

رویش غیر معمولی دندان عقل باعث مشکلات زیادی می شود که از جمله این مشکل ها: احساس درد فراوان در یک طرف، متورم شدن لثه ، بوی بد گرفتن دهان ، گوش درد، پوسیدگی دندان های مجاور و غیره که با استفاده از روش های طبیعی تا حدودی می توان درد آن را بهبود دهید. همچنین جراحی دندان عقل از جمله مواردی که افراد بسیاری برای راحت شدن از درد دندان عقل در پیش می گیرند.

راهکار های تسکین درد دندان عقل

درد دندان عقل را با یک سری راهکارهای طبیعی و مفید درمان کنید که در ادامه مطلب شما عزیزان را با روش های خانگی جهت تسکین درد دندان عقل آشنا خواهیم کرد.

وانیل :

یکی از راهکارهای موثر به منظور تسکین درد دندان عقل استفاده از وانیل است این عصاره دارای مقدار فراوانی آنتی اکسیدان ها و ویژگی بی حس کننده فعال است از این رو، با کمک یک سواب پنبه ای چند قطره عصاره را در حدود ۱۵ دقیقه بر روی محل آسیب دیده قرار دهید

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

سرکه سیب :

می توانید به منظور بهبود درد دندان عقل از سرکه سیب کمک بگیرید از این رو، دو قاشق غذا خوری سرکه سیب را داخل دهانتان به مدت چند دقیقه غرغره نمایید و بیرون بریزید و از این روش نمی توانید هر رور استفاده کنید زیرا، لثه ها حساس هستند بنابراین هفته ای دو بار از این روش کمک بگیرید.

یخ:

روشی موثر و ساده برای بهبود درد دندان عقل است به این صورت که یخ را داخل یک دستمال بپیچید و روی صورت خود جایی که دندان عقل حس می شود بگذارید این کار را مدام تکرار کنید تا درد آرام شود.

استفاده از یخ برای تسکین درد دندان عقل

گل میخک:

به کاهش درد دندان عقل کمک زیادی می کند که به علت خاصیت ضد درد و بی حسی که دارد می تواند به بهبودی سریع آن کمک می کند. برای این کار کافیست چند عدد ار گل میخک را در دهان خود بجوید تا اثر کند ،همچنین شما می توانید ار روغن گل میخک هم استفاده کنید.

استفاده از گل میخک برای تسکین درد دندان عقل

سیر:

یک ماده شگفت انگیز در برطرف کردن درد و التهابات لثه و دندان سیر سرشار از آنتی اکسیدان و آنتی بیوتیک است که کمک فراوانی به تسکین درد دندان می کند. طرز استفاده از آن به این صورت است که روزانه یک یا دو عدد حبه سیر را با دندان آسیب دیده بجوید تا درد آن آرام شود.

استفاده از سیر برای تسکین درد دندان عقل

آب نمک:

شست و شو دهان با آب نمک تاثیر فراوان در نابود کردن باکتری های بد دهان دارد و همچنین یک ماده ضد عفونی کننده و ضد التهاب برای دندان ها و لثه است که تاثیر بسزایی در تسکین درد دندان دارد.

استفاده از محلول آب نمک برای درمان و تسکین درد دندان عقل

آدامس:

جویدن آدامس بدون قند کمک زیادی به کنترل درد دندان می کند. جویدن آدامس باعث بیشتر شدن گردش خون و کمتر شدن فشار و در نتیجه باعث آرام شدن درد دندان عقل می شود.

تسکین درد دندان غقل به روش های طبیعی

جوش شیرین:

با استفاده از مخلوط جوش شیرین و آب گرم و شست و شو روزانه دهان با این محلول می توانید از شر درد دندان عقل خلاص شوید.

پیاز :

پیاز به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریایی سبب کاهش عفونت باکتریایی و تورم خواهد شد فقط کافی است، تکه ای از پیاز را در سمتی از دهان که درد دارد برای چند دقیقه بجوید سپس آن را بیرون بیندازید، با این کار عصاره پیاز وارد لثه شده و سبب کاهش التهاب و باکتری خواهد شد.

زردچوبه :

این ادویه پرکاربرد علاوه بر آشپزی در علم پزشکی نیز کاربرد فراوان دارد از این رو، جهت بهبود درد دندان عقل می توانید از این ادویه استفاده کنید زیرا، خاصیت ضد باکتری و ضد عفونی کنندگی دارد بنابراین زردچوبه را بر روی دندان مورد نظر ماساژ داده تا باعث کاهش درد در شما شود.

راهکارهای درمان درد دندان عقل

روغن درخت چای :

از دیگر راهکارهای طبیعی جهت درمان درد دندان عقل استفاده از روغن درخت چای می باشد که سبب از بین بردن باکتری های داخل دهان می شود و به دلیل قوی بودن آن را با روغن نارگیل ترکیب کرده سپس بر روی محل درد بمالید تا بعد از مدت کوتاهی نتیجه آن ببینید.

روش های درمان درد دندان عقل

نعناع تند :

خواص ضد باکتریایی نعناع تند آن را به یک راهکار عالی جهت تسکین درد دندان عقل تبدیل کرده است می توانید، یک توپ پنبه ای را در عصاره نعناع گذاشته سپس بر روی ناحیه مورد نظر اعمال کنید.

روغن پونه کوهی :

پونه کوهی از دیگر روش های خانگی مفید و موثر جهت بهبود درد دندان عقل است بنابراین، می توانید آن را با روغن دیگری رقیق کرده سبب پنبه را به آن آغشته کرده و بر روی لثه ها اعمال نمایید.

راهکارهای پیشگیری از بدتر شدن درد دندان

با انجام یک سری راهکارها می توان از بدتر شدن دندان درد پیشگیری کرد که این روش ها عبارت است از :

۱. خودداری از غذا های سخت و یا قند زیاد

۲. نوشیدن مقادیر کافی آب به منظور اطمینان از تمیز شدن لثه ه

۳. مسواک زدن و نخ دندان دندان بعد از هر وعده غذایی

۴. مراجعه به دندانپزشک

امیدواریم با استفاده از راهکارهایی که در بالا با آن آشنا شدید درد دندان عقل تان بهبود پیدا کند، جهت آشنایی با روش های درمان دندان درد می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *