دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طرز تهیه ماست سفت با نشاسته و نکاتی که باید بدانید

  • زهرا خانزاده
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
  • ۰

در این بخش از مطالب آشپزی آرگا، طرز تهیه ماست سفت با نشاسته را به اشتراک گذاشته ایم، که به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه کنید.

ماست حاوی ویتامین D، کلسیم و پروتئین می باشد. درمان یبوست مزمن، کمک به هضم سریعتر غذا، بهبود کهیر و اگزما، پاکسازی روده ها و درمان عفونت های روده ای از جمله خواص ماست می باشد.

استفاده از نشاسته در تهیه ماست، علاوه بر سفت شدن ماست، همچنین باعث افزایش ارزش غذایی ماست می شود، زیرا نشاسته نیز دارای فواید درمانی زیادی می باشد. از این رو در ادامه می توانید، با نحوه ساخت ماست سفت با نشاسته آشنا شوید.

طرز ماست سفت با نشاسته

مواد لازم

  • مواد مورد نیاز برای تهیه ماست با نشاسته عبارت است از:
  • شیر/ ۱ لیتر
  • ماست/ ۱قاشق سوپ خوری
  • نشاسته ذرت/ ۱ قاشق مرباخوری سرپر
  • خامه/ ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماست سفت با نشاسته

ابتدا باید شیر را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید. پس از به جوش آمدن شیر، شعله گاز را تا حد امکان کم کنید و اجازه دهید تا با حرارت کم، شیر به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه بجوشد.

پس از این مدت، قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا شیر به مقدار کمی خنک شود، یعنی دمای آن تقریبا ۴۵درجه سانتی گراد باشد. روش دوم برای اطمینان یافتن از ولرم شدن شیر، قرار دادن انگشتان در داخل آن است و اگر گرمای شیر را حس کردید، اما انگشتتان نسوخت، می توانید به سراغ مراحل دیگر  ساخت ماست بروید.

در مرحله بعدی، باید از شیر ولرم شده یک کاسه کوچک بردارید، سپس ماست، نشاسته و خامه را داخل کاسه شیر بریزید و مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید، بعد ترکیب بدست آماده را داخل قابلمه شیر بریزید و کاملا به هم بزنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

طرز تهیه ماست

حال در قابلمه را ببندید و برای بستن ماست باید، قابلمه را با پتو یا چیزی شبیه آن بپوشانید. مدت زمان لازم برای این کار ۲۰ الی ۲۴ ساعت می باشد. پس از این مدت می توانید، قابلمه ماست را داخل یخچال قرار دهید و پس از خنک شدن کامل آن، در کنار سایر غذاها میل نمایید.

نکات مهم برای تهیه ماست:

۱- چنانچه دمای شیر به هنگام افزودن ماست بیشتر از میزان ذکر شده در بالا باشد، ماست ترش می شود و در صورتی که دما پایین تر باشد، ماست شل می شود و یا نمی بندد.

۲- برای جلوگیری از ایجاد بخار و آب انداختن ماست باید، قبل از گذاشتن در قابلمه، در قابلمه با دم کنی پوشانده شود.

۳- درمدت زمانی که روی قابلمه را پوشانده اید، نباید به هیچ وجه آن را تکان دهید و همچنین روی قابلمه را باز نکنید.

۴- اگر ماست بعد از انجام مراحل بالا نبندد، باید قابلمه ماست را به مدت ۶ ساعت درون ظرف حاوی آب جوش بگذارید، تا کاملا ببندد.

طرز تهیه ماست سفت با نشاسته

ضمن سپاس از همراهیتان با این مطلب، امیدواریم از طرز تهیه ماست سفت با نشاسته راضی بوده باشید، همچنین برای آشنایی با طرز تهیه ماست یونانی و تهیه ماست چکیده کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *