دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

میوه های مضر برای گلو درد را بهتر بشناسید

  • فاطمه میرزایی
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
  • ۰

علی رغم اینکه مصرف بسیاری از میوه ها در دوره سرماخوردگی می توانند مفید باشند و موجب رفع سرماخوردگی و گلو درد شوند، مصرف برخی میوه ها از جمله خربزه و انگور در طی این دوران توصیه نمی شود و جزو میوه های مضر برای گلو درد محسوب می شوند.

افراد در طی دوران سرماخوردگی لازم است از مصرف غذاهای اسیدی و مرکبات مانند گوجه، گریپ فروت و لیمو ترش خودداری کنند. همچنین پرتقال ترش از جمله میوه های مضر برای گلو درد است و سرماخوردگی را تشدید می کند، بنابراین بهتر است در طول دوران این بیماری به منظور بهبود سریع از مصرف این نوع میوه ها اجتناب کرد.

آشنایی با میوه های مضر برای گلو درد

گلو درد از بیماری های شایع فصل سرما است که معمولا در اثر ویروس، باکتری و یا موادی مثل تنباکو و یا آلاینده های موجود در هوا به وجود می آید و در صورتی که با نظر پزشک نیازی به مصرف آنتی بیوتیک و داروهای دیگر نداشته باشد، می توان با درمان خانگی گلو درد را بهبود بخشید. در طول دوران سرماخوردگی مصرف برخی از مواد غذایی و میوه ها می تواند مفید باشد و برخی دیگر مضر. از این رو در این مطلب به معرفی میوه های مضر برای گلو درد که یکی از علائم سرماخوردگی می باشد، پرداخته ایم که امیدواریم سودمند واقع شود.

میوه های مضر برای گلو درد

مصرف اغلب میوه ها برای بهبود سرماخوردگی مفید است، اما در این میان باید از مصرف خربزه و انگور در هنگام سرماخوردگی پرهیز کرد، زیرا این میوه ها حاوی هیستامین بوده و نیز آزاد کننده هیستامین در بدن می باشند، بنابراین موجب تشدید گلو درد و سرماخوردگی می شوند؛ حتی اگر ویروسی در بدن وجود نداشته باشد، هیستامین موجود در این دو میوه می تواند آن را فعال کند. آزاد سازی هیستامین، در میان افراد مختلف متفاوت است و بستگی به سیستم دفاعی بدن آنها دارد ولی به طور کلی توصیه می شود از مصرف این نوع میوه ها تا بهبود کامل سرماخوردگی پرهیز شود.

مواد غذایی مضر برای گلو درد

سعی کنید در هنگام سرماخوردگی از مصرف غذاهای چرب و اسیدی و همچنین مرکباتی مانند گریپ فروت، لیمو ترش، گوجه و پرتقال ترش خودداری نمایید زیرا مصرف آنها ممکن است، گلو درد را تحریک کرده و موجب تشدید آن شود. بنابراین بهتر است به جای این مرکبات از میوه هایی نظیر موز، هندوانه، کیوی و هلو استفاده نمایید که برای صاف کردن گلو نیز می توانند مفید باشند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *