دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

زندگینامه بیل گیتس و نحوه پولدار شدنش

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
  • ۰

ویلیام هنری«بیل» گیتس معروف به بیل گیتس کارآفرین، بازرگان، سرمایه دار، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است که در سال ۱۹۷۵ با مشارکت پل آلن شرکت مایکروسافت را تاسیس کرد. وی تا مارس ۲۰۱۷ به عنوان ثروتمند ترین فرد جهان شناخته می شد. در ادامه زندگینامه بیل گیتس را مرور می کنیم.

بیل گیتس از سن بیست سالگی رئیس شرکت مایکروسافت بوده و در سن ۴۳ سالگی به عنوان ثروتمند ترین فرد جهان از او یاد می شد. همچنین وی توانست این عنوان را تا ۱۵ سال متوالی حفظ کند. شرکت او در پایان سال مالی ۲۰۰۱ از موفق ترین شرکت های ایالت متحده آمریکا و یکی از راهبران صنعت کامپیوتر بوده است. در ادامه با زندگینامه بیل گیتس بیشتر آشنا خواهید شد.

آشنایی با زندگینامه بیل گیتس

بیل گیتس در ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ در سیاتل واشگنتن متولد شد. وی دو خواهر دارد. پدرش ویلیام هنری گیتس دوم، وکیل دادگستری و از جمله افراد سرشناس سیاتل واشگنتن محسوب می شد و مادرش آموزگار مدرسه و از اعضای هیئت مدیره یونایتد وی اینترنشنال بود و در امور خیریه نیز فعالیت می کرد.

بیوگرافی جدید بیل گیتس

زمانی که بیل گیتس به علاقه خود به نرم افزار پی برد در مدرسه لیک ساید تحصیل می کرد، وی در سن ۱۳ سالگی برنامه نویسی را شروع کرد. مدرسه بیل گیتس برای اولین بار در سال ۱۹۶۸ تصمیم گرفت بچه ها را با کامپیوتر آشنا کند، اما چون هزینه خریداری آن در آن زمان گران بود، پیشنهاد شد با جمع آوری کمک های دانش آموزان، کامپیوتری را به مدت یک سال اجاره کنند که در نهایت، به دلیل جذابیت کامپیوتر پول زیادی بیشتر از هزینه اجاره یک سال جمع شد.

از شاگردان آن مدرسه می توان به بیل گیتس و دوستش پل آلن که دو سال از او بزرگتر می باشد به همراه چند نفر از دوستان دیگرشان اشاره کرد که همگی آنها در حال حاظر از جمله برنامه نویسان ارشد مایکروسافت هستند.

سرگذشت بیل گیتس

  •  آرون گروپس

زندگینامه بیل گیتس ، گیتس بعد از ورود به دانشگاه هاروارد، نسخه ای از زبان برنامه نویسی بیسیک را برای اولین میکرو کامپیوتر نوشت. وی همچنین در دانشگاه هاروارد با استیو بالمر آشنا شد. او در نهایت تصمیم گرفت دانشگاه خود را رها کند و تمام تمرکز خود را صرف مایکروسافت کند. وی به همراه دوست خود پل آلن، شروع به ساخت نرم افزار برای کامپیوتر های خانگی کردند و این در واقع شروع موفقیت های آنها بود.

مدیریت گیتس بر پایه آسان کردن و گسترش نرم افزار و با هزیته های کم استوار بود. مدیران مایکروسافت همواره به اهداف بلند مدت می اندیشیدند و به دنبال آن در سال ۲۰۰۵ به منظور تحقیق و توسعه، حود ۶.۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری کردند.

بیوگرافی بیل گیتس

بیل گیتس در سال ۱۹۹۹ موفق شد اولین کتاب خود با عنوان Business @the speed of thought را بنویسد. موضوع این کتاب در مورد کمک کردن کامپیوتر به کاربران در زمینه تجارت و کسب و کار و حل مشکلات آنان می باشد. این کتاب از جمله کتاب های پر فروش می باشد که به ۲۵ زبان ترجمه شده است و در بیش از ۶۰ کشور جهان یافت می شود.

زندگینامه بیل گیتس

در ادامه زندگینامه بیل گیتس را می خوانید، وی در سال ۲۰۰۰ و بعد از ۲۵ سال تصمیم گرفت از مدیریت مایکروسافت کناره گیری کند و در نتیجه استیو بالمر در جایگاه او قرار گرفت. اگر چه او همچنان به عنوان مدیر ارشد اجرایی و رئیس هیئت مدیره با شرکت مذکور همکاری داشت. تا اینکه در سال ۲۰۱۴ پس از ۳۹ سال با کناره گیری بیل گیتس، جان دبیلو تامسون به عنوان رئیس هیئت مدیره مایکروسافت انتخاب شد.

زندگی شخصی بیل گیتس

بیل گیتس در سال ۱۹۹۴ میلادی با ملیندا فرنچ یکی از کارمندان مایکروسافت ازدواج کرد. ملیندا اهل دالاس از ایالت تگزاس کشور آمریکا می باشد. آنها صاحب سه فرزند به نام های جنیفر کاترین گیتس، روری جان گیتس و فوب ادل گیتس شدند.

زندگینامه متفاوت بیل گیتس

نحوه ورود به دانشگاه

بعد از مدتی مدیران مدرسه به بیل اجازه پیاده سازی نرم افزاری به منظور زمان بندی کلاس ها را دادند و پس از آن ایشان همیشه در حال پیشرفت بودند و در نهایت در سال ۱۹۷۳ از مدرسه مدرک فارغ التحصیلی دریافت کردند و والدین بیل گیتس اصرار داشتند تا بلافاصله به دانشگاه رفته به همین دلیل ایشان در همان سال وارد دانشگاه شدند.

در دانشگاه ریشه بیل گیتس حقوق بود که به هیج وجه  علاقه ای به این رشته نداشت  و تمایل به فعالیت در زمینه علایق خود داشت که همین امر منجر به نگرانی والدین بیل گیتس شده بود تا اینکه سرانجام ایشان در دانشگاه با استیو بالمر که رییس قسمت ادرای مایکروسافت هم اکنون هستند آشنا شدند.

زندگی نامه بیل گیتس

قوانین سختگیرانه بیل گیت برای فرزندانش

فرزندان بیل گیتس حق داشتن گوشی تا قبل از چهاده سالگی نداشتند همچنین حق استفاده از موبایل در سر میز غذا را نیز از آن ها گرفته بود و گفته است که :

  فرزندان من برای تماشای تلویزیون در پایان شب نیز محدودیت داشتند تا زودتر به رختخواب بروند و این قوانین به نفع فرزندانم بوده است.

بیت گیتس با ثروتش چه کاری انجام داده است؟

ایشان در اواخر ۱۹۹۰ همراه همسرش موسه خیریه تاسیس کردند  و نام آن را بیل و ملیندا گیتس نامگذای کردند که میلیارد ها دلار از ثروتش را به این موسسه خیریه اهدا کرد و همچنین در سال ۲۰۰۶ علاقه خود به صرف وقتش در انجام کارهای انسان دوستانه اعلام کرد  و از کارهای اجرایی شرکت مقداری فاصله گرفتند و در مقام ریاست هیئت مدیره ماند و سهامش را حفظ نمود، هم اکنون ایشان فردی خیر هستند و نفوذ ایشان روی شرکت کاهش پیدا نکرده است.

زندگینامه بیل گیتس و مراحل درخشش او
بیل گیتس و همسرش در امور خیریه نیز بسیار فعال هستند به طوری که در سراسر دنیا چندین مؤسسه خیریه تاسیس کرده اند، امیدواریم از مطالعه زندگینامه بیل گیتس لذت برده باشید، در پایان به شما همراهان عزیز پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با رشته تصویر سازی و قانون ۲۰۸۰ پارتو می توانید روی لینک مورد نظر کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *