دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شیک انبه بسیار خوش طعم در منزل

  • زهرا خانزاده
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب قصد داریم طرز تهیه شیک انبه در منزل را برای علاقمندان این نوشیدنی بسیار خوشمزه و خنک و مناسب برای رفع گرمای تابستان آموزش دهیم، امیدواریم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

میوه انبه به دلیل دارا بودن ویتامین های C ،B6 ،A و همچنین پتاسیم، آهن، اسید فولیک و مواد مغذی و میزان فیبر موجود در آن، برای بهبود بسیاری از بیماری ها از جمله افراد دیابتی مفید می باشد و میزان قند خون بدن را کنترل می کند. به همین منظور در ادامه طرز تهیه شیک انبه را ارائه خواهیم نمود، تا علاوه بر بهره مندی از خواص بی نظیر انبه، با تهیه میلک شیک انبه در منزل از میل کردن شیک انبه بسیار خوش طعم در گرمای تابستان لذت ببرید.

تهیه شیک انبه در منزل

میلک شیک (Milkshake) به معنای شیر زده شده می باشد و نوعی نوشیدنی شیرین و خنک می باشد که مواد تشکیل دهنده آن غالبا از بستنی، شیر، آیس میلک و انواع شیرین کننده ها و طمع دهنده ها از قبیل کارامل، سس شکلات، پاتر اسکاچ و شهد میوه می باشد. شبک موز، شیک نوتلا، شیک توت فرنگی، شیک انبه و…. از محبوب ترین شیک ها می باشند.

شیک انبه نوشیدنی بسیار خوشمزه

اگر می خواهید با طرز تهیه شیک انبه در منزل آشنا شوید، برای تهیه این نوشیدنی خنک و پرطرفدار باید طبق دستور زیر عمل نمایید.

مواد لازم

  • انبه/ دو عدد
  • شیر سرد/ یک پیمانه
  • بستنی وانیلی/ نصف پیمانه
  • هل / به میزان دلخواه

آموزش تهیه شیک انبه

  •  آرون گروپس

طرز تهیه شیک انبه خوشمزه

ابتدا انبه ها را شست و شو دهید، پس از پوست گیری و خارج کردن هسته انبه، آن را در قطعات کوچکتر خرد نمایید و این تکه های خرد شده را به همراه بستنی وانیلی و شیر سرد را درون مخلوط کن بریزید، تا مواد با هم کاملا مخلوط شوند و به صورت یکدست در آیند.

اگر می خواهید نوشیدنی شما طعم دار گردد، مقداری هل را به هنگام ترکیب مواد به آن ها بیفزاید. همچنین گاهی افراد در تهیه شیک انبه، برای بیشتر خنک شدن نوشیدنی از یخ استفاده می کنند، که پیشنهاد می کنیم برای این کار به جای یخ از شیر یخ زده استفاده نماید.

شما می توانید با توجه به سلیقه خود میلک شیک انبه، این نوشیدنی بسیار خوشمزه را به زیباترین شکل تزئین نماید.

طرز تزئین شیک انبه

دستور تهیه میلک شیک انبه موز

میلک شیک نوشیدنی خنک و خوشمزه است که ترکیبی از بستنی و شیر می باشد و در داخل لیوان های مخصوص سرو می شود، بنابراین می توانید این نوشیدنی و دسر خوشمزه را برای پذیرایی در مهمانی ها مورد استفاده قرار دهید، از محبوب ترین میلک شیک ها می توان به میلک شیک توت فرنگی انبه و نیز میلک شیک موز انبه اشاره کرد، از این رو در اینجا شما را با روش تهیه میلک شیک موز انبه آشنا می کنیم.

مواد لازم

  • انبه رسیده/ ۲ عدد
  •  موز متوسط/ یک عدد
  • بستنی وانیلی/ یک پیمانه
  • شیر/ نصف پیمانه
  • شکر/ ۲ قاشق غذا خوری
  • یخ خرد شده/ چند تکه

دستور تهیه شیک انبه

روش تهیه میلک شیک موز انبه

میوه انبه را بعد از شست و شو، پوست بگیرید و گوشت آن را از هسته جدا کنید، سپس آن را داخل مخلوط کن ریخته و سپس موز حلقه شده را بیفزایید. بستنی، شیر، شکر و قطعات یخ را نیز داخل مخلوط کن ریخته و همه مواد را با هم میکس کنید به طوری که مخلوطی پوره مانند بدست آید.

نکته : به منظور رقیق شدن میلک شیک می توانید، مقداری شیر به آن بیفزایید و اگر می خواهید غلیظ تر شود، مقدار بستنی را بیشتر کنید.

اکنون نوشیدنی آماده شده را داخل لیوان مورد نظر خود بریزید و با چند اسکوپ بستنی آن را تزیین کنید، همچنین می توانید روی این دسر را با خامه تزیین کنید و بعد از چند برش انبه و یا سایر میوه های خرد شده دلخواه بر روی لیوان استفاده کنید.

تفاوت میلک شیک و اسموتی

هر دو از نوشیدنی های خنک و خوشمزه و عالی  برای فصل تابستان و نیز پذیرایی از مهمان می باشند، با این فرق که در تهیه میلک شیک از بستنی، شیر و یا ماست شیرین استفاده می شود، در حالی که در اسموتی از آب و پوره میوه و برخی مواقع سبزیجات استفاده می شود. نحوه تهیه شیک انبه

امیدواریم دستور تهیه شیک انبه مورد پسندتان قرار گرفته باشد و با تهیه آن در منزل از این نوشیدنی سرد گوارا و خوشمزه در کنار خانواده لذت ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *