دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

به صرفه ترین شاسی بلندهای دنیا

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

 خودروهای شاسی بلند یا SUV در کنار خودروهای کراس اور محبوبیت دارند. کاربران شاسی بلندها را طیف بزرگی از خانواده، جوانان و علاقه مندان به آف رود تشکیل می دهند.

انتخاب شاسی بلند به دلایلی چون تسلط بر جاده، ارتفاع بیشتر خودروها، صندوق بزرگ، مصرف سوخت مناسب و فضای داخلی وسیع می باشد. شاسی بلندها اگر چه از نظر سوختی از خودروهای قدیمی کم مصرف تر هستند اما نسبت به خودروهای سدان مصرف بیشتری دارند. این مصرف بیشتر به دلیل آیرودینامیک پایین و وزن زیاد خودرو است.

خودروهای SUV دارای توانایی فوق العاده از نظر حرکتی هستند و در این زمینه باید به لامبورگینی اوروس و پورشه کاین اشاره کرد. ۱۴ خودروی شاسی بلند معرفی شده هزینه کمی از نظر نگه داری و قیمت نسبت به سایر خودروهای شاسی دارند. تمامی آن ها متعلق به آمریکاست.

لینکلن نویگتور

هزینه نگهداری این خودرو برابر یا ۸۷ هزار و ۹۷ دلار می باشد. در بین شاسی های معرفی شده، گران ترین است و دارای پلتفرم، جعبه دنده و پیشرانه مشترکی با فورد اکسپدیشن می باشد. این خودرو مانند کامیون و وانت ها روی شاسی جدا از بدنه تهیه می شود و دارای پیشرانه V6 توئین توربو مجهز است. فضای سرنشین و صندوق بزرگ دارد.
به صرفه ترین شاسی بلندهای دنیا

اینفینیتی QX80

برای نگه داری به ۷۸ هزار و ۱۷۰ دلار نیاز دارد. متعلق به گروه نیسان بوده و دارای پیشرانه V8 است. توانایی یدک کشی باری با وزن ۴ تن و سیستم تعلیق مناسب دارد. این خودرو سنگین وزن و دارای شتاب مناسبی است.
به صرفه ترین شاسی بلندهای دنیا

آکورا MDX

هزینه نگه داری این خودرو برابر با ۵۰ هزار و ۲۸۹ دلار می باشد. از کراس اورهای جدید آکوراست و با ظرفیت هفت سرنشین و سه ردیف صندلی طراحی شده است. دارای پیشرانه V6 است و شتاب و مصرف سوخت خوبی دارد.
به صرفه ترین شاسی بلندهای دنیا

اینفینیتی QX60

هزینه نگه داری این خودرو برابر با ۵۰ هزار دلار و ۲۸۰ دلار می باشد. از کراس اورهای راحت و کاربردی بازار است و دارای پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 با قدرت برابر با ۳۰۰ اسب بخار است. این خودرو دارای تجهیزاتی مانند سیستم هشدار خودروی پشت سر، سیستم هشدار تصادف از جلو و سیستم هات اسپات وای فای می باشد.

به صرفه ترین شاسی بلندهای دنیا

اینفینیتی QX30

هزینه نگه داری این خودرو برابر با ۴۰ هزار و ۱۸۸ دلار می باشد. یک کراس اور کامپکت و از پلتفرم یکسان با مرسدس بنز GLA ساخته شده است. زوایا و انحناهایی دارد که آن را به شاسی های کوپه ای شبیه کرده و جوان پسند است. این خودرو به یک پیشرانه چهار سیلندر خطی توربوشارژردار مجهز شده است. از نظر هندلینگ و راحتی درسطح بالایی قرار دارد.

به صرفه ترین شاسی بلندهای دنیا

بیوک انکور

هزینه نگه داری این خودرو برابر با ۳۶ هزار و ۳۰۱ دلار می باشد. یک کراس اور خانوادگی کوچک است. در کشور کره جنوبی تولید شده و آن گاه به ایالات متحده صادر شده است. طراحی داخلی و خارجی زیبا، امکانات استاندارد مناسب، توانایی حرکتی بالا و سواری نرم دارد.

به صرفه ترین شاسی بلندهای دنیا

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

فورد اکسپدیشن

هزینه نگه داری اش معادل با ۵۹ هزار و ۶۳۳ دلار می باشد. این خودرو نیز مانند لینکلن نویگتور از شاسی و بدنه مجزا استفاده کرده است. دارای شش سیلندر V6 است و قدرت و مصرف سوخت مناسبی دارد. در بدنه این خودرو از آلومینیوم استفاده شده و این مسئله سبب کاهش وزن خودرو شده است. وزن کم خودرو، مصرف سوخت خودرو را کاهش می دهد. این شاسی در چین توانسته مشخصات خوبی برای فروش به دست آورد.

به صرفه ترین شاسی بلندهای دنیا

شورلت تاهو

هزینه نگه داری این خودرو برابر با ۵۷ هزار و ۱۳۲ دلار می باشد. رانندگی با این خودرو به دلیل ابعاد بزرگ در شهر کمی سخت می باشد. این خودرو قادر است ۴ تن بار را با خود بکشد. برای جاده های برون شهری گزینه ای عالی و مناسب است.

به صرفه ترین شاسی بلندهای دنیا

میتسوبیشی اوتلندر

هزینه نگه داری این خودرو برابر با ۳۶ هزار و ۱۳۴ دلار می باشد. کراس اور با اندازه متوسط ژاپنی است. از کراس اورهای ارزان است که می توان در بازار آمریکا آن را پیدا کرد. این خودرو دارای ارزش خرید بالاست و تجهیزات آن متناسب با قیمت خودرو مناسب است. سه ردیف صندلی و پیشرانه ۴ سیلندر خطی دارد.

به صرفه ترین شاسی بلندهای دنیا

جیپ رانگلر Unlimited

هزینه نگه داری آن معادل ۳۴ هزار و ۶۹۰ دلار است. unlimited مدل چهار جیپ می باشد و  این خودرو یک خودروی محبوب در بین خریداران است. در بازه قیمتی خودروی آفرودی، قیمت مناسبی دارد. سواری آن کمی خشک است.

به صرفه ترین شاسی بلندهای دنیا

جیپ رانگلر

هزینه نگه داری آن برابر با ۳۴ هزار و ۱۵۷ دلار می باشد. جیپ در سال ۲۰۱۹ مدل جدیدی از رانگلر با نام JL عرضه کرده است. این خودرو در نوع کلاس خود و با توجه به توانایی های آفرودی ارزان قیمت است. اگر مدت زیادی را در خودرو صرف می کنید، بهتر است به سراغ کراس اورهای کامپکت بروید.

به صرفه ترین شاسی بلندهای دنیا

سوباروکراس ترک

هزینه نگه داری ۳۱ هزار و ۸۳۱ دلار می باشد. این خودرو را باید یک سوباروی ایمپرزا استیشن دانست که ارتفاع آن افزایش یافته و در نتیجه شبیه به خودروهای SUV شده است. این خودرو به صورت استاندارد به یک سیستم چهار چرخ محرک هوشمند مجهز شده و به همین دلیل دارای چسبندگی بالا بوده و می توان از آن در هر مسیری استفاده کرد. از نظر فنی عملکرد خوبی دارد.

به صرفه ترین شاسی بلندهای دنیا

مزدا CX-3

هزینه نگه داری آن برابر با ۳۲ هزار و ۴۷۲ دلار می باشد. یک خودروی کراس اور کوچک است که دارای توانایی های بسیاری است و نسبت به هیوندا HR-V اسپرت تر می باشد. با وجود پیشرانه کوچک، قدرت خوبی دارد. فضای صندوق و پای عقب آن کوچک است.

به صرفه ترین شاسی بلندهای دنیا

هیوندا HR-V

هزینه نگه داری آن برابر با ۲۹ هزار دلار و ۶۴۳ دلار می باشد. از کراس اورهای کوچک و ارزان ترین خودروی شاسی بلندی است که در آمریکا خریداری می شود. صندلی های عقب این خودرو کوچک هستند و قابلیت تاشو دارند.

به صرفه ترین شاسی بلندهای دنیا

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *