دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهترین تمرین ها برای کم حرف زدن و خوب گوش کردن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

بسیاری از اندیشمندان و بزرگان درباره کم حرف زدن و فواید آن سخن می گویند و خاموشی و گزیده گویی را بر حرف زدن بیهوده ترجیح می دهند، برای گزیده گویی و کم کردن صحبت ها راهکارهای تأثیرگذاری وجود دارد که موجب می شود تا علاوه بر کم صحبت کردن تأثیر سخنان شما بر روی دیگران بیشتر شود.

شاید کم صحبت کردن مورد پسند بسیاری از ما باشد اما در عمل برای انجام آن ناتوان باشیم و مدیریت درست بر روی آن نداشته باشیم، جالب است بدانید با استفاده از برخی راهکارها می توانید بر روی صحبت کردن خود مدیریت داشته باشید، این کار از طریق انجام برخی تمرینات مداوم امکان پذیر است و موجب می شود تا با کمتر صحبت کردن بیشتر مورد علاقه اطرافیان خود باشید.

راه های مؤثر کم حرف زدن

تمرین های مؤثر در کم حرف زدن:

پر حرفی می تواند ریشه در کودکی فرد داشته باشد، حرف زدن کودک با خودش و بیان داستان های تخیلی می تواند  منجر به پر حرف شدن کودک شود. و یا شاید این تصور وجود داشته باشد که سکوت کردن شما موجب کمتر شدن محبوبیت و حاکمیت سکوت بر جمع می شود اما در حقیقت کمتر حرف زدن موجب می شود تا شما سخنان تأثیرگذار بیشتری را ارائه دهید.

پیدا کردن راه حل:

اولین گامی که برای تمرین کمتر صحبت کردن باید انجام دهید این است که به دنبال علت های پر حرفی در خود باشید و با ریشه یابی آن راه حل های مناسبی را ارائه دهید. و باید این توانایی را در خود ایجاد کنید که شما می توانید در مقابل این مشکل ایستادگی کنید.

کمتر حرف زدن و تکنیک های آن

تمرین کم صحبت کردن و گوش دادن قوی:

این تمرین یک تمرین هوشیارانه است و به شما کمک می کند تا به اهمیت گزیده گویی بیشتر پی ببرید بر خلاف تصور گوش دادن از حرف زدن می تواند قوی تر عمل کند، زمانی که شما به سخن دیگران گوش می دهید احترام و توجه بیشتری را به آنها خواهید داد و در حقیقت گوش دادن یک نشانه زیرکی و هوشیاری در فرد می باشد.

به طور کامل سکوت نکنید:

 یکی دیگر از تمرین های جالب برای کم حرف زدن، شناسایی زمان درست صحبت کردن است شاید در واقع تمرین درست و به جا صحبت کردن بهتر شما را در این مورد توجیه کند، زمانی که بحث از کم صحبت کردن است نیازی نیست که شما کاملا در جمع ساکت باشید بلکه می توانید با درست و به جا حرف زدن، سکوت مطلق و حاکم بر جمع را از بین ببرید.

  •  آرون گروپس

دوری از حاشیه:

یکی از عوامل و علت های پر حرفی و زیاده روی در بحث و گفت و گو زیاده روی در پرداختن به حاشیه است افرادی که بیش از حد حواشی را دنبال می کنند بیشتر در مورد آنها سخن می گویند برای دوری از پر حرفی و کم حرف زدن به موضوعات اصلی بحث اتکا کنید.

چگونه به جا حرف بزنیم

پاسخ دادن درست به سؤالات:

در یک گفت و گوی درست ممکن است سؤالات مختلفی از طریق اطرافیان ایجاد شود سعی کنید جواب این سؤالات را با تکیه بر موضوع اصلی و به طور خلاصه و مفید ارائه دهید.

آرامش داشتن:

آرامش و مدیریت استرس یکی از تکنیک ها و تمرین های مناسب برای کم حرف زدن است آرام صحبت کردن موجب می شود تا تمرکز بیشتری را از سمت اطرافیان جذب کنید و موجب کمتر حرف زدن خواهد شد. افرادی که در صحبت کردن آرامش دارند کمتر به پر حرفی می پردازند.

قطع نکردن صحبت دیگران:

افراد پر حرف سعی دارند تا در حین سخن گفتن دیگران صحبت های خود را بیان کنید این کار نه تنها دور از ادب و احترام است بلکه موجب می شود تا سخنان شما بیهوده به نظر برسند و فردی پر حرف به نظر بیایید.

پر گویی و کم تر حرف زدن

توجه به موفقیت و تعیین اهداف:

افراد موفق افرادی هستند که کمتر حرف می زنند و بیشتر سعی دارند تا در عمل رفتارهای خود ر ا نشان دهند و شما برای داشتن یک تمرین مؤثر باید تعیین اهداف داشته باشید تا دچار بیهودگی نشوید. اگر در زندگی خود هدفمند عمل کنید موجب می شود تا یک تمرین برای کم صحبت کردن داشته باشید.

نظرسنجی:

با ارائه نظرسنجی از نزدیکان می توانید به این موضوع پی ببرید که چرا دچار پر حرفی هستید و با انجام این تمرینات اطرافیان چه تغییراتی را در شما احساس کرده اند.

با روش های ارائه شده می توانید کم حرف زدن و بیشتر گوش کردن را تمرین نمایید و از این طریق گوینده ایی تاثیرگذار باشید. شما دوستان علاقه مند همچنین می توانید با مراجعه به بخش روانشناسی مجله آرگا از دیگر مطالب ارائه شده برای تصحیح رفتارهای شخصی نهایت استفاده را ببرید.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *